صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 9389
گزارشگر: 213
۹۶۳
۰
۰
۳
امروز اول اردیبهشت در اغلب استان ها برگزار شد

در اعتراض سراسری معلمان چه گذشت؟/ادامه انتقادها به وضعیت نامساعد آموزشی و صنفی در کشور

در اعتراض سراسری معلمان چه گذشت؟/ادامه انتقادها به وضعیت نامساعد آموزشی و صنفی در کشور
تجمع سراسری معلمان در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و بهبود وضعیت آموزشی برای دانش آموزان و برخی موضوعات دیگر در نخستین روز اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز، جمعی از فرهنگیان در اعتراض سراسری امروز اول اردیبهشت، به سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزادشان، شعار «یه سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه!» سر دادند.

-----------------

بیشتر بخوانید

تجمع اعتراضی معلمان در بیش از ۶۰ شهر کشور
-------------------------------

تجمع سراسری معلمان در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و همچنین سرکوب فعالان صنفی، در نخستین روز اردیبهشت‌ ماه برگزار شد. آزادی معلمان زندانی، آموزش رایگان و باکیفیت برای دانش‌آموزان، تشکیل کلاس‌های درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش‌آموز، از دیگر مطالبه‌‌های تجمع کننده‌‌ها است.

در حالی‌که برخی مراکز استان‌ها و شهرها شاهد برگزاری تجمع معلمان بودند، تهران نیز با حضور ماموران نیروی انتظامی و غیره در محدوده منتهی به وزارت آموزش و پرورش تجمعات ادامه داشت.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در صفحه توییتر خود از ممانعت رگزاری  تجمع در تهران و بازداشت برخی معلم‌ها خبر داد. این فعال صنفی همچنین نوشته است: «از میدان فردوسی تا طالقانی و تمام خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به قرنی، نیروهای انتظامی حضور دارند و افرادی بازداشت یا متفرق شده اند.»

شهرزاد قدیری، عضو کانون صنفی معلمان و گودرزی، معلم تاریخ از اسلامشهر از افرادی هستند که تاکنون در این تجمع‌ بازداشت شدند.

براساس برخی گزارش ها،، جمعی از معلمان که در تجمع شیراز حضور داشتند، خواستار آزادی همکار‌ان خود شده و شعار «معلم زندانی، آزاد باید گردد» سر دادند. معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان فارس که مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان واقع تجمع کردند، با شعار «معلم داد بزن، حقت را فریاد بزن»، خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

همچنین در شیراز و اصفهان، جمعی از فرهنگیان در اعتراض به سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزادشان، شعار «یه سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه!» و «سیسمونی رو رها کن، فکری به حال ما کن»‌ سر دادند.

شماری از معلمان در شهرهای رشت، کرمانشاه، نیشابور، سنندج، پلدختر، کامیاران، سقز، دهگلان، کوهدشت، تاکستان، الیگودرز، هرسین، شهرضا، بیجار و اسلام‌‌آباد غرب نیز طی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، روز پنجشنبه یکم اردیبهشت‌ماه مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهرها، تجمع کرده و خواستار مطالبات خود شدند.

--------------------

بیشتر بخوانید

عموپورنگ گفت با «غرور» بچه ها چه می کنید؟!/فرد خاطی مجازات می شود؟+فیلم و عکس

---------------------------------------

در نیشابور، معلمان در تجمع خود شعار دادند؛ «وزیر بی‌کفایت، استعفا استعفا».

این در حالی است که محورهای اصلی اعتراض معلمان «عدم اجرای همسان‌سازی بازنشستگان»، «عدم اجرای کامل رتبه‌بندی»، «عدم اجرای کامل اصل ۳۰ قانون اساسی» و «بازداشت معلمان و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی» است.

همچنین کانون صنفی معلمان ایران (تهران) روز پنجشنبه ۲۵ فرودین (۱۴ آوریل) اقدام جنجالی قیچی کردن موهای پسران دانش‌آموزی که گفته شد مویشان "بلند‌تر از یک حد معین" بود را محکوم کرده و آن را "برخوردهای غیرفرهنگی و غیرانسانی با دانش‌آموزان" توصیف کرده است./

https://www.asianews.ir/u/6bf
اخبار مرتبط
در پی انتشار فیلمی درباره قیچی کردن موهای پسران دانش‌آموزی که موهای بلندتر از یک حد معین داشتند، کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه‌ای این‌ رفتار را مشمئزکننده و غیرانسانی توصیف و آن را محکوم می کند.
در سومین روز پیاپی از حرکت اعتراض سراسری هفته دوم بهمن و پس از دو روز تحصن، معلمان روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند و اعلام کردند کارد به استخوان رسید.
روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان با پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.
در حالی که تجمعات سراسری اقشار دیگر جامعه نسبت به افزایش قانونی حقوق و دستمزد از سوی دولت بی پاسخ مانده، به دنبال اعتراضات سراسری معلمان و بعد از مدت ها، روز چهارشنبه هفته گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد که بر اساس آن حداکثر آنان تا ۱۵ میلیون تومان هم می‌رسد.
رتبه‌بندی معلمان قرار بود از سال گذشته انجام شودکه با توجه به کمبود منابع دولت متوقف شد و پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر، نمایندگان مجلس روز ۲۴ آذر، با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
پس از برگزاری بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر کشور، نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید