صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۸
کد خبر: 9192
گزارشگر: 213
۶۸۹
۰
۰
۴
راهکارهای حفظ روابط عاطفی را بدانیم

شگرد زن و شوهرهای موفق

شگرد زن و شوهرهای موفق
رعایت جزییات در سیاست داشتن، اولویت دادن به همسر، عدم مقایسه،رابطه جنسی و موارد دیگر؛ چگونه می تواند زن و شوهر موفق بسازد؟
به گزارش آسیانیوز، داشتن سیاست یا به قول معروف زرنگ بودن در زندگی مشترک، فقط به این معنا نیست که خیلی از ما باور داریم بلکه جزئیات مهم تری در این زمینه نقش دارند.

همه ما در زندگی مشترکمان دچار خطاها و اشتباهاتی می شویم، گاهی این خطاها کوچک بوده و نادیده انگاشته می شوند اما برخی از اشتباهات نیز بسیار بزرگ و مهلک هستند و به نابودی زندگی مشترک می انجامند.

اگر خطاها و اشتباهاتمان را بپذیریم و عواقب تکرار اشتباهاتمان را به خود گوشزد کنیم، درصد خطاهای آگاهانه و ناآگاهانه‌مان در زندگی کمتر و کمتر می‌شود. در این جا شما را با خطاهای کوچک و بزرگی آشنا می کنیم که اگر به مرور تکرار شوند، زندگی شما را دچار سیلاب می کنند.

مقایسه‌ی رابطه‌ی خود با دیگران
یکی از اشتباهاتی که بسیاری از زوجین در زندگی مشترک مرتکب می شوند، مقایسه رابطه‌ی خود با دیگران است. مقایسه برای هیچ‌کس چه زن و چه مرد خوشایند نیست و شریک زندگی را آزرده‌ خاطر می‌کند. بهتر است از ویژگی های مثبت همسرتان تعریف کنید و بر روی نقاط قوت رابطه‌ی خود تمرکز کنید و او را با کسی مقایسه نکنید.

در اولویت قرار ندادن همسر
گاهی زن و مرد پس از ازدواج به جای اینکه همسر خود را در اولویت زندگیشان قرار دهند، توجهی به زندگی مشترکشان ندارند و وقت و انرژی خود را صرف، رسیدگی به والدین یا فرزندان یا حتی کارخود می کنند اما برای شکوفایی یک ازدواج، هم مرد و هم زن باید پس از ازدواج به فرد شماره یک زندگی همدیگر تبدیل شوند و اولویت اول زندگی هایشان باید از والدین به همسرشان تغییر کند.

قهر یا مشاجره های طولانی
در هر زندگی مشترکی بحث و اختلاف نظر وجود دارد اما اشتباهی گه گاهی زوجین بعد از مواجهه با اختلاف نظرها مرتکب می شوند، مشاجره کردن طولانی و قهر می باشد. مشاجره کردن طولانی، آتش نزاع را بیشتر کرده و بذر کدورت و کینه را در دل دیگری می کارد. سکوت یا قهر نیز باعث سرد رابطه متقابل شده و پیامدهای بدی را با خود به همراه خواهد داشت و سبب سردی رابطه می شود.

فداکاری و گذشت بیش از حد
شما باید حقوق مساوی برای خود و همسرتان در زندگی در نظر بگیرید و برای پیشرفت خودتان انرژی بگذارید و برنامه‌های شخصی تدارک ببینید، نه اینکه کل زندگی‌ خود را وقف کنید و شخصیت وابسته بوده و به جای خواست خود به خواست همسرتان تن دهید.

دروغ و پنهانکاری
دروغ و پنهانکاری می‌تواند به راحتی به هر رابطه‌ای آسیب برساند. پنهان کردن مسائل و دروغگویی باعث از بین رفتن اعتماد و احترام می شود. صداقت نه تنها یک ویژگی اخلاقی انسانی به شما می رود، بلکه به همسر شما نیز احساس امنیت و احترام را می بخشد.

نداشتن رابطه جنسی مناسب
نداشتن رابطه جنسی درست و با کیفیت یکی از اصلی ترین مواردی که به طلاق منجر می شود زیرا سبب سرد شدن روابط عاطفی، زیاد شدن فاصله بین زوجین، طلاق عاطفی و... می گردد. عدم ایجاد رابطه جنسی درست می تواند دلایل مختلفی مانند سرد مزاجی زن یا مرد، اختلال نعوظ، زود انزالی، دیرانزالی، خودارضایی، عدم ارتباط از روی عمد و … داشته باشد که برای رفع آن باید به پزشک مراجعه نمود.

دخالت خانواده ها
بسیاری از زن و شوهرها با بروز کوچکترین اختلافی در زندگی، پای خانواده ها را در زندگی باز می کنند و خانواده ها نیز به منظور دلسوزی و... راه حل هایی را ارائه می کنند که زندگی مشترک را با چالش های خاصی روبرو می کند.

 
انتظارات بیش از حد و نامعقول
یکی از اشتباهاتی که زوجین در زندگی مشترک مرتکب می شوند، انتظارات بیش از حد و نامعقول از یکدیگر است. طبیعی است که هر کدام از ما زندگی مشترک از همسر خود یک سری توقعات و انتظارات داشته باشیم اما این انتظارات باید معقول بوده و ظرفیت و توان همسر خود را در برآورده کردن انتظاراتمان در نظر بگیریم./
نمناک
https://www.asianews.ir/u/663
اخبار مرتبط
محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران، در واکنش به انتشار بنری از سردر یک پارک در منطقه ۱۴ شهرداری تهران مربوط به ممنوعیت ورود مردان به پارک، برنامه حصارکشی جنسیتی در صدها پارک پایتخت ایران را تأیید کرد؛ این در حالی است که جدا کردن زنان و شوهران و نیز نیمی از جامعه از نیمی دیگر؛ به زعم کارشناسان اقدام نامتعارفی است که از تبعات آن محرومیت و نگرانی در جامعه است.
مراسم جوایز گرمی یکی از بزرگ‌ترین مراسم اهدای جوایز موسیقی در جهان است و از سال ۱۹۵۹ تاکنون هرساله با شکوه ویژه‌ای برگزار می‌شود و معمولا جایی نیست که ستاره‌ها با لباس‌های متعارف ظاهر شوند.
در حالی که نام بسیاری از زنان معروف سینماگر و بازیگر در «بیانیه افشاگری باج‌گیری جنسی از زنان» در سینمای ایران آمده است، یک مقام رسمی به این موضوع واکنش نشان داده است.
برخی از افراد نمی توانند کارهایی از قبیل ازدواج و ارتباط با جنس مخالف را به سادگی و مانند دیگران انجام دهند.
در حالی که پزشکان و متخصصان روانشناسی معتقدند انسان ها با در آغوش گرفتن عزیرانشان می توانند درصد بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس و نگرانی شان را درمان کنند، طبق یک تحقیق در آغوش گرفتن یک بالش خاص، توانست به اندازه مدیتیشن، اضطراب را کاهش دهد.
در تاریخ جهانی روز زن؛ کمتر کسی در چند دهه اخیر ایران برای مادر یا همسرش هدیه می خرد یا به آنان تبریک می گوید؛ البته شاید فقط قشر محدودی در شبکه های اجتماعی این مناسبت را مد نظر داشته باشند یا گروهی در اینستاگرام فقط ژست تبعیض علیه زنان را بگیرند و پوستر ۸ مارس به اشتراک بگذارند؛ ولی چرا تلاش شده که برگزاری چنین مناسبتی در تاریخ پس از انقلاب جایگاه مردمی پیدا نکند؟ هر چند که نقش خود زنان هم در این باره درخور تامل است.
سیاحان با توجه به وضعیتی که زن ایرانی در اوایل عهد قاجار و تحت تأثیر جامعۀ سنتی این دوره داشت، در سفرنامه‌های خود به زنان فرنگی توجه ویژه‌ای کردند؛ تصویری که جامعۀ قاجار از زنان می‌‌شناخت، سیمای کاملاً سنتی از آنان اظهار می‌داشت که در آن حیات زنان محدود به خانه و اندرونی بود.
در سال های اخیر در ایران در حالی که مردان جوان توانایی ازدواج ندارند، زنان و دختران به مردان مسن گرایش نشان می‌دهند و برخی مردان مسن حاضرند برای زنان جوانتر که گاه تفاوت سنی آن‌ها به بیش از ۳۰ سال می‌رسد، ماهیانه هزینه‌های میلیونی را انجام دهند؛ این قبیل مردان به «شوگرددی» معروف هستند.
در پی حمله و تجاوز جنسی به زنی ۸۷ ساله، پلیس دهلی روز سه‌شنبه ۱۴ فوریه، یک نظافتچی ۳۰ ساله را دستگیر کرد.
پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار طرحی است که اخیرا از سوی رئیس ستاد امر به معروف و در راستای طرح کرامت همسران خانه‌دار، حمایت از خانواده، ازدواج و فرزندآوری مطرح شده است.
از سال ۲۰۱۳ و در پی راه‌اندازی کمپین One Billion Rising روز ولنتاین به روزی برای آگاه‌سازی درباره خشونت جنسیتی تبدیل شده است.
متخصصان می‌گویند: در حالیکه طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت هایی در جهت کاهشِ پیامدهای بیماری قلبی حاصل شده اما عوامل خطرزا و نرخ مرگ و میر در زنان زیر ۵۰ سال، همچنان تغییری نداشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید