صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۹
کد خبر: 9379
گزارشگر: 213
۸۹۹
۰
۰
۳
براساس اظهارات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

جزییات افزایش حق بیمه بازنشستگان در ۱۴۰۱

جزییات افزایش حق بیمه بازنشستگان در ۱۴۰۱
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پس از مدت‌ها بدون تغییر ماندن حق بیمه، در سال جاری، این سهم برای هر نفر افزایش یافته است.

به گزارش آسیانیوز، حق بیمه بازنشستگان همیشه محل بحث و دغدغه اصلی بازنشستگان بوده است. در شرایطی که مطالبات بازنشستگان در رابطه با همسان سازی از دوره پیشین بدون پاسخ باقی مانده، از سوی دیگر نیز هرچند دولت ۹ میلیارد تومان را برای اجرایی کردن این طرح اختصاص داده اما ابلاغ نشدن لایحه افزایش حقوق مصوب در سال جاری، نگرانی‌ها را برای احقاق حقوق این افراد به نحو عادلانه افزایش داده است. این در حالی است که در موقعیت اقتصادی موجود با تورم ۴۵ درصدی و مشکلات عدیده معیشتی روبرو هستیم.

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق برگزار شد، گفت: پوشش درمانی بازنشستگان از سال ۹۹ تغییری نکرده است.

او همچنین افزایش ۵۰درصدی حق بیمه بازنشستگان در مقابل افزایش ۳۰درصدی پوشش‌های درمانی را تحلیلی ناکامل عنوان کرد و ادامه داد: حق بیمه بازنشستگان از سال ۹۹تغییری نکرده بود، در حالیکه در همان سال پوشش‌های خدمات درمانی دو برابر شد و برخی خدمات دیگر هرچند ناچیز، به تعهدات و پوشش‌ها اضافه شد.

او در اینباره ادامه داد: این درحالی است که امسال پس از مدت‌ها بدون تغییر ماندن حق بیمه، این سهم برای هر نفر از ۳۰هزار تومان به ۴۵هزار تومان افزایش یافت و پوشش خدمات درمانی هم مجددا تا ۳۰درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به‌عدم ایفای وعده غیرمتعهدانه و کذب مدیریت قبلی سازمان برنامه در پرداخت بخش مهمی از حق بیمه، بار مالی صندوق هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اسکندری اجرای ماده ۸۵ توسط دستگاه‌های اجرایی را راه‌حل برون رفت از مشکل بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری عنوان کرد و گفت: در اجرایی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت و وزارت مردم نیز با جدیت به دنبال اجرای آن است، این موضوع به صراحت دنبال خواهد شد و امیدواریم بیمه تکمیلی که دومین مطالبه بازنشستگان پس از حقوق است، در همه دستگاه‌ها به صورت عادلانه عملیاتی شود.

مسئله افزایش حق بیمه بازنشستگان یکی از مهم‌ترین مباحثی است که می‌تواند روی کیفیت زندگی این قشر از جامعه تاثیرات گسترده‌ای داشته باشد. اما اخباری که از تعیین حق بیمه بازنشستگان به گوش می‌رسد حاکی از افزایش قابل‌ توجه حق‌بیمه های بازنشستگان است که می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های زندگی این قشر شود و این امر در تعارض کامل با وعده های معیشتی دولت سیزدهم است./

https://www.asianews.ir/u/6b5
اخبار مرتبط
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته و مطالبه جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.
عضو هیأت مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران خبر داد.
بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.
زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و جزییات آن مشخص شد.
در حالی که دولت پیشنهاد ۴.۵ میلیون تومان برای هر دو را ارائه داده بود، اما در نهایت مبلغ حداقل حقوق کارکنان بیشتر اعلام شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید