صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۳
کد خبر: 9160
گزارشگر: 306
۴۶۴
۰
۰
۱
استاندار یزد

فصل مشترک مطالبات مردم استان تامین آب است

فصل مشترک مطالبات مردم استان تامین آب است
یزد - استاندار در نشست با اصحاب رسانه استان مهمترین مطالبه استان را بحث آب خواند و با بیان این که فصل مشترک مطالبات یک میلیون و ۲۰۰ هزار یزدی و یکی از زیرساختهای مهم برای پیشرفت و تعالی استان آب است

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر مهران فاطمی تصریح کرد: به محض بروز خشکسالی در استان شاهد دعواهای بین حوزه‌ای در مورد آب و بروز مشکلاتی در استان هستیم لذا تاکید داریم که مسئله آب را باید در این دولت حل کنیم.

وی با بیان این که اجرای خط دوم انتقال آب یزد در پروسه‌ی سه ساله نیازمند اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان و انتقال آب از دریا به استان نیز ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت: تامین این اعتبارات هرگز در بودجه دولت جای نمی‌گیرد لذا یکی از راهکارهای استان برای تامین این اعتبار از طریق پیشنهاد واگذاری درآمد یکی از معادن استان در قالب مزایده محدود به مسئله آب است.

فاطمی مسیر دوم تامین اعتبار مورد نیاز طرح‌های آبی استان را از طریق فروش زمین خواند و در این مورد گفت: این مهم از طریق موسسه کوثر دنبال می‌شود و آن را متعهد کردیم که ۸۰ کیلومتر خط دوم از این طریق اجرایی شود، هرچند که با پیگیری استان و نمایندگان اعتباری نیز از سوی دولت برای این مهم منظور شده است.

وی همچنین افزود: اخیراً با معاون ریاست جمهوری نیز رایزنی شد تا دو هزار میلیارد تومان از هزینه‌های تامین آب استان از طریق هزینه‌های مالیاتی معادن و صنایع و عودت این اعتبارات به استان جهت تخصیص به این بخش تامین شود.

 مهران فاطمی نقد سازنده بهترین هدیه از سوی مردم و رسانه‌ها به مدیران است و این اعتقاد واقعی بنده به این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: البته نقد باید سازنده و کارشناسانه و بدون سوء‌گیری خاص باشد چرا که در این صورت اکوسیستم رسانه‌ای استان رشد پیدا می‌کند ولی در غیر این صورت طبیعتاً به این اکوسیستم ضربه وارد خواهد شد.

استاندار در مورد اجرای مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری نیز گفت: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری قطعاً زمانبر است چرا که اعتبارات مصوبات طی دو سال تخصیص خواهد یافت که البته بخش زیادی از مصوبات انجام شده و اندکی نیز در سال آینده تخصیص خواهد یافت.

وی در مورد سیاست استان برای توسعه تولید انرژی‌ خورشیدی اظهار کرد: در این رابطه برای تولید دو هزار مکاوات برق خورشیدی برنامه‌ریزی شده که حدود ۸۰ مگاوات آن تاکنون عملیاتی شده ولی تحقق کامل آن نیازمند ورود بخش خصوصی است و استان نیز حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران این بخس را گاهاً بدون تشریفات اداری انجام می‌دهد تا کار سرعت بگیرد.

وی با اشاره به تعیین سهم یک درصد و ۲۰ درصدی معادن و برنامه‌ریزی برای وصول آنها، گفت: امسال براساس مصوبات دولت، صندوق پیشرفت و عدالت در استانها ایجاد می‌شود که مصوب شد، بخشی از حقوق دولتی معادن به این صندوق در استان عودت شود.

فاطمی یکی دیگر از مطالبه استان در بخش معادن را براساس مصوبه دولت، بازگشت حسابهای مالی معادن به داخل استان ذکر کرد و گفت: مقرر شده در صورت عمل نکردن معادن در موعد مقرر خدماتی به این معادن در استان ارائه نخواهد شد.

وی در مورد سئوالی راجع به جاده طریق‌الرضا گفت: این طرح راهسازی سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ساخت ۳۰ کیلومتر آن را یک معدن به عنوان مسئولیت اجتماعی تقبل کرده و بخش دیگر آن به طول ۸۰ کیلومتر نیز در حال مذاکره با چند معدن دیگر منطقه است تا شاهد دو بانده شدن این مسیر باشیم.

وی در خصوص  موضوع آلایندگی‌های زیست محیطی محور مهریز - عقدا و محدودیتهای صنعتی لحاظ شده در این پهنه، گفت: مقرر شد تا سهم هر بخش در آلایندگی‌های این محور مشخص و براساس آن تصمیم‌گیری علمی شود.

فاطمی به ترسیم نقشه‌ای از سوی یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر قرار گرفتن یزد در رده ششم استانهای کشور به لحاظ امنیت سرمایه گذاری، گفت: متاسفانه آمارهای مورد استفاده برای تهیه این نقشه مربوط به دولت گذشته بوده و در ترسیم آن تنها یک شاخص از ۳۸ شاخص منظور می‌شده ولی یکی از شاخصهایی که باعث افت امتیاز یزد دراین ارزیابی شده تعداد بالای سرانه چکهای برگشتی استان بوده که با توجه به سرانه ۵ برابری صدور چک در استان نسبت به میانگین کشوری، طبیعی است.

وی ادامه داد: اگر از وضعیت سبز رنگ یزد در این نقشه در بهار همان سال بگذریم، تفاوت امتیازات استان یزد به عنوان استان ششم با استانهای با وضعیت بهتر نیز تنها یک دهم یا دو دهم است و همچنان استان یزد در زمره استانهای ممتاز و امن سرمایه گذاری کشور محسوب می‌شود.

استاندار یزد در مورد تورم بالا در استان گفت: بررسی‌ها نشان داد که علت این افزایش تورم در استان ناشی از مشکل شبکه توزیع روستاهای استان است که اقداماتی برای رفع این مشکل در دستور کار است و شعار ما این است که استان یزد باید در محصولات تنظیم بازارجزو ۵ استان ارزان کشور شود.

وی اظهار کرد: شبی نیست که مسئله معیشت مردم بنده را آزاد ندهد و شب هنگام از خواب بیدار نکند.

گفتنی اینکه : سخنان فوق الذکر استاندار یزد در پاسخ به سؤالات مطرح شده ازسوی خبرنگاران بود و درپایان فریضه نماز مغرب وعشاء و ضافت افطاری انجام شد .

سید محمد جواد عرفانفر

فصل مشترک مطالبات مردم استان تامین آب است ,دکتر مهران فاطمی استاندار یزد 

https://www.asianews.ir/u/65a
اخبار مرتبط
یزد - روابط عمومی استانداری در اطلاعیه ای از انتصاب سیدمحمدرضا مدرسی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان یزد خبرداد
یزد - از سوی هیئت خیمه گاه شهرستان بافق 400 جلد کتاب به کتابخانه زندان مرکزی یزد اهدا گردید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید