صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۴
کد خبر: 9312
گزارشگر: 306
۴۴۰
۰
۰
۱
در پی حوادث و اتفاقات ناگوار اخیر

بیانیه دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان در محکومیت جنایت تروریستی حرم رضوی

بیانیه دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان در محکومیت جنایت تروریستی حرم رضوی
یزد - جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد بیانیه‌ای را در محکومیت جنایت ترویستی حرم رضوی و ضرورت تقویت اتحاد دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان، قرائت کردند
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، ابتدای این برنامه جلال‌الدین ارکین دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب این دانشگاه به نمایندگی از جمع حاضر شروع به سخنرانی کرد و گفت: شکی نیست در روزهای حساس سیاسی و اجتماعی و تهاجم دشمنان در دو کشور دوست و همسایه قرار داریم.
ارکین با اشاره به اتفاقات اخیر و تنش‌های ایجاد شده میان مردم دو کشور ایران و افغانستان بیان داشت: این اتفاقات غیرقابل قبول، احساسات دو ملت برادر و مسلمان را جریحه‌دار کرده است.
وی در ادامه از مشکلاتی که برای دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان در پی این اتفاقات رخ داده است سخن گفت و خواستار وحدت، دوستی و برادری دو ملت ایران و افغانستان همچون سال‌های گذشته شد.
 وی با بیان اینکه امیدواریم ملت شریف ایران این تنش‌ها را درک کرده و بدانند مردم افغانستان از این وضع خوشحال نیستند، گفت: از ملت ایران خواهشمندیم همچون چهار دهه قبل ملت افغانستان را در آغوش گرفته تا بتوان وحدت خود را به نشانه صلح و ثبات به جهانیان نشان دهیم.
سپس دکتر محمدعلی حداد مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد، اتفاقات اخیر را خوشایند مردم ایران ندانست و بیان داشت: امنیت کشور و مردم ایران در این چهل سال با وجود مشکلات متعدد جغرافیایی، اقتصادی  و نظامی تامین شده و وجود این مشکلات برای مردم و حکومت ما قابل قبول نیست.
دکتر حداد مردم افغانستان را ملتی با فرهنگ و سابقه تمدنی شگفت‌انگیز معرفی کرد و گفت: درد و رنج این مردمان را برای مردم ایران قابل تحمل نیست.
وی افزود: از خداوند خواستاریم تا حکومت شکل گرفته جدید در این کشور باعث خیر و صلاح مردم افغانستان شود.
وی درایت و فرهنگ مردم افغانستان را عمیق ارزیابی کرد و از بصیرت آنان سخن گفت و اذعان داشت: امیدواریم در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.
مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد در پایان از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌‌های استان خواست تا به قوانین و قواعد کشور جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته و با حضور در دانشگاه‌ها شأن و شخصیت متفاوتی نسبت به افرادی که رفتارهای غیر عرف در جامعه از خود نشان می‌دهند، داشته باشند.
در پایان واحد سروش دانشجوی دکتری جمعیت‌شناسی دانشگاه یزد، به قرائت بیانیه رسمی دانشجویان کشور افغانستان در دانشگاه‌های استان یزد در پیوند به حوادث و جوسازی‌های اخیر پرداخت که متن این بیانیه به پیوست خبر قابل مشاهده است.

سید محمد جواد عرفانفر

بیانیه دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان در محکومیت جنایت تروریستی حرم رضوی  , جلال‌الدین ارکین دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب

https://www.asianews.ir/u/69c
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید