صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۱
کد خبر: 9309
گزارشگر: 213
۷۱۷
۰
۰
۲
عرضه ۷۰۰ تن در طرح رمضان

توزیع شکر یارانه‌ای از فردا در فروشگاه ها

توزیع شکر یارانه‌ای از فردا در فروشگاه ها
در طرح رمضان ۷۰۰ تن شکر یارانه ای در فروشگاه ها عرضه خواهد شد.
به گزارش آسیانیوز، دولت در طرح رمضان ۷۰۰ تن شکر را عرضه کرده که در بسته بندی های یک کیلویی آماده توزیع در فروشگاه ها است و با قیمت برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان مصوب شد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: از فردا شکر در بسته‌های یک کیلویی در اختیار توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد تا با قیمت ۱۶۳۵۰ تومان به فروش برسد.

«قاسمعلی حسنی» با اشاره به افزایش سه مرحله قیمت شکر در سال گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر این کالا با قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

وی افزود: دولت در طرح رمضان ۷۰۰ تن شکر را عرضه کرده که در بسته بندی های یک کیلویی آماده توزیع در فروشگاه ها است و با قیمت برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان مصوب شد.
حسنی با بیان اینکه شکر در نرخ های مختلف در بازار موجود است، خاطرنشان کرد: عرضه این محصول در فروشگاه های زنجیره ای با قیمت ۱۶ هزار تومان است اما با توجه به ۹ درصد ارزش افزوده مربوط به کالاها و تنوع قیمت کارخانه در بازار امروز ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی درخصوص برنج نیز گفت: نرخ مصوب دولتی برای این کالا ۶۵ هزار تومان است اما در بازار با قیمت های متفاوتی عرضه می شود زیرا کشاورز بعد از یک سال تلاش و هزینه های مربوطه از جمله کارگر، تورم، کود و آبیاری محصول درجه یک خود را با نرخ پایین به فروش نمی رساند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: در مورد روغن خوراکی نیز به دلیل به صرفه نبودن قیمت برای بنکداران علاقه ای به عرضه این کالا وجود ندارد و اجبار فروش کالاهایی مانند کیک و رب در کنار این محصول نیز مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است.
 تبلیغ
حسنی تاکید کرد: البته سودجویی برخی از عرضه کنندگان را نیز نباید نادیده گرفت که در برخی آشفتگی ها اقدام به افزایش قیمت و گران فروشی های غیر قانونی می کنند./
https://www.asianews.ir/u/699
اخبار مرتبط
بر اساس قانون، حداکثر حاشیه سود بین قیمت تمام‌شده و نرخ درج‌شده بر روی محصول باید ۱۸ درصد باشد، درصورتی‌که گاهی این فاصله بسیار بیشتر است؛ چون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تمایل بیشتری برای خرید تولیدات کارخانه‌هایی وجود دارد که دارای حاشیه سود بیشتری هستند.
رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از افزایش نرخ فروش گندم دولتی خبر داد و گفت قیمت آرد گران می شود و احتمال افزایش قیمت مشتقات آن نیز وجود دارد.
در حالی که دولت می خواهد با درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده، گرانی‌ها را کنترل کند، دستور کاهش قیمت هشت هزار و ۵۰۰ کالا در ایران از سوی سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان صادر شده است.
تثبیت تورم قیمتی شاید اصطلاحی گنگ و ناشناخته در علم اقتصاد باشد، ولی اقتصاد کشور ایران از آن تبعیت می کند و بدان معناست که زمانیکه تورم قیمتی برای کالا یا محصولی بوجود می آید و قیمت ها افزایشی می شود که صرفا مختص همان کالا یا محصول است و این قیمت ها بصورت ثابت و دائمی در اقتصاد باقی می مانند.
در حالی که بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی به سیستم بانکی را باید یکی از دلایل اصلی عدم رونق تولید در کشور عنوان کرد، افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی و نیز پدیده قاچاق در کشور ضربه های مهلک دیگر به تولید هستند.
قاچاق کالا در سال های اخیر به یکی از معضلات جدی اقتصادی در کشور تبدیل شده؛ این درحالی است که کالاهای خارجی حتی در صورتی که به صورت قانونی نیز وارد شده باشند باید خدمات پس از فروش داشته باشند.
ریشه فساد در توزیع نابرابر منابع در جامعه است و نابرابری اقتصادی بستر فساد را به وجود می آورد؛ همچنانکه بازارها به‌ دلیل مداخلات دولت و علائم قیمتی نادرست به درستی عمل نمی‌کنند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: به بهانه ایام پایانی سال ۳ هزار تن برنج تایلندی و ۴ هزار تن برنج هندی توزیع می‌شود، علاوه بر این ارقام بیش از هزار تن برنج هندی و پاکستانی در میادین میوه و تره بار توزیع خواهد شد.
در حالی که علت گرانی شکر مشخص نیست و احتمال احتکار آن بالا به نظر می رسد؛ بررسی قیمت‌های موجود در بازار حاکی از آن است که هر کیلوگرم شکر بسته‌ای حدود ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید