صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
کد خبر: 9231
گزارشگر: 2
۶۳۱
۰
۰
۶
روانشناس خانواده

دلایل ضرورت مراجعه به بهترین مشاوره خانواده در تهران را بهتر بشناسید

دلایل ضرورت مراجعه به بهترین مشاوره خانواده در تهران را بهتر بشناسید
مشاوره خانواده، یک عامل مهم برای حفظ بنیان خانواده می باشد. از این روی، بسیاری از افراد برای حل مسائل گوناگونی به مشاور و یا روانشناس خانواده مراجعه می نمایند.

خانواده، اولین و حیاتی ترین جامعه ای می باشد، که فرد در آن حضور پیدا می کند. از این روی، برای استحکام بخشیدن به این بنیان، مراجعه به مراکز مشاوره خانواده، یک الزام اجتناب ناپذیر به شمار می آید. یک خانواده خوشبخت، خانواده ای نیست که فقط، در آن خبری از بحث و مشاجره نباشد. در واقع، یک خانواده موفق، خانواده ای می باشد، که اعضای آن بتوانند با یکدیگر ارتباط موثر داشته باشند. ارتباط موثر، موجب نزدیکی اعضای خانواده به یکدیگر می گردد و القاگر احساس امنیت خواهد بود.
در راستای تحقق این امر، یک مشاور خانواده حاذق، می تواند کمک شایانی به هر یک از اعضای خانواده نماید. اعتیاد، مشکلات جنسی، تربیت فرزندان، مشاوره پیش از ازدواج و یا جدایی، خیانت، نزاع، خشم، استرس و... همگی جز برجسته ترین دلایلی می باشند، که می توان با مراجعه به بهترین مشاوره خانواده در تهران و یا سایر شهرهای کشور، راه حلی برای آنها یافت.

 

در جلسات مشاوره خانواده چه می گذرد؟

 

در طی اولین جلسات مشاوره خانواده، درمانگر، به شما گوش می دهد و بسته به موضوع مشکلی که وجود دارد؛ با بقیه ی اعضای خانواده نیز صحبت می کند. همچنین، از شما سوالاتی را برای درک بهتر موضوع می پرسد، تا بدین وسیله معضل پیش رو را ریشه یابی کند.
در ادامه، درمانگر یک برنامه درمانی را آغاز می کند. در نظر داشته باشید، بهترین مشاوره خانواده در تهران، معجزه نمی کند. بلکه، با ارائه راهکارهایی در جهت ارتقا مهارت های اعضای خانواده می کوشد. همچنین، در بعضی از مواقع مشاور شما را به روانشناس خانواده ارجاع می دهد. این اتفاق، زمانی رخ می دهد، که مشکل موجود، پیچیده تر از این باشد، که با یک مشاوره ساده حل شود.
یکی از راه حل های حفظ بنیان خانواده، مراجعه به مراکز مشاوره خانواده می باشد.

 

تفاوت مشاور خانواده و روانشناس خانواده

 

یک مشاور خانواده خوب در تهران و یا سایر شهرها، به مراجعین خود کمک می کند، تا تصمیمات بهتری اتخاذ نمایند. به بیانی دیگر، وظیفه ی مشاور راهنمایی و حمایت افراد می باشد. اما، روانشناس خانواده، دارای مراتب علمی بالاتری بوده و به حل مشکلات عمیق و پیچیده تری از جمله افسردگی های حاد، وسواس، میل به خودکشی و... می پردازد.
به عبارتی، وظیفه ی مشاور، ریشه یابی و مطالعه ی عمیق رفتارهای مراجعین نمی باشد و به افراد در تصمیم گیری و شیوه ی ارتباطات آن ها کمک می نماید. اما، روانشناس خانواده، عمیقا اختلالات رفتاری را ریشه یابی می کند و در صورت لزوم همگام با یک روانپزشک، پروسه ی درمان را جلو می برد.
از این روی، اگر مشاور، شما را به یک روانشناس ارجاع داد، بدانید که یقینا این کار به صلاح شما است. همچنین، یک درمانگر می تواند در هر دو حوزه مشاوره خانواده و روانشناسی تخصص داشته و فعالیت کند.

 

مزایای مشاوره خانواده

 

مزایای مشاوره از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت است. اما به طور کل مزایای خانواده درمانی می توانند شامل موارد زیر باشند:

ایجاد مرزهای سالم
بهبود ارتباطات
تعریف نقش اعضاء در خانواده
بهبود پویایی و روابط خانوادگی
تقسیم قدرت و ابزارهای مقابله ای برای اعضای خانواده
بهبود تعاملات ناکارآمد
ارتقاء توانایی حل مسئله در خانواده

تحقیقات انجام شده در پژوهشگاه های خانواده درمانی نشان می دهد که بهترین مشاوره خانواده در تهران یا سایر شهرها می تواند به طور موثر به مسائل مربوط به کودکان می پردازد، از جمله:

اختلالات سلوک
اعتیاد به مواد یا بازی اینترنتی
اختلالات اضطرابی
مشکلات خواب
افسردگی

مشاوره خانواده همچنین می تواند به افرادی که مشکلات روانی مزمن دارند کمک کند.
یک مطالعه ۲۰۲۰ از منبع معتبر نشان داد که خانواده ها ممکن است درمان را درموارد زیر مفید بدانند:

مشکل در برقراری ارتباط یا بیان احساسات
درگیری بین خواهر و برادر
والدین ناسازگار
مشکلات زناشویی
ایجاد یک رابطه عملکردی و سالم پس از طلاق
انطباق با یک تغییر عمده در زندگی
برخورد با یک بیماری مزمن یا فوت یکی از عزیزان

 

انواع مشاوره خانواده

 

برخی از مشاوران خانواده جلسات را به صورت مشاوره خانواده آنلاین ارائه می دهند. مشاوران و روانشناسان می توانند راحتی بیشتری را نسبت به جلسات اداری برای خانواده ها فراهم کنند. با این حال، خانواده های دیگر ممکن است مشاوره خارج از محیط خانه را ترجیح دهند.
مشاوره خانواده انواع مختلفی دارد

 

خانواده درمانی کارکردی

 

این نوع خانواده درمانی معمولاً روی خانواده‌هایی متمرکز می‌شود که کودک یا نوجوانی با مشکلات عاطفی یا رفتاری پیچیده دارند.
کودک و والدین ممکن است در ۸ تا ۳۰ جلسه هفتگی با هم شرکت کنند. این جلسات به خانواده ها کمک می کند تا راهبردهایی را برای مقابله با رفتار کودک و بهبود عملکرد خانواده بیاموزند.

 

درمان چند سیستمی

 

هدف از این درمان رفع مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان یا نوجوانان است.
درمان چند سیستمی همچنین بر مسائل گسترده تری در مورد رفتار کودک متمرکز است. به عنوان مثال، می تواند تعامل اعضاء با سیستم های اجتماعی مورد اعتماد، مانند مدارس یا محله ها را بهبود بخشد.

 

بین نسلی

 

این خانواده درمانی شامل یک درمانگر است که تعاملات بین نسل‌ها را بررسی می‌کند، مانند بین والدین و فرزندان. هدف این است که بفهمیم چگونه این ارتباطات باعث ایجاد مشکلات در خانواده می شود.
درمان فرانسلی زمانی مفید است که مسائل و الگوهای رفتاری در طول نسل‌ها ادامه داشته باشند. همچنین ممکن است به پیش بینی چگونگی ایجاد مشکلات در آینده کمک کند.

 

خانواده درمانی استراتژیک کوتاه

 

هدف این درمان تغییر الگوهای تعاملی بین اعضای خانواده است.
این یک مداخله با زمان محدود است که مشکلات خانوادگی را هدف قرار می دهد که منجر به بروز علائم مشکل ساز در جوانان می شود. اکثر خانواده‌درمانی‌های استراتژیک کوتاه و ۱۲ تا ۱۶ جلسه طول می‌کشند.
تحقیقات قدیمی‌تر و معتبر نشان می‌دهند که این شکل از درمان مزایای بلند مدتی دارد. محققان دریافتند که مشاوره خانواده استراتژیک کوتاه مدت در کاهش دستگیری و حبس مؤثرتر از درمان های معمول مانند گروه درمانی و گروه های آموزش والدین است.

 

درمان ساختاری

 

درمان ساختار مشکلاتی را که به دلیل ساختار خانواده به وجود می آیند مدیریت می کند. هدف آن دستیابی به یک سلسله مراتب خانوادگی کارآمد و متعادل، قابل اعتماد با مرزهای مناسب بین اعضا است.
تفاوت اصلی با درمان های ساختاری، تمرکز بر ساختار به جای رفتارهای خاص است که باعث ایجاد مشکل می شود.

روانشناس خانواده

یکی از دلایل لازم برای دریافت مشاوره، ارتقا مهارت های ایجاد ارتباط موثر می باشد.

 

جمع بندی

 

تا به امروز، بسیاری از خانواده هایی که در معرض از هم پاشیدگی بوده اند، با مراجعه به مراکز مشاوره خانواده موفق به حفظ بنیان ارزشمند خود شده اند.
دکتر رامین علوی نژاد، یکی از بهترین مشاورین و روانشناسان خانواده در تهران بوده و از سال ۱۳۹۱ در حال فعالیت می باشند. دکتر علوی، علاوه بر ارائه ی مشاوره حضوری، به صورت آنلاین نیز مراجعین خارج از کشور خود را ویزیت می کنند. برخی از مراجعین ایشان، دکتر علوی نژاد را بهترین مشاوره خانواده در تهران می دانند. همچنین، ایشان دارای phD روانشناسی بوده و عضو انجمن روانشناسی آمریکا می باشند.

شما برای دریافت نوبت از ایشان می توانید به وب سایت رسمی دکتر رامین علوی نژاد مراجعه فرمائید.

>https://drraminalavi.com /روانشناس-در-تهران/

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/676
اخبار مرتبط
یک روانشناس خانواده با اشاره به اینکه «شکننده؛ در عین حال دوست داشتنی»، مناسب‌ترین تعریف برای هر رابطه ‌ای است گفت: ارتباطات تنها راهی است که دو نفر می‌توانند یکدیگر را بدست آورند؛ همچنین رد درخواست شریک برای رابطه جنسی هم سبب سرد شدن رابطه می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید