صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۰
کد خبر: 9227
گزارشگر: 360
۷۶۵
۰
۰
۱
سه چهارم آدرس های بیتکوین با وجود کاهش قیمت همچنان در سود هستند

گلسنود: بازار نزولی کنونی به بدی بازارهای قبلی نیست

گلسنود: بازار نزولی کنونی به بدی بازارهای قبلی نیست
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز: پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره گلسنود Glassnode در گزارش هفتگی خوداعلام کرده است که سه چهارم آدرس‌های بیت‌کوین با وجود روند نزولی اخیر همچنان در سود هستند.
این داده ها حاکی  از این است که  تا 60 درصد از حجم تراکنش‌ها در ناحیه‌ای صورت گرفته است که به آن «تسلط سود» می‌نامد و دارندگان بلندمدت به احتمال زیاد همچنان در سود هستند. بسیاری مقطع کنونی را با بازار نزولی رمزارزها در سال 2018 می‌کنند، در همین رابطه  گلسنود در گزارش هفتگی خود که  در روز دوشنبه منتشر شد، تعداد کیف پول‌های بیت‌کوین را که در سود هستند، تجزیه و تحلیل کرده و دریافته است که، حدود 70 تا 75 درصد از آدرس‌ها‌ی بیت‌کوین سود تحقق نیافته دارند، طبق این آمار این میزان نرخ سود تحقق نیافته بسیار بیشتر از میزان سود تحقق نیافته بازار نزولی 2018 است. میزان سود محقق نشده در سال 2018 تقریبا بین 45 تا 50 درصد بوده است.

 

 

بیشتر بخوانید

ورودی به ETF‌های بیت کوین کانادا به بالاترین حد خود رسید

-----------------------------------------------------------------------------------

منظور از سود/زیان تحقق نیافته، سود و یا زیان معاملاتی است که در حال حاضر فعال است و دارنده سهام یا ارز هنوز سهام و یا ارز دیجیتال خود را نفروخته است که سود خود را دیافت کند و یا اینکه از ضرر بیشتر خود جلوگیری کند.این سود یا زیانی است که اگر همه پوزیشن‌های باز شما درهمان لحظه بسته شود و یا تمامی سهام و یا ارز دیجیتال خود را در همان لحظه بفروشید «محقق می‌گرد/سود تحقق یافته».سود/زیان تحقق نیافته با عنوان «سود/زیان شناور» نیز شناخته می‌شود زیرا مقدار آن به خاطر باز بودن پوزیشن‌های شما، همیشه در حال تغییر است، به عبارتی اگر شما پوزیشن‌های باز داشته باشید، سود/زیان تحقق نیافته شما همواره با قیمت‌های فعلی بازار در حال نوسان است (شناور است). اگر شما سود تحقق نیافته‌ای داشته باشید و قیمت بر خلاف جهت دلخواه شما حرکت کند، سود تحقق نیافته شما می‌تواند به زیان تحقق نیافته تبدیل شود. برای مثال شما  چند ماه پیش در قیمت 30000 هزار دلار یک بیت‌کوین خریده‌اید و تاکنون نگه داشته‌اید، قیمت بیتکوین در این مدت نوسانات زیادی داشته است و تا محدوده 67 هزار دلار نیز مجددا رشد قیمت داشته است و در آن لحظه شما بیش از 100 درصد «سود  تحقق نیافته» داشته‌اید و در صورت فروش در آن قیمت این «سود تحقق می یافته» است و در حساب شما ذخیره می شده، اما اگر شما معتقد بوده‎اید که همچنان بازار می‌تواند صعودی باشد و بیت‌کوین خود را نفروخته‌اید و اکنون که قیمت به حدود 39000 هزار دلار کاهش یافته است همچنان 30 درصد سود تحقق نیافته دارید. با این تفاسیر از گزارش گلسنود چنین تفسیر می‌شود که با اینحال که بازار اخیرا نزولی است اما همچنان 70 تا 75 درصد معامله گران در محدوده سود تحقق نیافته هستند و بالا ماندن این درصد بدین معناست که این معامله گران با اینحال که در  محدوده سود هستند و بازار نزولی است اما هنوز قصد فروش بیت‌های خود را ندارند و در نتیجه فشار فروشی هنوز از سمت آنها متوجه بازار نیست واین نکته مثبتی است .البته هر گاه درصد سود تحقق نیافته (نه درصد آدرس‌های در محدوده سود تحقق نیافته) بسیار بالا برود به عنوان مثال بالای 80 درصد (مانند محدوده قیمتی 67 هزار دلار ) امکان این وجود دارد که بسیاری از دارندگان بیت‌کوین سیو (تضمین) سود کنند و اقدام به فروش کنند.

شاخص عرضه بیت‌کوین

نمودارشاخص عرضه بیت‌کوین، نهادها و آدرس‌های در سود. منبع :گلسنود

 

تحلیلگران گلسنود در اظهار نظر در مورد یافته‌های خود افزودند که بازار نزولی کنونی به بدی بازارهای قبلی ( مثالا بازار نزولی سال 2018) نیست:
«بازار نزولی کنونی به سختی بدترین مراحل تمام چرخه‌های قبلی نیست، به طوری که تنها 25 تا 30 درصد بازار با ضرر تحقق نیافته روبرو است. در نتیجه باید منتظر ماند تا مطمئن شویم که آیا فشار فروشندگان همچنان  موجب ادامه روند نزولی بازار خواهد شد و بازار را به زیان تحقق نیافته‌ای مانند چرخه های قبلی می‌کشاند یا خیر؟
این گزارش همچنین نشان داد که دارندگان بلندمدت بیت‌کوین، کسانی که بیش از 155 روز آن را نگه داشته اند، به احتمال زیاد  متحمل ضرر نشده‌اند و بیش از 67.5 درصد از دارندگان بلندمدت سود تحقق نیافته دارند، در حالی که دارندگان کوتاه‌ مدت، کسانی که کمتر از 155 روز نگه داشته اند، تنها 7.88 درصد سود کسب کرده اند.
در حال حاضر، قیمت بیت کوین زیر 40,000 دلار است و در 24 ساعت گذشته نزدیک به 39,000 دلار کاهش یافته است که این دارایی را دوباره وارد بازار نزولی کرده است، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که کاهش قیمت تا 30000 دلار ادامه خواهد داشت، در حالی که داده‌های دیگر نشان می‌دهد معامله‌گران تلاش می‌کنند قیمت را به 50000 دلار برسانند.
در این گزارش همچنین توضیح داده شده است که 58 درصد از حجم تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین نشان از «تسلط سود» بر بازار می‌دهد و این نشانه مثبتی است، چرا که شاخص  تسلط سود از دسامبر  2021 تا کنون در محدوده منفی ( تسلط زیان)  قرار داشته است و  این شاخص اکنون نشان از این می‌دهد که تسلط سود در محدوده مثبت است.در این رابطه به نمودار زیر توجه کنید.
تسلط سود
نمودار شاخص نسبت حجم به سود. منبع: گلسنود

 

گلسنود افزود که بازارهای نزولی معمولاً دوره‌های طولانی از حجم معاملات را مشاهده می‌کنند که باعث زیان می‌شود، و این برگشت به محدوده «تسلط سود» در مقطع کنونی می‌تواند نشانه‌ای از تغییر گرایش معامله‌گران باشد، زیرا افزایش تقاضا برای بیت‌کوین توانسته است میزان عرضه(فروش بیت‌کوین) را خنثی کند، به بیان ساده تعداد خریداران از تعداد فروشندگان در این محدوده بیشتر بوده است.
با این حال، گلسنود خاطرنشان کرد : «با توجه به اینکه قیمت‌ها همچنان با چالش مواجه هستند و بازار چند روزی است نزولی شده و در محدوده مهمی از قیمت‌ها قرار دارد ،تقاضا تا حدودی ضعیف است و سرمایه‌گذاران تلاش خواهند کرد سود خود را حفظ کنند که این ممکن است موجب قدرت گرفتن مجدد عرضه شود».
نکته دیگر این گزارش این است که بازار از اواسط فوریه شاهد سود روزانه حدود 13300 بیت‌کوین بوده است، در حالی که ضرر روزانه از حدود 20000 بیت کوین در ژانویه به حدود 8300 بیت کوین در هفته گذشته کاهش یافته است.
به گفته برخی تحلیلگران، در حالی که بخش بزرگی از آدرس‌ها و تراکنش‌ها در محدوده سود قرار دارند ، تعداد کل کاربران شبکه بیت‌کوین و متعاقباً تعداد تراکنش‌ها همچنان در حال کاهش است.تراکنش‌های روزانه  شبکه در حال حاضر  حدود 225000 تراکنش در روز است(عددی مشابه با بازار نزولی 2018 تا 2019 است). نهایتا اینکه اگر چه معاملات از اواسط سال 2021 افزایش یافته است، اما برخی تحلیلگران خاطرنشان کردند که "این میزان معاملات با ابَر روندها یا دوره‌های پرقدرت مشاهده شده در بازارهای صعودی فاصله زیادی دار
 
https://www.asianews.ir/u/672
اخبار مرتبط
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز:جریان خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها به بالاترین حد سالانه رسیده است، این بدان معناست که بازیگران سازمانی همچنان بر این عقیده‌اند که بیت‌کوین‌های بیشتری را خرید و نگهداری کنند.
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز: به نظر می رسد بیت‌کوین مجددا در حال بازیابی همبستگی خود با طلا است، و این نکته مورد توجه فعالان بازار رمزارزها و حتی سایر فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید