صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۶
کد خبر: 9217
گزارشگر: 213
۶۶۷
۰
۰
۲
امروز با دستور قضایی

ساخت پتروشیمی میانکاله متوقف شد/در ادامه تجمع ۱۵۰۰ نفری مردم منطقه و هشدار فعالان محیط زیست

ساخت پتروشیمی میانکاله متوقف شد/در ادامه تجمع ۱۵۰۰ نفری مردم منطقه و هشدار فعالان محیط زیست
پس از هشدارهای متعدد فعالان محیط زیست و افزایش مخالفت عمومی با تاسیس پالایشگاه پتروشیمی میانکاله در توابع شهرستان بهشهر، دادستانی کل ایران دستور دادا از ادامه فعالیت طرح جلوگیری شود».

به گزارش آسیانیوز، دستور قضایی برای توقف موقت ساخت پتروشیمی میانکاله صادر شد.

میانکاله به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده، پناهگاهی برای حیات وحش و پرندگان مهاجر به شمار می‌رود.

پس از هشدارهای متعدد فعالان محیط زیست و افزایش مخالفت عمومی با تاسیس پالایشگاه پتروشیمی میانکاله در توابع شهرستان بهشهر، دادستانی کل ایران دستور داده است که «تا مشخص شدن نتیجه نهایی بررسی‌ها از ادامه فعالیت طرح جلوگیری شود».

ساخت پتروشیمی میانکاله متوقف شد/در ادامه تجمع ۱۵۰۰ نفر از مردم منطقه و هشدار فعالان محیط زیست

در دستور دادستانی تاکید شده که هیات وزیران مصوبه‌ای مبنی بر «ممنوعیت استقرار صنایع شیمیایی در صورت دارا بودن فاضلاب صنعتی در فرایند تولید» دارد و دادستان مازندران موظف شده است که گزارشی از نحوه واگذاری زمین و مجوزهای زیست‌محیطی تهیه کند.

این مجتمع پتروشیمی هشتم مهر سال ۹۹ و بدون تایید سازمان محیط زیست مجوز تاسیس گرفته و فعالان محیط زیست می‌گویند احداث این مجتمع می‌تواند آسیب‌های جدی به محیط زیست و پناهگاه حیات وحش میانکاله وارد کند.

در روزهای گذشته تجمعات مختلفی که برخی از هنرمندان مشهور ایران مانند هدیه تهرانی در آن حضور داشتند، با شعار «نه به پتروشیمی میانکاله» در اعتراض به اجرایی شدن این پروژه برگزار شده بود.

همچنین خبرگزاری برنا گزارش داده است که امروز نیز حدود ۱۵۰۰ نفر از مردم منطقه در محل اجرای پروژه تجمع کرده و خواستار توقف فعالیت پروژه شدند.

شبه‌جزیره میانکاله نزدیک به ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد. میانکاله به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده، پناهگاهی برای حیات وحش و پرندگان مهاجر به شمار می‌رود. تالاب میانکاله بخشی از شبه‌جزیره‌ای به همین نام است و در جنوب شرقی دریای خزر قرار دارد./

https://www.asianews.ir/u/66s
اخبار مرتبط
در حالی که برخی مسوولان و از جمله مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس علت اصلی پیدایش پدیده گرد و خاک را منشا داخلی و یا وزارت نیرو دانسته است، برخی کارشناسان این گونه گفته ها را به دلایلی اغراق‌آمیز تلقی می‌کنند.
در حالی که به اعتقاد کارشناسان حوزه بحران‌های طبیعی، رانش زمینی که در جاده چالوس رخ داده است و تردد در آن احتمال تلفات انسانی دارد، هشدارهای آن از سال ۹۶ داده شد و بار ترافیکی ایجاد شده آن را رقم زده است.
اصلی ترین عوامل انقراض گونه ها؛ از دست رفتن زیستگاههای تحت تاثیر برنامه های توسعه و گسترش شهر و روستا و اجرای پروژه های عمرانی و اقتصادی تاثیر گذار بر امنیت زیستگاه ها و پناهگاه های حیات وحش است؛ این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، مکزیک، چندین کشور در شرق و جنوب آسیا و غیره شکار تروفه انجام می شود.
یزد - مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، دفن غیر بهداشتی زباله شهر تفت و روستاهای توابع را آژیر خطری دیگر برای آلودگی منابع آب زیرزمینی عنوان کرد
در ادامه پیوستن تظاهرات مردم شهرهای مختلف به اعتراضات گسترده مردم اصفهان، امروز نیز در تجمعی وسیع در شهرکرد، معترضان شعارهایی چون «بردن آب محاله، اینجا چهارمحاله» و «دولت خودش مافیاست» را سر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید