صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۴
کد خبر: 9310
گزارشگر: 213
۶۲۶
۰
۰
۴
بنا بر اظهارات زلنسکی و حمایت های تسلیحاتی اروپا

آماده شدن برای جنگ هسته ای/ارسال انواع سلاح از اتحادیه اروپا به اوکراین

آماده شدن برای جنگ هسته ای/ارسال انواع سلاح از اتحادیه اروپا به اوکراین
در حالی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد که جهان باید برای دستور احتمالی ولادیمیر پوتین جهت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آماده باشد، اتحادیه اروپا از کشورهای اتحادیه خواست، هر چه زودتر به اوکراین جنگ‌افزار بفرستند.

به گزارش آسیانیوز، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین  هشدار داد که جهان باید برای دستور احتمالی «ولادیمیر پوتین» جهت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آماده باشد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه زلنسکی در گفت و گو با خبرنگاران اوکراینی در کیف گفت: «ما نباید منتظر لحظه‌ای باشیم که روسیه تصمیم به استفاده از سلاح هسته‌ای بگیرد. ما باید برای انجام این حمله آماده شویم. آنها می‌توانند از هر سلاحی استفاده کنند.»

---------------

بیشتر بخوانید

اوکراین خواهد گفت «ایران» کجا بود؟/اتحاد اروپا و شکست روسیه!

---------------------------------------------------------------------

این در حالی است که روسیه از نیروهای اوکراینی در ماریوپل خواست، تا ظهر یکشنبه خود را تسلیم کنند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از کشورهای اتحادیه خواست، هر چه زودتر به اوکراین جنگ‌افزار بفرستند.

این خبرگزاری به نقل از ژنرال روسی، میخائیل میزینتسف نوشت:‌«ما تضمین می‌کنیم که جان همه کسانی که اسلحه خود را به زمین می‌گذارند در امان خواهد ماند.»
میزینتسف نیروهای باقی‌مانده در کارخانه محاصر‌ه‌شده آزووستال را خطاب قرار داد و گفت، آنها باید روز یکشنبه، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) بین ساعت ۶ تا ۱۳ به وقت مسکو نیروگاه را بدون سلاح ترک کنند. دولت اوکراین تاکنون در این باره موضع‌گیری نکرده است.

روز شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که شهر ماریوپل را تسخیر کرده و تنها شماری از نیروهای اوکراینی در کارخانه آزووتسال خود را تسلیم نکرده‌اند.
به گفته شهردار ماریوپل طی شش هفته محاصره و حمله‌های گسترده ارتش روسیه، دست‌کم ۲۱ هزار تن از شهروندان ماریوپل کشته شده‌اند.

این در حالی است که امکان راستی‌‌‌‌آزمایی اخبار دو طرف از جانب منابع مستقل وجود ندارد. گفته می‌شود که حدود ۳۳۰ هزار تن از ساکنان ماریوپل گریخته‌اند و تنها ۱۲۰ هزار نفر در این شهر مانده‌اند.
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از کشورهای عضو اتحادیه خواست، هر چه زودتر جنگ‌افزارهای گوناگون به اوکراین بفرستند.

فون در لاین به نشریه آلمانی "بیلد ام زونتاگ" گفت: «کشورهای عضو اتحادیه، آنهایی که می‌توانند، باید سریع عمل کنند زیرا تنها در این صورت است که اوکراین می‌تواند در مبارزه تدافعی خود علیه تهاجم روسیه دوام بیاورد.»

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تاکید کرد که بین جنگ‌افزارهای سبک و سنگین تفاوتی قائل نمی‌شود. او همچنین تصریح کرد: «ما باید هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که این درگیری در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان می‌رسد. در عین حال باید برای این واقعیت آماده شویم که این جنگ می‌تواند ماه‌ها و در بدترین حالت سال‌ها طول بکشد.»

یک بسته حمایتی ایالات متحده شامل اسلحه و مهمات به اوکراین رسیده است. ابن خبر را شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام کاخ سفید که نامش فاش نشده، منتشر کرد.
واشنگتن روز ۱۳ آوریل اعلام کرد که کمک‌های نظامی خود به اوکراین را به میزان ۸۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد داد. بخشی از این کمک‌ها خودروهای زرهی و هلیکوپتر خواهد بود.
از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، دولت ایالات متحده تعهد داده است که به اوکراین تسلیحات به ارزش ۵/ ۲ میلیارد دلار تحویل دهد. اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اروپا، اعلام کرد تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه بخش‌های بانکی و انرژی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

فن در لاین در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی گفت دور ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا بخش بانکی روسیه، به ویژه اسبربانک، بزرگ‌ترین بانک این کشور که ۳۷ درصد بخش بانکی روسیه را در اختیار دارد، در بر خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا پیش از این به دلیل اینکه اسبربانک یکی از کانال‌های اصلی پرداخت پول نفت و گاز به روسیه بود، از تحریم این بانک خودداری کرده بود.

رییس کمیسیون اروپا همچنین خاطرنشان کرد که این اتحادیه در حال کار کردن بر روی یک «سازوکار زیرکانه» است تا بخش نفت روسیه نیز در دور بعدی تحریم‌ها گنجانده شود.

او با تاکید بر اینکه اولویت اصلی کاهش درآمدهای پوتین است گفت روسیه نباید بتواند از فروش گران‌تر نفتی که باید به اروپا فروخته می‌شد، درآمد کسب کند./

https://www.asianews.ir/u/69a
اخبار مرتبط
در گفت و گوی ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ و نیز مسایل مهمی درباره روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی اوکراین و جمهوری اسلامی و تامین مواد غذایی در وضعیت جنگ بررسی شده است.
تصویر و جزییات درباره فرد جانشین زلنسکی، رییس جمهور اوکراین منتشر شده است!
همچنانکه در پی سفر جانسون، بریتانیا ۱۲۰ خودروی زره‌پوش به اوکراین می‌فرستد، قدم زدن رئیس جمهور اوکراین و بوریس جانسون در خیابان های کی یف در محافل خبری معنادار شده است!
در دیدار ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ، موضوعات قابل توجهی بررسی شده است.
رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی خود برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات فجیع متهم کرد و گفت: اعضای بدن قربانیان را قطع کرده و گلوی آن‌ها را بریده‌اند، به زنان در برابر فرزندان آن‌ها تجاوز شده و آن‌ها را کشته‌اند. زبان آن‌ها را بریده‌اند چون متجاوزان دوست نداشتند حرف‌های قربانیان را بشنوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید