صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
کد خبر: 9196
گزارشگر: 213
۶۰۴
۰
۰
۲
تکان بازارها در آستانه ارسال گزارش های مبهم از نتیجه برجام

بی قراری «دلار و طلا» برای صعود!/سایه ناکامی مذاکرات هسته ای بر بازار

بی قراری «دلار و طلا» برای صعود!/سایه ناکامی مذاکرات هسته ای بر بازار
در آستانه رسیدن گزارش های مبهم از نتیجه مذاکرات هسته ای، قیمت دلار امروز همچنان افزایشی است و امروز تا بیش از ۲۸ هزار تومان رفت؛ همچنین اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز درباره نوسانات قیمت طلا توضیحاتی داد.

به گزارش آسیانیوز، قیمت‌ دلار، طلا، امروز دوشنبه فروردین ۱۴۰۱، همچنان افزایشی است. 

---------------

بیشتر بخوانید

ممکن است برجام به نتیجه نرسد/بدهی کره جنوبی به ایران پرداخت نشد!
-------------------------------
  بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار تا حدودی افزایشی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۷,۹۵۰ تا ۲۸,۱۴۰ تومان اعلام کرده‌اند. به تدریج اندکی افزایشی است.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در بازه قیمتی ۲۸ هزار تومان است و به ۲۸,۱۷۰ تومان هم رسیده. روز گذشته، قیمت دلار نوساناتی داشت و به ۲۸ هزار تومان نزدیک شد.

تجارت نیوز نوشت امروز قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۵۲۶۹ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۴۰ تومان رسیده است. این رقم از روز گذشته بیشتر است.

قیمت سکه طرح جدید اکنون روند افزایشی دارد و ۱۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان ثبت شده. این قیمت نسبت به روز گذشته تا حدودی افزایشی است. همچنین قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱۹۴۶٫۵۳ دلار معامله می‌شود.

وضعیت اخبار مذاکرات وین

  یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که آنچه در مذاکرات باقی مانده بیش از یک موضوع بین ما و آمریکاست، گفت: اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست آمده بود.

سعید خطیب‌زاده افزود: در پاسخ به سؤالی درباره نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره مذاکرات وین و اینکه در متن نهایی شده شروط نمایندگان رعایت نشده است، نیز اظهار داشت: صدای نمایندگان ملت در طی مذاکرات ۱۱ ماه گذشته همواره شنیده شده است. متنی نهایی نشده که درباره آن صحبت کنیم. البته روشن است که با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه، خطوط قرمزی که مشخص شده طابق النعل بالنعل تا به امروز رعایت شده است و اگر مواردی هنوز به نتیجه نرسیده دلیل اصلی آن است که طرف مقابل پاسخی که ما در چارچوبی که تعیین کرده‌ایم، نداده است (فارس).

----------------------

بیشتر بخوانید

نظر جو بایدن و «مقامات آمریکا» درباره سپاه پاسداران
-------------------------------------------------------------------

 ابهام در آزادسازی ۷میلیارد دلار ارزهای مسدودی
در حالی که رسانه دولت مدعی است که فردا، گام آخر آزادسازی هفت میلیارد دلار ارزهای مسدودی ایران برداشته می‌شود، سخنگوی وزارت امور خارجه از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

ایرنا که مدتی است در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کند، امروز در گزارشی مدعی شده است: یک مقام بلندپایه منطقه‌ای، فردا، سه شنبه به تهران سفر خواهد کرد که یکی از اهداف این سفر، نهایی کردن سازوکار آزادسازی هفت میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران است

بر اساس این گزارش، «این منابع مالی با توافق امضاشده، به طور انتقال بانکی به حساب‌های ایران واریز می‌شود. این ۷ میلیارد دلار به حساب‌های ایران واریز می‌شود، که نشانه‌هایی از باز شدن تدریجی محدودیت‌های بانکی علیه ایران است به نحوی که حتی پس از برجام نیز چنین نقل و انتقال بانکی سابقه نداشته است.»

اما سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، از این خبر اظهار «بی‌اطلاعی» کرد. او گفت: دستگاه دیپلماسی اطلاعی ندارد و فردا سفری در دستورکار قرار ندارد.

او افزود: کره جنوبی بدهی قطعی از فروش نفت و میعانات گازی دارد که به ۸۰ میلیون ایرانی بدهکاری دارد و اقدام موثری برای بازپرداخت آنها صورت نداده است. این دوجانبه است و در چارچوب دوجانبه باید حل و فصل شود و گمانه زنی‌های رسانه‌ای نیز تایید نمی‌شود (فارس).

 بیل هگرتی، سناتور جمهوری‌خواه گفت: اطلاعات رسیده به ما نشان می‌دهد جو بایدن به زودی به توافق فاجعه بار هسته‌ای با ایران باز می‌گردد.

او افزود: بایدن نمی‌خواهد این توافق احتمالی را به شکل معاهده به کنگره ارائه کند و قصد دارد کنگره را دور بزند (رویداد ۲۴).

کاخ سفید: مذاکرات وین همچنان ادامه دارد
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مذاکرات وین گفت: نمی‌دانیم که به توافق دست خواهیم یافت یا نه. مذاکرات ادامه دارد و ما همچنان این مذاکرات را دنبال و بررسی می‌کنیم (ایرنا).

قیمت‌ها در بازارهای دلار، طلا و سکه تحت تاثیر اخبار مختلف نوساناتی دارد. در مورد قیمت طلا و سکه، تحولات اونس نیز موثر است./

https://www.asianews.ir/u/668
اخبار مرتبط
در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم؛ این در حالی است که وی درباره وضعیت بدهی کره جنوبی به ایران نیز توضیحاتی داد.
شواهد به دست آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که انتظارات کاهشی معامله‌گران نسبت به آینده نرخ دلار در حال تغییر است.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم.
ارزان شدن خودرو در سال جدید طبق وعده وزیر صمت و نظرات برخی کارشناسان براساس نوسانات بازار دلار، موضوعی است که تایید آن از وجوهی قابل بررسی است.
تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند طلا همچنان به عنوان یک دارایی جایگزین درخشان می درخشد و درباره قیمت طلا در کوتاه مدت توضیحاتی ارایه داده اند.
در حالی که تا به حال گفته شده دولت بریتانیا ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران را پیش از آزادی زاغری به حساب ایران واریز کرده است، ولی شکل دیگر مذاکرات نیز در روند پایانی این پرونده جریان داشته است.
با درج قیمت تمام‌شده و قیمت مصرف‌کننده به نوعی باز هم شاهد گران‌فروشی‌ها خواهیم بود؛ چرا که باز هم فروشگاه‌ها برای فروش، ملاک را قیمت مصرف‌کننده قرار می‌دهند که یعنی مصرف‌کننده باید هزینه توزیع در دورترین نقطه را بپردازد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید