صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۷
کد خبر: 9197
گزارشگر: 213
۴۴۴
۰
۰
۱
نامزد محافظه کار فرانسه در پی جلب آرای طرفداران حزب راستگرا

تلاش مکرون بیهوده است؟

تلاش مکرون بیهوده است؟
امانوئل مکرون که به نظر می رسد این بار در انتخابات کار برایش سخت تر شده، برای جلب آرای هواداران ماری لوپن، به مراکز صنعتی شمال فرانسه سفر می‌کند که پایگاه اجتماعی رهبر حزب «تجمع ملی» به شمار می‌رود.

به گزارش آسیانیوز، یک روز پس از راهیابی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه و مارین لوپن رهبر حزب «تجمع ملی» به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مکرون تلاش‌های خود را برای کسب آرای بیشتر در دو پایگاه اجتماعی شدیدا مخالف راستگرایان هوادار لوپن و چپگرایان هوادار ملانشون آغاز کرده است.

-------------

بیشتر بخوانید

کاخ الیزه منتظر اقامت کیست؟
--------------------------------------------------
مکرون طرفدار اتحادیه اروپا و اقتصاد لیبرال است و لوپن بر حاکمیت و اقتصاد ملی تکیه دارد.

این دو پنج سال پیش نیز در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به مرحله دوم راه یافته بودند، اما نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت فشرده‌تر این دو رقیب در این دوره از انتخابات است.

در حالی که مکرون در پنج سال پیش توانسته بود با اختلاف زیاد لوپن را در مرحله دوم انتخابات شکست دهد، اکنون پیش‌بینی می‌شود مکرون فقط با دو درصد اختلاف، بتواند پیروز مرحله دوم انتخابات شود.

همچنین آرای هواداران ژان لوک ملانشون سیاستمدار چپگرا که پس از مکرون و لوپن بیشترین رای را در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دست آورده، اکنون برای مرحله دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است.

ملانشون توانسته کمی کمتر از آرای لوپن و بیش از یک پنجم آرای مرحله اول را از آن خود کند. این در حالی است که بقیه نامزدها در مرحله اول، هفت درصد یا کمتر از هفت درصد آرا را به دست آوردند.

ملانشون شامگاه یکشنبه شدیدا با رای دادن به لوپن در مرحله دوم انتخابات مخالفت کرد، اما حمایتش از مکرون چندان محکم نبود.

مکرون که در مرحله اول انتخابات فقط چند درصد رای بیشتری از لوپن و ملانشون داشته، در فرصت دو هفته مانده به مرحله دوم، تلاش می‌کند به مناطقی برود که آرای انتخاباتی این دو رقیب اصلی راستگرا و چپگرایش بیشتر از آرای خود او بوده است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۲ فروردین نوشت مکرون برای جلب آرای هواداران لوپن به مراکز صنعتی شمال فرانسه سفر می‌کند که پایگاه اجتماعی رهبر حزب «تجمع ملی» به شمار می‌رود.

لوپن در منطقه «او دو فرانسه»، جایی که قرار است مکرون مبارزات برای مرحله دوم انتخابات را از آنجا آغاز کند، ۳۳ درصد رای آورده است.

لوپن وعده داده سن بازنشستگی را برای گروه‌هایی از مردم کاهش دهد، مالیات بر درآمد را برای افراد زیر سی سال حذف کند و مالیات بر ارزش افزوده حامل‌های انرژی را کاهش دهد. اما مکرون تامین مالی این برنامه اقتصادی لوپن را زیر سوال برده است.

رویترز نوشت تمرکز لوپن بر مسائل مربوط به هزینه‌های زندگی که نارضایتی میلیون‌ها فرانسوی را به دنبال داشته، به او کمک کرده تا بتواند از این نارضایتی‌ها علیه دولت کنونی مکرون استفاده کند.

تلاش مکرون برای جلب آرای رای‌دهندگان به لوپن در حالی است که حامیان رییس‌جمهوری کنونی فرانسه و برخی از اعضای کارزار انتخاباتی‌اش گفته‌اند او باید بیشتر تلاش کند تا آرای جناح چپ را از آن خود کند.

مکرون روز سه‌شنبه راهی شهر استراسبورگ در شرق فرانسه می‌شود؛ جایی که ملانشون بیشترین آرا را در مرحله اول انتخابات در این شهر به دست آورده است.

اما کلمانتین اوتن، یکی از متحدان ملانشون به ک رادیو فرانسوی گفت امیدوار است رای‌دهندگان به ملانشون به لوپن رای ندهند، اما سوابق و برنامه‌های مکرون برای جذب رای‌دهندگان چپگرا کم است.

او گفت: «مکرون در برابر تسلط جناج راست افراطی، از فرانسه محافظت نمی‌کند.»/

https://www.asianews.ir/u/669
اخبار مرتبط
در حالی که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری میانه‌گرای فرانسه، در انتخابات روز یکشنبه اول شد، ولی معلوم نیست نتیجه دور دوم انتخابات او یا ماری لوپن کدامیک را به کاخ الیزه ببرد؟
براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، میزان حمایت از امانوئل ماکرون چپ گرا، پس از اوج گرفتن در زمان آغاز جنگ اوکراین کاهش یافته؛ این در حالی است که ۲۵ درصد هم در این انتخابات از کاندیداتوری مارین لوپن نامزد حزب راست گرای فرانسه، حمایت می‌کنند.
ژان ایو لودریان به پارلمان فرانسه گفت: مذاکرات ادامه دارد، ولی خیلی پیش می روند و همین امر نیز شکافی را ایجاد می‌کند که شانس دستیابی به راه‌حلی به سود همه طرف‌ها را به خطر می‌اندازد.
دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان گفتند نتوانسته‌ایم وارد مذاکره واقعی بشویم؛ مواضع جدید ایران مغایر با توافق برجام یا فراتر از آن است و همین باعث می‌شود که وقت گران‌بها را از دست بدهیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید