صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۴
کد خبر: 9184
گزارشگر: 306
۵۳۸
۰
۰
۱
در مراسم تکریم و معارفه فرماندار یزد مطرح شد

متفاوت بودن شهرستان یزد از سایر شهرستانها / عضویت شهردار و فرماندار در جلسه شورای معاونین

متفاوت بودن شهرستان یزد از سایر شهرستانها / عضویت شهردار و فرماندار در جلسه شورای معاونین
یزد - استاندار شهرستان یزد رابه طیع مدیریت یک شهرستان متفاوت نسبت به سایر شهرستانهای استان خواند و از ویژگی‌های این شهرستان به قرار گرفتن در مرکزیت استان، برخورداری از افزون بر نیمی از جمعیت استان، وجود بافت ارزشمند تاریخی و ظرفیت بی‌بدیل میراث فرهنگی، گردسگری و صنایع دستی، حاشیه نشینی و اسکان قریب به ۱۳۰ هزار حاشیه نشین در اطراف یزد، حضور اتباع مجاز و غیر مجاز، واقع شدن محلات کمتر برخوردار در کنار محلات برخوردار، وجود احزاب و شخصیت‌های با سلایق متفاوت را ذکر کرد

آسیانیوز / یزد ؛ مهران فاطمی در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان یزد که در محل سالن شهید عباسپور برگزار گردید در ادامه تصریح کرد: با پیچیده خواندن ایجاد وفاق در چنین شهرستانی اگر مجموعه فرمانداری به خوبی عمل نکند، مطالبات و مشکلات مردم شهرستان سر ریز به استانداری که باید سیاست‌های کلان استان را دنبال کند، خواهد شد.

وی  با تشریح وظایف فرماندار و چالش‌های موجود در یزد تصریح کرد: این چالش‌ها وظیفه فرماندار یزد را بیش از سایر فرمانداری‌ها افزایش داده و می‌طلبد که فرماندار با وقت گذاری بیشتر به امور مردم بپردازد و لذا در همین راستا نیز فرماندار و شهردار مرکز استان را برای اولین بار جزو شورای معاونین استانداری قرار دادیم تا ارتباط مستقیم و بی واسطه‌ای نیز با آنها در این شورا داشته باشیم.

استاندار یزد اظهار داشت: رویکرد مردمی و عالمانه باعث می شود در راه حل مشکلات تسریع شود و مدیران شهرستان باید به دنبال تعامل بیشتر با مردم و رفع دغدغه ها باشند.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز از «سید محمد رستگاری» فرماندار سابق با توجه به ویژگی‌های اخلاقی به عنوان یک شاحص یاد کرد و او را مدیری در طراز انقلاب اسلامی خواند.

وی  درادامه با سنگین خواندن مسئولیت‌های فرمانداری و ماموریتهای فرماندار، این مسئولیت‌ها را حدود ۵۰ مورد ذکر کرد که در راس آنها، اجرای سیاستهای کلان دولت پس از استاندار قرار دارد.

وی با بیان این که مدیریت در نظام اسلامی یک مسئولیت خطیر و سنگین است، به روایاتی در باب اهمیت این مهم از نظر شرع اسلام پرداخت.

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: مسئول باید آنقدر تقوا داشته باشد که از وسوسه‌ها برحذر بماند و آنقدر پدرانه فعالیت کند که مردم چنین احساسی نسبت به او داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از ماموریت‌های فرمانداری را هماهنگی بین ادارات برای حل مشکلات مردم ذکر کرد و گفت: مردم در برخی مسائل دچار مشکل هستند که باید انصاف داشت و مسئولان در این مسائل بیشتر کار کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار کرد: بسیاری از خانه های بافت تاریخی که برای اسکان گردشگران استفاده می‌شوند، در تامین برق مورد نیاز دچار مشکل هستند که با توجه به اهمیت بافت تاریخی باید به صورت زیرزمینی برق رسانی مناسبی انجام شود که این مهم نیاز به هماهنگی بین دستگاهی دارد.

وی به موضوع گران‌فروشی نیز اشاره و تشدد مسئولیت‌ها بین دستگاه‌ها در این خصوص را از دلایل آن برشمرد و گفت: یکی از هنرهای فرماندار و فرمانداری‌ها باید این باشد که این قبیل تشددها و افتراقها را هماهنگ و متمرکز کند و امیدواریم فرماندار جدید در ابعاد مختلف در زمینه مشکلات مردم یزد راهگشایی کنند و دراین عرصه همه ما وظیفه داریم ایشان را یاری کنیم.

سید محمد رستگاری فرماندار سابق یزد که به سمت مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد منصوب شده است نیز در این مراسم توفیق خدمت گذاری در نظام جمهوری اسلامی را یم موهبت الهی خواند.

وی که از اسفند سال ۱۳۹۷ به عنوان فرماندار یزد منصوب شده است، افزود: مرکز استان یزد که جمعیتی بالغ بر جمعیت کل دیگر شهرستانهای استان است علی رغم سرمایه های عظیم انسانی و زیرساختهای مناسب و شاخص ها برجسته‌ی متعدد، به دلیل قرار گرفتن در مرکز استان از نارسایی های مزمن به ویژه محلات قدیمی و کمتر برخوردار رنج می برد که نیاز به نگاه ویژه مسئولان استانی دارد.

رستگاری در ادامه گزارش مختصری از فعالیتهای چندین ساله خود ارائه کرد و گفت: ریل گذاری‌هایی در زمینههایی مانند ساماندهی اتباع خارجی، طرح های دانش بنیان، ساماندهی کوره های آجر پزی، مدیریت آب و ساماندهی بازار و مباحث امنیتی آن، ایجاد شهرک ضایعات، ساماندهی کارگران ساحتمانی نیز صورت گرفته که تحقق اهداف آنها زمانبر و نیاز به تداوم حمایت‌های لازم از سوی مسئولان و مردم دارد.

سید محمدرضا مدرسی فرماندار جدید شهرستان یزد هم در پایان این مراسم از برنامه های خود به تلاش برای اجرای سیاستهای کلان دولت مردمی، پاسداشت میراث اسلامی، توسعه گردشگری با توجه توانمندیها و ظرفیتهای این حوزه، نگاه ویژه به مسائل حاشیه نشینی، حمایت از ظرفیتهای علمی و نخبگانی در جهت توسعه دانش بنیان‌ها و استارتاپها، توسعه اشتغال آفرینی به ویژه با بازآفرینی واحدهای کوچک، اهتمام به نشاط اجتماعی و مسائل مربوط به بانوان، حوزه آب و سایر بخشها اشاره کرد.

در این مراسم از زحمات سید محمد رستگاری فرماندار سابق تقدیر و سید محمدرضا مدرسی به عنوان سرپرست فرمانداری یزد معرفی شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 متفاوت بودن شهرستان یزد از سایر شهرستانها / عضویت شهردار و فرماندار در جلسه شورای معاونین , مهران فاطمی استاندار  , آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی  , سید محمد رستگاری فرماندار سابق , سید محمدرضا مدرسی فرماندار جدید شهرستان

 

https://www.asianews.ir/u/65u
اخبار مرتبط
یزد - استاندار توسعه روابط تجاری با محوریت گردشگری با کشور غنا را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه گردشگری سلامت جزو این ظرفیت هاست
یزد - استاندار در نشست با اصحاب رسانه استان مهمترین مطالبه استان را بحث آب خواند و با بیان این که فصل مشترک مطالبات یک میلیون و ۲۰۰ هزار یزدی و یکی از زیرساختهای مهم برای پیشرفت و تعالی استان آب است
یزد - روابط عمومی استانداری در اطلاعیه ای از انتصاب سیدمحمدرضا مدرسی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان یزد خبرداد
یزد - از سوی هیئت خیمه گاه شهرستان بافق 400 جلد کتاب به کتابخانه زندان مرکزی یزد اهدا گردید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید