صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
کد خبر: 9387
گزارشگر: 306
۴۳۰
۰
۰
۱
استاندار یزد خبرداد

تشکیل ستاد نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در یزد

تشکیل ستاد نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در یزد
یزد - استاندار گفت : اساسنامه ستاد ویژه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نهایی شده و جلسات آن به صورت ماهانه پیگیری می‌شود

آسیانیوز / یزد ؛ مهران فاطمی در نشست اعضای هیات علمی و روسای دانشگاه‌های استان بیان داشت : ستاد ویژه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان را در استانداری تشکیل داده که اساسنامه آن نهایی شده است و جلسات آن به صورت ماهانه پیگیری می‌شود و حضور همه دانشگاه‌ها را در این ستاد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه، جایگاه تربیت قوه عاقله است و مسئولان باید به این جایگاه توجه داشته باشند و استادان و دانشجویان نیز قدر جایگاه خود را بدانند تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید ظرفیت‌های خود را پای کار آورده و در راستای توسعه و پیشرفت استان نقش مهمی ایفا کنند.


فاطمی اظهار داشت: برای هر مساله‌ای در استان، رویکرد علمی برای حل آن وجود دارد و این همکاری دانشگاه را می‌طلبد. دانشگاه باید در این زمینه پای کار باشد و راهکار‌های علمی و عملیاتی ارائه کند.


استاندار یزد با اشاره به ایجاد توسعه سخت افزاری در استان گفت: برای پیشرفت باید به دنبال نوآوری فناوری و گردشگری باشیم. در بازدید از واحد‌های صنعتی قطعا واحد توسعه و تحقق آن راه اندازی می‌شود.


وی ادامه داد: مسائل فرهنگ و محیط زیست از اولویت‌های استان به شمار آمده و هر اقدامی در این راستا باید پیوست فرهنگی و محیط زیستی داشته باشد.


رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: استادان و روسای دانشگاه‌های استان دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، عمرانی و بودجه‌ای ارائه کرده که بیشتر این مباحث در زمینه فناوری و حول شعار سال است.


کلانتری افزود: مقرر شد شورای علم و فناوری که مقدمات آن انجام شده است در استان راه اندازی شده و دانشگاه‌ها نیز در این شورا حضور فعالی داشته باشند تا مسائل مرتبط با فناوری در این شورا مطرح شده و در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود.


کمبود فضای خوابگاهی در برخی دانشگاه ها، تأکید بر دوره‌های مهارت آموزشی، همکاری بیشتر مسئولان شهری با دانشگاه و تحقق گام دوم انقلاب از جمله سخنان و درخواست‌های استادان دانشگاه‌ها در این نشست بود.

سید محمد جواد عرفانفر

تشکیل ستاد نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در یزد ، مهران فاطمی استاندار یزد ؛ کلانتری رئیس داشگاه یزد 

https://www.asianews.ir/u/6bd
اخبار مرتبط
یزد - جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد بیانیه‌ای را در محکومیت جنایت ترویستی حرم رضوی و ضرورت تقویت اتحاد دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان، قرائت کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید