صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۰
کد خبر: 9360
گزارشگر: 213
۱۲۶۳
۰
۰
۲
انتقاد کاراته‌کای ایرانی از رویکرد سیاسی در ورزش

«میز» برایتان مهم است!تحمل ما هم تمام شد!

«میز» برایتان مهم است!تحمل ما هم تمام شد!
سجاد گنج‌زاده، کاراته‌کای دارای طلای المپیک توکیو در یک پست اینستاگرامی نوشته است : سختی مسابقه ندادن بیشتر از مسابقه دادن است و خطاب به مسئولان ورزشی درباره سیاسی شدن ورزش در مقابل اسرائیل گفته است فقط به فکر میز خود نباشید و ما دیگه بیشتر از این نمی‌تونیم تحمل کنیم!

به گزارش آسیانیوز، سجاد گنج‌زاده، کاراته‌کای دارای طلای المپیک توکیو، با انتقاد از رویکرد مدیران ورزشی گفته است با وضعیت موجود «از این به بعد فقط باید تو آسیا مسابقه بدیم».

او در یک پست اینستاگرامی گفته است «سختی مسابقه ندادن بیشتر از مسابقه دادن» است و خطاب به مسئولان ورزش ایران نوشته است فقط به فکر میز خود نباشید و «ما دیگه بیشتر از این نمی‌تونیم تحمل کنیم».

اشاره  گنج‌زاده به گزارش‌های مربوط به عدم اعزام تیم ملی کاراته ایران به مسابقات بین‌المللی پرتغال است، زیرا احتمال دارد که ورزشکاران ایرانی در این مسابقات ناچار شوند که با ورزشکاران اسرائیلی رقابت کنند.

مسابقات «کاراته‌وان» در سه روز میان دوم تا چهارم اردیبهشت در لیسبن، پایتخت پرتغال، برگزار ‌می‌شود و احتمال داده شده است که دست‌کم یک کاراته‌کای اسرائیلی در برابر همتای ایرانی خود قرار بگیرد.

دولت  ظاهرا به دلیل نگرانی مشابه، چندی پیش نیز از اعزام ورزشکاران کاراته به مسابقات «کاراته‌وان» که در امارات متحده عربی برگزار شد، جلوگیری کرده بود.

درباره انتقادات سجاد گنج‌زاده خبرآنلاین در یادداشتی نوشته است که عدم مسابقه به ورزشکاران اسرائیل جزو «خط قرمزهاست» و به آقای گنج‌زاده توصیه کرده است «دست از غر زدن» بردارد و اگر دوست دارد با اسرائیلی‌ها مسابقه بدهد «سوار هواپیما شود» و «همه تبعاتش را قبول» کند.

پیش از این برخی از ورزشکاران ایرانی از جمله رسول خادم که از سیاست عدم مسابقه دادن با اسرائیل انتقاد کرده بودند، مجبور به حاشیه‌نشینی و انزوای ورزشی شدند.

اجتناب از مسابقه به دلایل سیاسی، طبق قوانین کمیته بین‌المللی المپیک و تمام فدراسیون‌های جهانی ممنوع است. در ایران اما ورزشکاران به خاطر سیاست عملا ناچارند که از مصاف با برخی ورزشکاران دیگر خودداری کنند.

این رویکرد پیامدهایی داشته است. سعید ملایی، ستاره جودوی ایران که در پی باخت «اجباری» از ایران رفت و عضو تیم مغولستان شد، در مصاحبه‌های متعددی گفت با فشار مسئولان سه بار مجبور شد به حریفان دیگر ببازد تا با رقبای اسرائیلی روبه‌رو نشود.

اعتراض و مهاجرت  مولایی در سال گذشته مقدمه بحث تعلیق جودوی ایران شد و در نهایت با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو، فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران تا شهریور ۱۴۰۲ از هرگونه فعالیت بین‌المللی محروم است.

علاوه بر جودو، غزل حکیمی‌فرد و علیرضا فیروزجا ازجمله شطرنج‌بازان نامداری هستند که طی سال گذشته در واکنش به فشار مسئولان ابرای رویارو نشدن آنان با شطرنج‌بازان اسرائیلی تغییر تابعیت داده‌اند.

 بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی دو دهه گذشته بیش از ۳۸ ورزشکار از ایران مهاجرت کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن جلوگیری مقام‌های رسمی از رویارویی آنها با حریف‌های اسرائیلی بوده است./

https://www.asianews.ir/u/6an
اخبار مرتبط
نایب رییس فدراسیون فوتبال در ارتباط با پرونده کلاهبرداری «کینگ مالی» بازداشت شد؛ این در حالی است که تا کنون بیش از سه‌‌هزار مال‌باخته، در پرونده کلاهبردی رمزارز جعلی «کینگ» شکایت خود را ثبت کرده‌اند.
جلسه کار گروه تدوین برنامه هفته روابط عمومی اداره کل ورزش جوانان استان تهران برگزار شد.
«آوانتاژ» قانونی که به داور اجازه می‌دهد در مواردی که خطایی را روی بازیکنی تشخیص داده‌ است، اگر تشخیص دهد که در جریان ماندن بازی به نفع بازیکن هدف خطا است، اعلام خطا نکند؛ به این بهانه «آسیانیوز» گفت و گویی اختصاصی با علی خسروی، داور پیشکسوت انجام داده است.
جام حذفی فوتبال ایران با رویای راهیابی یک تیم شگفتی‌ساز به لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود؛ اما شاید هیچ‌کدام از چهار تیمی که بزرگان را حذف کرده‌ و به نیمه‌نهایی رسیده‌اند، نتوانند در لیگ قهرمانان بازی کنند.
تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی مالدیو را با نتیجه رویایی ۱۷ بر صفر شکست داد؛ در حالی که ای دیدار تداعی‌کننده پیروزی خاطره‌انگیز ایران در مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ است که ایران در آن دیدار نیز مالدیو را ۱۷ بر صفر شکست داده بود.
علی دایی در یک پیام همراه با عکس آرزو کرد روزی برسد که اشک زنان ایرانی آزادانه برای شوق پیروزی تیم محبوبشان باشد نه در اثر اسپری فلفل، گاز اشک‌آور.
توییت احمدرضا براتی درباره علی دایی، بمبی را پیش روی فوتبال ملی قرار داده ، پرسشی است که حتما او پاسخی شخصی برایش دارد.
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در توییتی درباره سرمربی شدن علی دایی در تیم ملی توضیحاتی داد.
در هفته نهم مسابقات مقدماتی جام جهانی، ایران با نتیجه دو بر صفر مقابل کره جنوبی شکست خورد؛ در حالی که این نخستین شکست ایران مقابل کره پس از جام ملت‌های ۲۰۱۱ است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید