صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
کد خبر: 9235
گزارشگر: 213
۸۷۱
۰
۰
۳
نامه صدها ایرانی آمریکایی به دولت بایدن

درخواست گروهی از متخصصان برای ماندن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی

درخواست گروهی از متخصصان برای ماندن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی
حدود پانصد متخصص ایرانی-آمریکایی خواستند که نام سپاه از فهرست تروریستی حذف نشود.

به گزارش آسیانیوز، بیش از پانصد متخصص ایرانی-آمریکایی از جو بایدن خواستند سپاه پاسداران را کماکان در فهرست گروه‌های تروریستی نگاه دارد.

---------

بیشتر بخوانید

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ اصلی ترین مساله بن بست مذاکرات
--------------------------------------

این افراد که روزنامه واشینگتن تایمز آنها را «دانشمند، محقق و مدیر صنعتی» ایرانی-آمریکایی در آمریکا معرفی کرده، روز سه‌شنبه، ۲۳ فروردین این درخواست را در نامه‌ای از بایدن مطالبه کرده‌اند.

این افراد خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته‌ و مدعی شدند که حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی، «برخلاف خواست و منافع مردم ایران» است و «تهدیدی مستقیم برای پیشرفت دموکراسی خواهد بود»

امضاکنندگان این نامه اضافه مدعی شدند که «سپاه ابزار تروریسم در خارج از کشور و سرکوب و مانع حقوق بشر در ایران است.»

درخواست حذف سپاه از فهرست‌های تروریستی با مخالفت جدی و علنی اسرائیل مواجه شده است و در آمریکا نیز روند مخالفت‌ها رو به افزایش است.

روز دوشنبه، ۲۲ فروردین نیز ۱۴ تن از سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره به دولت جو بایدن نسبت به پیامد زدودن احتمالی سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا هشدار دادند.

گزارش‌ها حاکی است که دولت بر خروج سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا به عنوان شرط توافق پافشاری کرده است و در مقابل، دولت آمریکا می‌گوید خارج کردن سپاه مشروط به این است که ایران تعهد علنی بدهد به نیرو‌های آمریکایی حمله نمی‌کند.

درخواست جمهوری اسلامی ایران برای پاک کردن نام سپاه از فهرست تروریستی آمریکا یکی از اصلی‌ترین دلایل وقفه در مذاکرات یک‌ساله وین گزارش می‌شود.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را که به عنوان بخشی از توافق دوران اوباما لغو شده بود، دوباره اعمال کرد.

----------------------

بیشتر بخوانید

بلینکن گفت در «مذاکره با ایران» خوشبینی وجود ندارد

----------------------------------

این در حالی است که جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد: رئیس‌جمهور بایدن و مارک میلی (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) در این خصوص که نیروی قدس سپاه پاسداران گروه "تروریستی" است هم‌نظر می‌باشد. ما فراتر از این درخصوص مذاکرات هسته‌ای اظهارنظر نمی‌کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد که هیچ تحولی پیرامون گفت‌وگوهای هسته‌ای ایجاد نشده است‌.

پورتر همچنین مدعی شد که حصول توافق در وین در حال حاضر «نه قریب‌الوقوع و نه حتمی» است./

https://www.asianews.ir/u/679
اخبار مرتبط
در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم؛ این در حالی است که وی درباره وضعیت بدهی کره جنوبی به ایران نیز توضیحاتی داد.
نظر جو بایدن درباره خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی با واکنش های اغلب مقامات آمریکایی یکسان است.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم.
در حالی که طرح جدیدی که به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده، با هدف منع کاخ سفید از خارج‌کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده است، ایران و ایالات متحده بار دیگر یکدیگر را مسئول بن‌بست چند هفته‌ای در مذاکرات هسته‌ای معرفی کردند.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که سپاه خواسته در اولویت مذاکرات وین قرار نگیرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تصمیمات سختی را برای بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌ داریم و به دلایلی توافق با ایران حتمی نیست.
در حالی که برخی گزارش های خارجی از حمله اسرائیل به کرمانشاه و نابودی شمار زیادی از پهپادهای ایران خبر دادند، این رویداد را به تازگی سپاه پاسداران تایید کرده است.
مقامات عالی دولت عراق و مقتدی صدر از حمله به اربیل عراق شدیدا انتقاد کردند.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مصاحبه بی‌بی‌سی با کاترین شکدم راه نقشه شیطانی را مسدود کرد، در این باره توضیحاتی را بیان کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید