صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
کد خبر: 9145
گزارشگر: 213
۹۴۹
۰
۰
۲
حاشیه دیدار هنرمندان با ابراهیم رئیسی

چرا مراسم افطار چهره های هنری با رئیس جمهور لغو شد؟

چرا مراسم افطار چهره های هنری با رئیس جمهور لغو شد؟
در شرایطی که برخی رسانه‌ها، دلیل لغو برنامه «افطار» هنرمندان با رئیس جمهوری را «شرایط جوی خطرناک» عنوان کرده‌اند، منتقدان می‌گویند که «چهره‌های هنری مراسم را لغو کرده اند.

به گزارش آسیانیوز، لغو دقیقه نَوَدی دیدار ابراهیم رئیسی با هنرمندان که برای روز جمعه، ۱۹ فروردین، برنامه‌ریزی شده بود واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های ایران و در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

در شرایطی که برخی رسانه‌ها مانند ایرنا، دلیل لغو برنامه «افطار» هنرمندان با رئیس جمهوری را «شرایط جوی خطرناک» عنوان کرده‌اند، منتقدان می‌گویند که «چهره‌های هنری مراسم را لغو کرده اند.

پیش از این، قرار بود ۱۷۰ هنرمند سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی در محوطه باز نهاد ریاست جمهوری با ابراهیم رئیسی دیدار و افطار کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های منتقد دولت از جمله روزنامه شرق، نزدیک به ۹۹ درصد از هنرمندانی که برای شرکت در مراسم افطاری دعوت شده بودند، «به بهانه‌هایی مانند ابتلا به کرونا، بیماری و مسافرت از حضور در مراسم سر باز زدند».

در گذشته نیز تحریم «ضیافت افطاری» حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین، از سوی برخی هنرمندان شناخته‌شده خبرساز شده بود؛ از جمله در خردادماه ۹۷ که شماری از چهره‌های سینما و تلویزیون ایران مانند پرویز پرستویی، مهناز افشار، مازیار میری و احسان کرمی براي نخستین‌ بار در اقدامی اعتراضی اعلام کردند در این مراسم حضور نخواهند یافت.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی این‌گونه اقدام‌ها از سوی چهره‌های معروف یا به اصطلاح «سلبریتی‌ها» را «عوام‌فریبانه و سطحی» می‌دانند و از سوی دیگر، عده‌ای از منتقدان بر این باورند که چنین عقب‌نشینی‌هایی می‌تواند شیوه‌ای موثر در جهت اعلام نارضایتی عمومی از شرایط حاکم بر جامعه باشد./

https://www.asianews.ir/u/64x
اخبار مرتبط
آیین رونمایی از تولیدات هنری و رسانه‌ای استودیو نیک‌سو و تقدیر از هنرمندان نیکوکار در عرصه سینما، در محل سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار شد.
خوزستان دارای یک گنجینه است که هر قوی تر و کم مساله تر باشد، پایتخت و سایر مناطق کشور نیز وضعیت مطلوب تری خواهند داشت.
ماجرای عاقبت طلاق یک زوج، هنرمندان را شوکه کرد.
جمعی از هنرمندان کشورمان در نامه ای به رییس صداوسیما خواستار دعوت از صاحب‌نظران معتبر و متخصص در مباحث هنر و اقتصاد هنر شدند تا در برخی برنامه ها از تهمت‌پراکنی و اشاعه سخنان بی‌اساس به هنرمندان زحمتکش کشور جلوگیری شود.
حمیدرضا آذرنگ در ویدیویی خطاب به اظهارات سخیف بهاره رهنما، بازیگری که به سفارشی کار کردن معروف شده است و حرف های ضد مردمی می زند، گفت: چقدر خوب است که در دهانمان را ببندیم!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید