صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۶
کد خبر: 9337
گزارشگر: 213
۴۸۰
۰
۰
۳
اظهارات زلنسکی درباره تهاجم در شرق اوکراین

روسیه می خواهد دونباس را نابود کند

روسیه می خواهد دونباس را نابود کند
جنگ اوکراین در حالی در جریان است که حملات سنگین نیروهای روسیه به شهر ماریوپول واقع در جنوب شرق این کشور با هدف کنترل بر آن، همچنان ادامه دارد و بیم آن می رود که این حملات تلفات سنگینی در طرف اوکراینی‌ها بر جا بگذارد.

به گزارش آسیانیوز، هفتمین هفتۀ جنگ اوکراین در حالی در جریان است که حملات سنگین نیروهای روسیه به شهر ماریوپول واقع در جنوب شرق این کشور با هدف کنترل بر آن، همچنان ادامه دارد و بیم آن می رود که این حملات تلفات سنگینی در طرف اوکراینی‌ها بر جا گذاشته باشد.

---------------

بیشتر بخوانید

اوکراین خواهد گفت «ایران» کجا بود؟/اتحاد اروپا و شکست روسیه!

---------------------------------------------------------------------

تشدید درگیری‌ها و تیراندازی‌های بی‌وقفۀ نیروهای روسیه در روز یکشنبه همچنین باعث شد که هیچ کریدور بشردوستانه‌ای در این روز برای تخلیه غیرنظامیان از شرق اوکراین باز نشود.

در این روز علاوه بر ماریوپول، هفت منطقه دیگر اوکراین نیز زیر حملات سنگین نیروهای روسیه بودند و به گفته ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین تلاش‌ها برای مذاکره با طرف‌های روسی درباره برقراری اتش بس موقت با هدف فراهم اوری فرصتی برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری بی‌نتیجه بوده است.

در این روز همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دعوت کرد که به اوکراین برود تا با چشمان خود ببیند که نیروهای روسیه در این کشور در حال «نسل‌کشی» هستند. رئیس جمهوری فرانسه برخلاف شماری از همتایانش از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، موافق استفاده از واژه «نسل کشی» برای توصیف کشتار غیرنظامیان در اوکراین نیست.

 اوکراین: روسیه می‌خواهد حمله‌ای جدید در شرق را آغاز کند
فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید نشانه‌هایی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد روسیه در حال آغاز یک حمله جدید در شرق اوکراین است. بر اساس این تحلیل با حمله جدید روسیه شدت حملات در بخش‌هایی از مناطق دونتسک و خارکیف افزایش خواهد یافت.

فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین که این مسئله را یک پست فیسبوکی اعلام کرده همچنین تاکید کرد که نیروی اصلی نظامی روسیه بر کنترل مناطق دونتسک و لوهانسک (دونباس)متمرکز شده است.

آمریکا به نیروهای اوکراینی آموزش استفاده از سامانه توپخانه‌ای می‌دهد
یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است که این کشور طی روزهای آینده آموزش مربیان اوکراینی برای استفاده از سامانه توپخانه هویتزر را آغاز خواهد کرد.

این مقام ارشد که نخواسته نامش فاش شود تاکید کرده این آموزش در مکانی خارج از اوکراین صورت خواهد گرفت./

https://www.asianews.ir/u/6a1
اخبار مرتبط
در حالی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد که جهان باید برای دستور احتمالی ولادیمیر پوتین جهت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آماده باشد، اتحادیه اروپا از کشورهای اتحادیه خواست، هر چه زودتر به اوکراین جنگ‌افزار بفرستند.
در گفت و گوی ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ و نیز مسایل مهمی درباره روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی اوکراین و جمهوری اسلامی و تامین مواد غذایی در وضعیت جنگ بررسی شده است.
تصویر و جزییات درباره فرد جانشین زلنسکی، رییس جمهور اوکراین منتشر شده است!
همچنانکه در پی سفر جانسون، بریتانیا ۱۲۰ خودروی زره‌پوش به اوکراین می‌فرستد، قدم زدن رئیس جمهور اوکراین و بوریس جانسون در خیابان های کی یف در محافل خبری معنادار شده است!
در دیدار ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ، موضوعات قابل توجهی بررسی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید