صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
کد خبر: 9306
گزارشگر: 213
۱۱۹۳
۰
۰
۴
اظهارات وزیر علوم درباره پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی

کنکور برای چه رشته هایی حذف می شود؟

کنکور برای چه رشته هایی حذف می شود؟
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای بسیاری از رشته های دانشگاهی امکان حذف کنکور و پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای ۸۵ درصد رشته های دانشگاهی امکان حذف کنکور و پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد.

علی محمد زلفی گل شامگاه شنبه در جریان سفر به اراک و در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی اظهار داشت: برای ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی امکان حذف کنکور و یا پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای رشته‌های پر طرفدار راهی جز برگزاری کنکور نیست، ادامه داد: اکنون در برخی از رشته‌ها پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد اما با توجه به اینکه تقاضا برای رشته‌های خاص زیاد است، کنکور حذف شدنی نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اکنون ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است، گفت: در حال حاضر حدود یک و نیم برابر این شرکت‌ها، هسته‌های فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد هستند و چنانچه بسترهای لازم برای این هسته‌ها فراهم شود، به مرور می‌توانند به شرکت دانش پایه و دانش بنیان تبدیل شوند.

بسترهای مناسب برای تحقق شعار سال در وزارت علوم وجود دارد

زلفی گل اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ستاد، وظیفه سیاست گذاری در علم و فناوری را دارد و اکنون بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری تحقق شعار سال در وزارت علوم فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، بسترهای مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در فضای فیزیکی مناسب و همچنین زمینه حضور افراد صاحب ایده در مراکز رشد وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اعضای هیأت علمی و دانشجویان که در راستای تبدیل ایده به نوآوری، تولید و پدیده گام بردارند به طور حتم مشمول سیستم ترغیبی و تشویقی می‌شوند.

زلفی گل با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه، اعتبار مالی نباید ملاک باشد گفت: عزم و اراده می‌تواند تعیین کننده باشد و سال جاری دانشجویان عزم جدی دارند تا در راستای تحقق شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری بیشترین بهره گیری را داشته باشند.

وی عنوان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی و با ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، اعتبارات مناسبی در قانون بودجه امسال پیش بینی شده تا حداقل‌هایی برای آزمایش ایده و تبدیل آن به محصول آماده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اکنون تعامل و همکاری مناسبی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فناوری وزارت علوم وجود دارد و به منظور حضوری شدن دانشگاه‌ها از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری شده است هرچند در برخی از دانشگاه‌ها به واسطه پاره‌ای از محدودیت‌ها، آموزش‌ها به صورت ۱۰۰ درصد حضوری نیست و امید است با حمایت استانداران و همکاری وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان شرایط حضور پرشور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم شود./(مهر)

https://www.asianews.ir/u/696
اخبار مرتبط
حضوری شدن مدارس از روز ۱۴ فروردین و افزدوه شدن به سال تحصیلی برای جبران عقب ماندگی آموزش و زمان برپایی کنکور ۱۴۰۱ برنامه های جدیدی است که باید دید چطور عملیاتی خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید