پنج شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۰
کد خبر: 9394
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۳۵۶
۰
۰
۰

​⭕️ آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻 باله‌ی بایادِر اختصاصی از پاریس

➖  در بخش نخست با فریبا هشترودی، نویسنده و روزنامه‌نگار در پاریس و گزارش اختصاصی او از باله‌ی «بایادِر» در میدان اوپرای باستیل که پس از دو سال تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفته است، همراه هستیم. باله‌ی بایادر نخستین بار توسط ماریوس پِتیپا در ۱۸۷۷ م. در سن پترزبورگ به روی صحنه رفت و رودلف نوریف، بالرین افسانه‌ای قرن بیستم بارها آن را در صحنه‌های لندن و پاریس به روی صحنه برد.
➖ اکبر رستم‌زاده، آپاراتچی سینما آسیا از سینما «میهن» یکی از قدیمی‌ترین سینماهای تهران که در میدان حسن‌آباد کنونی واقع شده بود سخن می‌گوید. سینما میهن در سال ۱۳۱۰ آغاز به کار کرد و به گفته‌ی اکبر آسیا کانون فعالیت بسیاری از هنرمندان از جمله فائقه آتشین (گوگوش) و پدرش، پیش و پس از آغاز فیلم‌های سینما بود.  
➖ در قسمت دیگری از برند و برندینگ به اتفاق امیر زبده، کارشناس مد و استایل به معرفی برند «هِرمِس» می‌پردازیم. آقای زبده به پیشینه‌ی این برند، فعالیت‌های کنونی و اقلام تولیدی‌اش می‌پردازند. هرمس اگرچه کار خود را بیش از یک‌و‌نیم قرن پیش با تولید زین‌‌های لوکس اسب آغاز کرد در ادامه وارد صنعت پوشاک شد و اکنون اقلام متنوع دیگیر نیز تولید می‌کند که همگی در زمره‌ی کالاهای لوکس یا ابَرلوکس قرار دارند.

 

 

🗓 پنجشنبه ( ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱)

 
امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/6bj
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید