صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۳
کد خبر: 9218
گزارشگر: 213
۲۶۰۱
۰
۰
۵
گفت و گوی اختصاصی آسیانیوز با علی خسروی؛ داور پیشکسوت

آوانتاژ در فوتبال/خشونت یا هنر داوری؟

آوانتاژ در فوتبال/خشونت یا هنر داوری؟
«آوانتاژ» قانونی که به داور اجازه می‌دهد در مواردی که خطایی را روی بازیکنی تشخیص داده‌ است، اگر تشخیص دهد که در جریان ماندن بازی به نفع بازیکن هدف خطا است، اعلام خطا نکند؛ به این بهانه «آسیانیوز» گفت و گویی اختصاصی با علی خسروی، داور پیشکسوت انجام داده است.

به گزارش آسیانیوز،علی خسروی، از داوران پیشکسوت فوتبال ایران و حدود ۳۲ سال در عرصه داوری فوتبال فعالیت داشته است.

وی در گفت و گو با آسیانیوز درباره قانون یا دستورالعمل آوانتاژ و نحوه استفاده از آن در داوری های فوتبال گفت:«آوانتاژ» قانونی است که به داور اجازه می‌دهد در مواردی که خطایی را روی بازیکنی تشخیص داده‌ است، اگر تشخیص دهد که در جریان ماندن بازی به نفع بازیکن هدف خطا است، اعلام خطا نکند و بازی را ادامه دهد.

وی افزود: آوانتاژ به تلفظ انگلیسی «ادونتیج» در قانون فوتبال ماده‌ای است که به داور این اختیار را می‌دهد تا به بازی اجازه دنبال شدن در زمانی مثل ارتکاب خطا را بدهد، در شرایطی که اگر بازی به دلیل خطا متوقف شود، به ضرر تیمی که در حال حمله‌است و خطا بر روی آن انجام شده باشد.برای مثال، تیمی که در موقعیت گل است را فرض کنید که بر روی یکی از بازیکنان آن‌ها خطا انجام می‌شود ولی توپ همچنان برای بازیکنی دیگر از آن تیم در موقعیت گل قرار دارد.

در واقع اگر داور خطا اعلام کند، در اصل تیمی که بر روی آن خطا شده را تنبیه کرده‌ است. اگر تا 5 ثانیه بعد از گرفتن آوانتاژ ، تیمی که برایش آوانتاژ گرفته شده توپ را از دست بدهد ، داور باید خطا اعلام کند. اگر داور سوت هم زده باشد باید اعلام ادامه بازی کند؛ حتی اگر بازیکنان حریف ایستاده باشد؛ فرقی ندارد گل قبول است؛ تا 5 ثانیه.

استفاده بموقع از قانون آوانتاژ و اجرای صحیح آن به معنای واقعی به افزایش سطح و استاندارد بازی کمک می‌کند. در کجا و چه موقع آوانتاژ دادن بسیار مهم است.

در همین خصوص آسیانیوز گفت و گویی با علی خسروی داور اسبق کشورمان ترتیب داده است که در ادامه می شنوید:

 

 

 

 

گزارشگر: سیدرحمان موسوی

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/66t
اخبار مرتبط
جام حذفی فوتبال ایران با رویای راهیابی یک تیم شگفتی‌ساز به لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود؛ اما شاید هیچ‌کدام از چهار تیمی که بزرگان را حذف کرده‌ و به نیمه‌نهایی رسیده‌اند، نتوانند در لیگ قهرمانان بازی کنند.
وریا غفوری، بازیکن مردمی فوتبال ایران و کاپیتان استقلال گفت: چگونه عده‌ای حرف از فوتبال پاک می‌زنند؟ من ناپاک‌تر از این فوتبال ندیدم.
تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی مالدیو را با نتیجه رویایی ۱۷ بر صفر شکست داد؛ در حالی که ای دیدار تداعی‌کننده پیروزی خاطره‌انگیز ایران در مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ است که ایران در آن دیدار نیز مالدیو را ۱۷ بر صفر شکست داده بود.
در ویدیویی ممانعت ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی ایران و لبنان افشا شده است.
توییت احمدرضا براتی درباره علی دایی، بمبی را پیش روی فوتبال ملی قرار داده ، پرسشی است که حتما او پاسخی شخصی برایش دارد.
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در توییتی درباره سرمربی شدن علی دایی در تیم ملی توضیحاتی داد.
در هفته نهم مسابقات مقدماتی جام جهانی، ایران با نتیجه دو بر صفر مقابل کره جنوبی شکست خورد؛ در حالی که این نخستین شکست ایران مقابل کره پس از جام ملت‌های ۲۰۱۱ است.
در حالی که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با انتشار اطلاعیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود پخش سرود ملی و اهتزاز پرچم روسیه در بازی‌های بین‌المللی را ممنوع کرده است؛ امیر حاج رضایی، بازیکن و مربی پیش‌کسوت فوتبال در این باره گفت: قوانین فیفا مربوط به دوران صلح است.
کارشناسان فوتبال به مطرح شدن موضوع پدیده سحر و جادو در فوتبال ایران و حساسیت فیفا واکنش هایی داشته اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید