صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
کد خبر: 9211
گزارشگر: 213
۹۴۸
۰
۰
۳
در پی حمله افغان ها

ادامه درگیری ها با طالبان/توقف فعالیت کنسولگری ایران در افغانستان

ادامه درگیری ها با طالبان/توقف فعالیت کنسولگری ایران در افغانستان
مدیرکل آسیای جنوبی با احضار کاردار افغانستان اعلام کرد که بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند.

به گزارش آسیانیوز،مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه امروز با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به حملات انجام شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به شدت اعتراض کرد.

--------

بیشتر بخوانید

تهدید طالبان به «تسلط بر ایران» پس از احضار سفیر!+ویدیو

---------------------------

به گزارش همشهری آنلاین، سید رسول موسوی با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد.


مدیرکل آسیای جنوبی همچنین به اطلاع کاردار افغانستان رساند که تا اطلاع ثانوی بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند تا اطمینان لازم از طرف وزارت امور خارجه افغانستان در زمینه برقراری امنیت کامل نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، داده شود.

رسانه‌های افغانستان روز گذشته ، ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) مدعی شدند که شماری از شهروندان این کشور در چند شهر مختلف در اعتراض به "بدرفتاری علیه مهاجران افغانستانی در ایران" دست به تظاهرات زدند. گزارش‌ها حاکیست کە سردر کنسولگری جمهوری اسلامی در هرات توسط معترضان به آتش کشیده شدە است./

https://www.asianews.ir/u/66n
اخبار مرتبط
همزمان که به تازگی ویدیوی سخنان تهدیدآمیز یکی از فرمانده های طالبان منتشر شد، رسانه های افغان نوشتند شماری از شهروندان هراتی در "اعتراض به بدرفتاری علیه مهاجران افغانستانی در ایران" سردر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را در هرات به آتش کشیدند.
ظاهرا طالبان مدتی است که برای ایران خط و نشان می کشد؛ تا جایی که یکی از فرماندهان سرشناس این گروه گفت که بر ایران مسلط خواهند شد؛ در حالی که چند روز گذشته نیز طالبان سفیر ایران را نیز در افغانستان فراخوانده بود.
وزارت خارجه طالبان مسئولان سفارت ایران در کابل را احضار کرد.
دومین روحانی که در صحن حرم رضوی چاقو خورده بود، امروز درگذشت؛ این در حالی است که سخنگوی طالبان گفت این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.
در حالی که عربستان نشست اضطراری سازمان ملل در خصوص حمله به آرامکو را خواستار شده، سخنگوی وزارت خارجه طالبان مدعی است حملات راکتی به تاسیسات نفت و اهداف غیرنظامی در شهر جده، صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و باید متوقف شود.
دو مقام حکومت طالبان گفته‌اند این حکومت مراسم نوروز را برگزار نمی‌کند و روز اول سال خورشیدی نیز دیگر تعطیل رسمی نیست.
گروه جدیدی از افراد ضدطالبان در افغانستان که به نام «جبهه آزادی افغانستان» شناخته می‌شوند، بیشتر اعضایشان نظامیان پیشین افغانستان‌ هستند و با سایر جبهه‌های ضدطالبان چون جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود و شورای مقاومت ملی متحد شده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید