صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۲:۳۶
کد خبر: 9266
گزارشگر: 213
۷۹۳
۰
۰
۴
بیانیه در واکنش به فیلم قیچی کردن موی سر نوجوانان در مدرسه

کانون صنفی معلمان رفتار با دانش آموزان پسر را «مشمئزکننده» توصیف کرد

کانون صنفی معلمان رفتار با دانش آموزان پسر را «مشمئزکننده» توصیف کرد
در پی انتشار فیلمی درباره قیچی کردن موهای پسران دانش‌آموزی که موهای بلندتر از یک حد معین داشتند، کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه‌ای این‌ رفتار را مشمئزکننده و غیرانسانی توصیف و آن را محکوم می کند.

به گزارش آسیانیوز، در پی انتشار فیلمی درباره قیچی کردن موهای پسران دانش‌آموزی که موهای بلندتر از یک حد معین داشتند، کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه‌ای این‌ رفتار را "زشت و مشمئزکننده" خواند و آن را محکوم کرد.

----------------

بیشتر بخوانید

عموپورنگ گفت با «غرور» بچه ها چه می کنید؟!/فرد خاطی مجازات می شود؟+فیلم و عکس

---------------------------------------

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) روز پنجشنبه ۲۵ فرودین (۱۴ آوریل) اقدام جنجالی قیچی کردن موهای پسران دانش‌آموزی که گفته شد مویشان "بلند‌تر از یک حد معین" بود را محکوم کرده و آن را "برخوردهای غیرفرهنگی و غیرانسانی با دانش‌آموزان" توصیف کرده است.

انتشار ویدئوی حاوی تصاویر این رویداد در فضای مجازی واکنش‌های وسیعی را در سطح جامعه برانگیخته است. کانون صنفی معلمان حفظ حقوق دانش‌آموزان به عنوان کودک در محیط آموزشی را از "اصول بنیادین حقوق بشر" خوانده و تأکید کرده که "بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، هر گونه آسیب روانی، جسمی و شخصیتی مصداق مشخصی از نقض حقوق بشر محسوب می‌شود."
 
کانون خواستار برخورد جدی با فرد خاطی شده و یادآوری می‌کند که مشکل اصلی بروز چنین حوادثی را باید در ساختار آموزشی ایران جست و بدون تغییر در چنین ساختاری، در آینده همچنان چنین مواردی تکرار خواهد شد.

رونامه شرق، چاپ تهران قیچی کردن موی دانش‌آموزان را "حاشیه‌های بازگشایی مدارس پس از تعطیلی‌های کرونا" دانسته است. این روزنامه فیلم جنجالی قیچی کردن موی دانش‌آموزان پسرانه توسط یکی از پرسنل مدرسه‌ را "ناشایست" توصیف کرده است.

صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در صفحه خود در توییتر واکنش نشان داد و نوشت: «رفتار فرد خاطی با دانش‌آموزان خلاف شئون اداری یا شغلی است که از طریق هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، مجازات و تنبیهات مقرر در این قانون رسیدگی می‌شود.»

تراشیدن بخش‌هایی از موی سر پسربچه‌ها در مدارس ایران به عنوان تنبیه، در دهه‌های شصت و هفتاد بسیار رایج بود و بسیاری از دانش‌آموزان آن دوران این تجربه را از سر گذرانده‌اند.
اولین پیامد چنین رفتاری، عادی‌سازی رویکردهای تحقیرآمیز و تمسخرآفرین در میان کودکان است و این در حالی است که در آیین‌نامه اجرایی مدارس، قانونی مبنی بر تراشیدن موهای سر دانش‌آموز پسر به عنوان تنبیه وجود ندارد./

https://www.asianews.ir/u/683
اخبار مرتبط
داریوش فرضیای(عموپورنگ) در واکنش به فیلم منتشر شده از قیچی کردن موی دانش‌آموزان در مدرسه نوشت: آقای محترم اسم این بچه‌ها دانش‌آموز است که با قیچی افتادید به جانشان.
برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی 1401ـ1400 اعلام شد.
مقام مسوول آموزش و پرورش اعلام کرد: تخلف مدارسی که آموزش حضوری را اجرا نکردند ثبت شده است.
یک مقام مسوول گفت: بازگشایی یکباره مدارس و دانشگاه‌ها، بی‌تدبیری و خطرساز است.
حضوری شدن مدارس از روز ۱۴ فروردین و افزدوه شدن به سال تحصیلی برای جبران عقب ماندگی آموزش و زمان برپایی کنکور ۱۴۰۱ برنامه های جدیدی است که باید دید چطور عملیاتی خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید