صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۴
کد خبر: 9317
گزارشگر: 213
۵۴۰
۰
۰
۳
وضعیت فلز زرد و پول آمریکایی در روند نامعلوم توافق با آمریکا

صعود سکه و طلا در روزهای آینده/گران شدن دلار در سایه سنگین «ابهام» مذاکرات

صعود سکه و طلا در روزهای آینده/گران شدن دلار در سایه سنگین «ابهام» مذاکرات
طلا در روند صعود در بالاترین جایگاه تاریخی خود قرار گرفته است؛ این درحالی است که قیمت دلار نیز در سایه ابهام و عدم نتیجه در مذاکرات هسته ای در حال بالا رفتن است.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس گزارش سایت طلا، طلا این هفته در مسیر رسیدن به ۲۰۰۰ دلار قرار گرفت اما به گفته تحلیلگران، یکی از موانع اصلی آن همچنان قوی بودن دلار آمریکا است که باعث شد تا طلا از ۱۹۸۵ دلار به ۱۹۷۵ دلار در روز جمعه کاهش یابد.

قیمت طلا با وجود کاهش روز جمعه، در هفته گذشته توانست نزدیک به ۱٫۵ درصد افزایش یابد. عوامل مختلفی از افزایش قیمت طلا حمایت می کند که از جمله آنها می توان به افزایش تنش های ژئوپلیتیک و همچنین افزایش تورم در سطح جهانی اشاره کرد.

به گفته اورت میلمن تحلیلگر بازار طلا، طلا در میان تنش ژئوپلیتیک شدید موجود میان روسیه و اوکراین از تقاضای خوبی برخوردار است اما رشد شدید دلار روند صعودی فلز زرد را محدود کرده است.

مهم ترین عاملی که باعث شد تا دلار آمریکا تا این اندازه رشد کند را می توان افزایش در منحنی بازده خزانه داری ایالات متحده آمریکا دانست. بازده ده ساله خزانه داری به بالاترین سطح سه ساله خود رسیده و شاخص دلار آمریکا در بالاتر از عدد ۱۰۰ قرار گرفته است.

کارشناسان بر این باورند که طلا برای رسیدن به سطح ۲ هزار دلاری ابتدا باید به شکل پایداری بالاتر از ۱۹۷۵ دلار قرار بگیرد. به گفته میلمن طلا در نهایت به بالای ۲ هزار دلار صعود خواهد کرد اما در کوتاه مدت دلار مهم ترین مانع برای رسیدن به این هدف خواهد بود.

به باور تحلیلگران در صورتی که نگرانی ها نسبت به افزایش تورم کاهش یافته و یا راه حل مشخصی برای بحران روسیه و اوکراین پیدا شود قیمت طلا تا ۱۹۰۰ دلار نیز کاهش خواهد یافت.

در این میان باید توجه داشت که سیاست های بانک های مرکزی مختلف نیز می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشد. برای مثال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند به عنوان باد مخالف برای طلا عمل کند.

 قیمت دلار
بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۸ فروردین تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۹۴۶ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۴۷۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۲۱۸ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو
قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۴۱ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۹۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۰۷ تومان است.

قیمت طلا و سکه
طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۷ هزار ۴۶۰ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

 

مذاکرات وین 

این در حالی است که وضعیت مذاکرات هسته ای بیش از موضوعات دیگر بر قیمت ها اثر گذار است. در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که آنچه در مذاکرات باقی مانده بیش از یک موضوع بین ما و آمریکاست، گفت: اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست آمده بود.

سعید خطیب‌زاده افزود: در پاسخ به سؤالی درباره نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره مذاکرات وین و اینکه در متن نهایی شده شروط نمایندگان رعایت نشده است، نیز اظهار داشت: صدای نمایندگان ملت در طی مذاکرات ۱۱ ماه گذشته همواره شنیده شده است. متنی نهایی نشده که درباره آن صحبت کنیم. البته روشن است که با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه، خطوط قرمزی که مشخص شده طابق النعل بالنعل تا به امروز رعایت شده است و اگر مواردی هنوز به نتیجه نرسیده دلیل اصلی آن است که طرف مقابل پاسخی که ما در چارچوبی که تعیین کرده‌ایم، نداده است (فارس)/

https://www.asianews.ir/u/69k
اخبار مرتبط
بنیاد حقوقی آمریکا به دولت بایدن اطلاع داد که در نظر دارد برای جلوگیری از هرگونه تواف بایدن و ایران که برای تصویب به کنگره ارائه نشده است، اقدام قانونی انجام دهد و به گفته مقامات آمریکا این اقدام احتمالا هرگونه توافق نهایی را به تعویق می‌اندازد.
در آستانه رسیدن گزارش های مبهم از نتیجه مذاکرات هسته ای، قیمت دلار امروز همچنان افزایشی است و امروز تا بیش از ۲۸ هزار تومان رفت؛ همچنین اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز درباره نوسانات قیمت طلا توضیحاتی داد.
در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم؛ این در حالی است که وی درباره وضعیت بدهی کره جنوبی به ایران نیز توضیحاتی داد.
شواهد به دست آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که انتظارات کاهشی معامله‌گران نسبت به آینده نرخ دلار در حال تغییر است.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم.
ارزان شدن خودرو در سال جدید طبق وعده وزیر صمت و نظرات برخی کارشناسان براساس نوسانات بازار دلار، موضوعی است که تایید آن از وجوهی قابل بررسی است.
تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند طلا همچنان به عنوان یک دارایی جایگزین درخشان می درخشد و درباره قیمت طلا در کوتاه مدت توضیحاتی ارایه داده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید