صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 9194
گزارشگر: 213
۷۲۷
۰
۰
۲
سخنگوی وزارت خارجه ایران:

ممکن است برجام به نتیجه نرسد/بدهی کره جنوبی به ایران پرداخت نشد!

ممکن است برجام به نتیجه نرسد/بدهی کره جنوبی به ایران پرداخت نشد!
در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم؛ این در حالی است که وی درباره وضعیت بدهی کره جنوبی به ایران نیز توضیحاتی داد.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم برای آنکه آمریکا هنوز آن اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق نشان نداده است.»

--------------

بیشتر بخوانید

نظر جو بایدن و «مقامات آمریکا» درباره سپاه پاسداران
-------------------------------------------------------------------
سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه ۲۲ فروردین در نشست خبری هفتگی خود در این زمینه گفت: «آنچه که باقی مانده است بیش از یک موضوع است و تمامی اجزای فشار حداکثری باید برداشته شود.»

در روزهای گذشته از درخواست جمهوری اسلامی برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست وزارت خارجه آمریکا در زمینه سازمان‌های تروریستی، به عنوان مانع اصلی رسیدن به توافق برجام نام برده شده است.

این در حالی است که واشینگتن پست روز شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت بایدن می‌خواهد تقاضای ایران را برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی رد کند.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز یکشنبه بدون اشاره به جزئیات، از «شرط‌های جدید» آمریکا «در حوزه لغو تحریم‌ها» خبر داد و گفت واشینگتن این شرط‌های جدید را در دو سه هفته اخیر مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود بار دیگر بر خواسته‌های جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: «اگر قرار بود ما خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می‌آمد.»

مذاکرات احیای برجام پس از به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی در ایران، در وین آغاز شده اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

---------------

بیشتر بخوانید

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ اصلی ترین مساله بن بست مذاکرات
--------------------------------------

در روزهای اخیر، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقام‌های این کشور که تصمیم احتمالی آمریکا برای خارج نکردن نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی احتمالا موجب جلوگیری از احیای برجام می‌شود.

همچنین در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی در حاشیه مذاکرات وین مذاکراتی را نیز با کره جنوبی درباره بدهی‌های سئول به تهران انجام داده‌اند، خطیب‌زاده گفت کره جنوبی هنوز «بدهی قطعی از فروش نفت و میعانات گازی» به ایران دارد و «اقدام موثری برای بازپرداخت آن صورت نداده است.»

خطیب‌زاده درباره انتقادهای اخیر نمایندگان از آنچه متن پیش‌نویس توافق خوانده‌اند، نیز گفت: «متنی نهایی نشده که ما درباره آن صحبت کنیم.»

در روزهای اخیر، برخی از اعضای جبهه پایداری در مجلس از جمله محمود نبویان و علی خضریان با انتشار بخش‌هایی از پیش‌نویس توافق احتمالی، به این توافق اعتراض کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/666
اخبار مرتبط
شواهد به دست آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که انتظارات کاهشی معامله‌گران نسبت به آینده نرخ دلار در حال تغییر است.
نظر جو بایدن درباره خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی با واکنش های اغلب مقامات آمریکایی یکسان است.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.
در حالی که طرح جدیدی که به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده، با هدف منع کاخ سفید از خارج‌کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده است، ایران و ایالات متحده بار دیگر یکدیگر را مسئول بن‌بست چند هفته‌ای در مذاکرات هسته‌ای معرفی کردند.
موضوع اشخاص حقیقی و حقوقی است که باید براساس برجام از لیست تحریمی خارج شوند» حل نشده است و آمریکا باید تصمیم بگیرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات احیای برجام در تهران، تصمیم سیاسی آمریکا را مبهم دانست.
حسین علایی گفت: باید روسها و دیگر واسطه ها را از مذاکرات برجامی کنار بگذاریم.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که سپاه خواسته در اولویت مذاکرات وین قرار نگیرد.
یک عضو اتاق بازرگانی امروز گفت: نه تنها فقر مطلق از بین نمی‌رود بلکه بسیار بیشتر خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید