صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۷
کد خبر: 9293
گزارشگر: 2
۹۴۶
۰
۰
۸
قفل برقی

چگونه درب آپارتمان را رمزی و ریموتی کنیم؟

چگونه درب آپارتمان را رمزی و ریموتی کنیم؟
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال رمزی و ریموتی کردن درب ضد سرقت یا چوبی می باشید تا انتهای این مقاله با ما بمانید.

قفل برقی درب چوبی و ضد سرقت

 

ابتدا بهتر است با قفل مقابل برقی آشنا شوید که وظیفه فرمان پذیر کردن درب آپارتمان را دارد. این قفل از یک بوبین و یک قاب فلزی تشکیل شده است که به کمک دو عدد پیچ به یکدیگر متصل شده اند.
بوبین این قفل با ولتاژ 12 ولت AC/DC کار می کند و هر بار که این ولتاژ را دریافت کند لبه متحرک آن خلاص می شود. در این حالت با فشار آوردن به درب می توانید این لبه را به عقب هل دهید و درب را باز نمایید.
قفل مقابل برقی قابلیت تنظیم به دو حالت چپ بازشو و راست بازشو را دارد. یعنی اگر درب ورودی شما راست بازشو می باشد و قفل مقابل برقی شما چپ بازشو است جای هیچ نگرانی نیست.
برای تغییر جهت باز شدن مقابل برقی ابتدا دو عدد پیچی که متصل کننده بوبین به قاب فلزی می باشد را باز کنید. سپس بوبین را بچرخانید و قاب فلزی را برعکس کنید. بعد از انجام این کار مجددا پیچ ها را ببندید.

درب ضد سرقت

معرفی قفل ریموت دار

 

اگر بخواهید درب چوبی و ضد سرقت را ریموتی کنید باید از پکیج کامل قفل ریموت دار استفاده کنید. این پکیج از یک عدد قفل مقابل برقی، یک عدد منبع تغذیه، رسیور و دو عدد ریموت تشکیل شده است و بهترین راه برای ریموتی کردن درب اتاق می باشد.
این محصول نام های دیگری هم دارد که هر کسی با توجه به کاربرد آن از این نام ها استفاده می کند. مثلا اگر این قفل روی درب اتاق منشی نصب باشد به آن قفل منشی گفته می شود. اگر روی درب طلا فروشی نصب شود به آن قفل طلافروشی و اگر روی درب اتاق مدیر نصب شود به آن قفل ریموت دار اتاق مدیر گفته می شود.

 

معرفی قفل الکترونیکی

 

پس از نصب مقابل برقی می توانید از قفل الکترونیکی برای کنترل آن استفاده کنید. این محصول که به آن قفل دیجیتال هم گفته می شود در کنار درب نصب می شود و شما می توانید از رمز و کارت برای ورود به اتاق استفاده کنید.
قفل هوشمند مدل های مختلفی دارد. برخی از این مدل ها که به آن دستگیره دیجیتال گفته می شود جای دستگیره مکانیکی قبلی را می گیرد. یعنی برای نصب آن باید به کمک یک نصاب حرفه ای ابتدا دستگیره قدیمی با تمامی متعلقاتش را از روی درب باز کنید و سپس برش های مورد نظر را طبق کاتالوگ دستگیره دیجیتال روی درب ایجاد کنید و بعد آن را جای گذاری نمایید.
نوع دیگری از قفل الکترونیکی که قیمت مناسب تری نسبت به دستگیره دیجیتال دارد به صورت موازی با دستگیره مکانیکی کار می کند و برای نصب آن نیازی به اعمال تغییرات روی درب نمی باشد. به این سیستم اکسس کنترل هم گفته می شود.
این نوع قفل الکترونیکی در کنار چارچوب نصب می شود و دو رشته سیم خروجی آن به قفل مقابل برقی که روی چارچوب نصب شده است متصل می گردد. در ادامه به نحوه نصب قفل برقی روی درب چوبی و ضد سرقت می پردازیم.

قفل ریموت دار

آموزش نصب قفل برقی درب چوبی و ضد سرقت

 

برای نصب قفل مقابل برقی ابتدا باید قاب فلزی که روی چارچوب نصب شده است را باز کنید. سپس به کمک مغار یا سنگ فرز حفره ای که روی چارچوب تعبیه شده را به اندازه سایز بوبین مقابل برقی گشاد نمایید.
بعد از انجام این مرحله مقابل برقی را روی چارچوب جای گذاری کنید و قاب فلزی آن را به صورت موقت پیچ کنید. به کمک رمز یا کارت فرمان باز شدن را به قفل برقی بدهید و درب را باز و بسته نمایید تا مطمئن شوید قفل برقی درب چوبی در بهترین حالت خود قرار دارد.
دقت کنید تا پس از بسته شدن درب، زبانه درب به لبه قفل برقی فشار زیادی وارد نکند. چون در این حالت قفل برقی به درستی کار نمی کند. برای تنظیم این مورد می توانید از دو عدد پیچی که روی بوبین تعبیه شده است استفاده کنید. ابتدا پیچ ها را شل کنید و بعد آن را به سمت داخل یا بیرون اتاق بکشید و بعد پیچ ها را سفت کنید.

اگر در این زمینه با مشکلی مواجه شدید می توانید از طریق واتساپ با شماره 09303285511 در ارتباط باشید. کارشناسان فروشگاه گلدن لاک آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/68t
اخبار مرتبط
اگر کمی در گوگل جستجو کنید خواهید دید که تعداد تولید کنندگان و برند های درب ضد سرقت بسیار زیاد است. اما کدام محصول می تواند از خانه ما محافظت کند؟ امنیت این محصول به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟ کدام قطعات درب ضد سرقت از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید