صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 9285
گزارشگر: 213
۳۷۹
۱
۰
۲
بنا بر اظهارات رییس اتحادیه مشاوران املاک

اجاره بها گران نمی شود!

اجاره بها گران نمی شود!
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت شایعه افزایش قیمت را رد می‌کنم.

به گزارش آسیانیوز، رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار اجاره آرام است و شایعه افزایش قیمت را رد می‌کنم.

مصطفی قلی‌ خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که «بازار اجاره آرام است»، گفت: «من تمامی شایعات در خصوص افزایش چشمگیر نرخ اجاره را رد می‌کنم.» اظهارات او در حالی است که گزارش‌های متعددی از افزایش چشمگیر اجاره‌بها در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد طی یک ماه اخیر منتشر شده است.

تازه‌‌‌ترین‌‌‌ آمارهای رسمی نشان‌دهنده کاهش سرعت رشد بالای اجاره‌‌‌بهای مسکن است. تورم اجاره مسکن که در سال گذشته به بالاترین میزان رسید وقله رشد 55درصدی را به ثبت رساند هم‌‌‌اکنون مسیر کاهش در پیش گرفته است. هر چند هنوز هم تب اجاره‌‌‌بها بالاست و مستاجرها در اغلب موارد در تامین هزینه‌‌‌ اجاره واحدهای مسکونی با مشکل مواجه هستند اما آمارها نشان می‌دهد سرعت رشد اجاره‌‌‌بها بعد از قله‌‌‌پیمایی بیش از 50‌درصدی، هم‌‌‌اکنون در مسیر کاهش قرار گرفته است.

به این ترتیب، فرضیه پایان تشنج شدید در بازار اجاره مسکن تقویت شده است. این دومین ماهی است که به طور محسوس سرعت رشد اجاره‌‌‌بهای مسکن در کشور کاهش یافته است. در بهمن ماه نیز تورم اجاره‌‌‌مسکن به 52‌درصد رسید که دو واحد‌درصد از قله تورمی ثبت شده در بازار اجاره سال 1400 در آبان ماه کمتر است.

این در حالی است که دنیای افتصاد هفته گذشته نوشت بعد از ثبت رکورد تورم 55‌درصدی در بازار اجاره کشوری در آبان 1400، روند کاهش سرعت رشد اجاره‌‌‌بها به طور نامحسوس از آذرماه آغاز شد. تورم اجاره در آذرماه 1400 در کشور در مقایسه با آذرماه 99 معادل 2/ 54‌درصد، دی ماه معادل 54‌درصد و بهمن ماه معادل 2/ 52‌درصد بود که این میزان در اسفند ماه به 2/ 50‌درصد رسید.

این روند نشان‌دهنده قرار گرفتن بازار در مسیر کاهش سرعت رشد اجاره‌‌‌بها در این بازه زمانی است و نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون بازار کشوری اجاره برای چهارمین ماه متوالی در مسیر بازگشت از قله تورمی، موقعیت خود را حفظ کرده است. البته این کاهش تورم به معنای کاهش اجاره‌‌‌بهای مسکن نیست وتنها نشان‌دهنده کاهش سرعت رشد اجاره‌‌‌بها در شهرهای کشور در مقایسه با ماه‌‌‌های قبل است./

https://www.asianews.ir/u/68l
اخبار مرتبط
تازه‌‌‌ترین‌‌‌ آمارهای رسمی نشان‌دهنده کاهش سرعت رشد بالای اجاره‌‌‌بهای مسکن است؛ تورم اجاره مسکن در سال گذشته به بالاترین میزان رسید.
دولت گویا بنا دارد که با زمین های دولتی ساخت مسکن اجاره ای را کلید بزند و به گفته وزارت راه و شهرسازی دولتی بودن زمین تضمینی است که سازندگان به صورت قانونی نتوانند خانه های ساخته شده را بفروشند
یکی از بخش‌های مهم سفر تعیین محل اقامت در مقصد است. پیدا کردن اقامتگاه در شهری دیگر اصلا آسان نیست. در ایام تعطیل و نوروز در بسیاری از شهرها اقامتگاه‌ها پر شده و مسافران چاره‌ای ندارند جز اینکه شب را در ماشین و پارک و چادر بخوابند. همه این‌ها برنامه‌ریزی برای سفر را سخت‌تر می‌کنند، مخصوصا هنگامی که قصد داشته باشید در یک سفر در چند شهر مختلف اقامت کنید.
خبرها حاکی از آن است که در چند روز اخیر امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ودیعه وجود ندارد، ولی چند بانک برای پرداخت وام واجد شرایط هستند.
در حالی که این روزها مردم از کمبود خانه و اجاره بهای نجومی، کنار موضوعات معیشتی در رنج مضاعف به سر می برند، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی که تاکنون شناسایی شده ۹۰۰ هزار واحد مربوط به اشخاص حقوقی مانند بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی است.
در حالی که ایران به دلیل نپذیرفتن لوایح مبارزه با پولشویی پشت درهای تجارت جهان مانده است، به تازگی مقامات بانکی از مبارزه با پولشویی در مقابل مردم سخن می گویند و به گفته دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و بانک مرکزی بانک‌ها برای احراز هویت و آگاهی از سلامت مالی مشتریان برای هرگونه خدمت بانکی باید مدارکی چون گواهی اشتغال و سند ملک یا اجاره‌نامه را برای اطلاع از محل سکونت فرد دریافت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
asad
۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
0

یعنی دولت زورش به صاحبان خانه ها میرسه ؟ بعید میدونم چون هیچ صاحبخانه ای طرح افزایش ۲۰ درصدی افزایش اجاره بها رو قبول نداره و اجرا نمیکنه ، یکی نیست محض رضای خدا بخش اجاره مسکونی سایت دیوار رو تعطیل کنه ، سایت دیوار عملا به گرانی و افزایش اجاره بها دامن میزنه و بنگاهی ها هم بدتر هر چی گرانتر پور سانت بیشتر ، دولت و مجلس کم کاری میکنند چرا یه قانون مدون و مشخص برای افزایش نرخ اجاره بها تصویب نمیکنند برای هر مورد مهمی فوری قانون مشخص میشه ، وزیر مسکن چکار کرده در این یکسال گذشته دیگه تاب و تحمل مستاجر تمام شده قرار بود خانه های خالی رو مشخص کنند و مالیات بگیرند که هیچ کاری نکردند قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازند هیچ کاری نکردند قرار بود جلوی تورم مسکن و افزایش نجومی اجاره بها رو بگیرند هیچ کاری نکردند حداقل وزیر مسکن و شهرسازی رو عزل کنیم تا خیول مردم راحت باشه که هیچ سرپرست و دلسوزی برای این مایحتاج مهم مردم وجود ندارد تا خود مردم یه فکری برای خودشون بکنند به خدا که اگه در این ۱۰ سال اگر میخ جای وزیر مسکن و شهر سازی بود یه کاری انجام میداد حداقل نمیخواست از بیت المال و حق مردم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید