صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۹
کد خبر: 9396
گزارشگر: 213
۵۹۲
۰
۰
۴
مقام‌های غربی تاکید کردند

روسیه می تواند مدعی پیروزی در اوکراین شود

روسیه می تواند مدعی پیروزی در اوکراین شود
مقام‌های غربی گفتند که روسیه با وجود شکست در اهداف اصلی خود در تهاجم به اوکراین، همچنان می‌تواند در این کشور مدعی پیروزی شود.

به گزارش آسیانیوز، خود را آماده می‌کند تا به حمایت‌ از اوکراین برای یک دوره درگیری طولانی با روسیه و احتمالا تا پایان سال ادامه دهد. ممکن است روسیه روز ۹ ماه مه بیانیه‌ای درباره جنگ اوکراین صادر کند.

---------------

بیشتر بخوانید

اوکراین خواهد گفت «ایران» کجا بود؟/اتحاد اروپا و شکست روسیه!

---------------------------------------------------------

مقام‌های غربی گفتند که روسیه با وجود شکست در اهداف اصلی خود در تهاجم به اوکراین، همچنان می‌تواند در این کشور مدعی پیروزی شود.

آن‌ها به شرط ناشناس ماندن گفتند که غرب آماده می‌شود تا در ماه‌های پیش رو، حتی تا پایان سال از اوکراین حمایت کند، چون ولادیمیر پوتین همچنان «تعریفی جدید» از چیزی که آن را «پیروزی» می‌داند ارائه می‌دهد.

هنگامی که نیروهای رئیس‌‌جمهوری روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کردند، هدفشان تصرف کی‌یف بود؛ اما نتوانستند به آن هدف نائل شوند و اخیرا بعد از تحمل شکست‌هایی در قالب چالش‌های تدارکاتی بزرگ و مقاومت شدید اوکراین، تلاش‌های خود را بر منطقه دونباس در شرق اوکراین متمرکز کرده‌اند.

روسیه قرار است روز ۹ ماه مه را روز پیروزی اعلام کند، زمانی که تسلیم‌شدن آلمان نازی را جشن می‌گیرد و به گمان تحلیلگران این تاریخ مهم است و می‌گویند پوتین ممکن است در آن زمان بیانیه‌ای در باره جنگ اوکراین صادر کند.

یک مقام غربی گفت: «پوتین آشکارا در تحقق اهداف اولیه خود قبل از جنگ شکست خورده است، اما هنوز در موقعیت پیروزی قرار دارد.»

این مقام افزود با وجود شکست‌های سربازان پوتین، چنانچه تعدادشان «کافی» باشد قادرند «تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی را محاصره کنند».

این مقام گفت موفقیت برای روسیه ممکن است تحکیم کنترل روسیه بر دونباس و ایجاد پلی زمینی با کریمه و در – احتمالی که آن را بدترین سناریو ممکن خواند- تلاشی دیگر برای حمله به کی‌یف باشد.

-----------------

بیشنر بخوانید

سفیر اوکراین در تهران: جنگ‌ها در میز مذاکره خاتمه می‌یابند!

--------------------------------------------------------------

او گفت که تصرف پایتخت «برای پوتین کافی است تا آن را برد تلقی کند... زیرا مفهوم برد در روایت روسیه کمی متغیر است».

این مقام افزود با وجود این نتایج احتمالی، با توجه به خسارت اساسی که به ارتش روسیه وارد شده و آن‌طور که جنگ، ساختار امنیتی اروپا را به ضرر پوتین تغییر داده است، حمله به اوکراین همچنان یک اشتباه راهبردی برای این کشور باقی می‌ماند.

او گفت: «این یک اشتباه راهبردی برای روسیه بود.»

یکی دیگر از مقام‌های غربی گفت که روسیه رسیدگی به برخی از مسائل را که در آغاز تهاجم مانع ارتش این کشور بود آغاز کرده است، اما شیوه رزمایش نیروها غالبا به شکل صفوف طولانی با جناح‌های در معرض [حمله]، همچنان برای آن‌ها مشکل‌آفرین است.

به گفته مقام‌ها، غرب «اکنون خود را آماده می‌کند» تا به حمایت خود مانند [ارسال] تسلیحات به اوکراین برای یک «دوره درگیری طولانی» با روسیه و احتمالا «تا پایان سال» ادامه دهد.

این در حالی است که تشدید درگیری‌ها و تیراندازی‌های بی‌وقفۀ نیروهای روسیه در چند روز همچنین باعث شد که هیچ کریدور بشردوستانه‌ای در این روز برای تخلیه غیرنظامیان از شرق اوکراین باز نشود.

در این روز علاوه بر ماریوپول، هفت منطقه دیگر اوکراین نیز زیر حملات سنگین نیروهای روسیه بودند و به گفته ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین تلاش‌ها برای مذاکره با طرف‌های روسی درباره برقراری اتش بس موقت با هدف فراهم اوری فرصتی برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری بی‌نتیجه بوده است.

همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دعوت کرد که به اوکراین برود تا با چشمان خود ببیند که نیروهای روسیه در این کشور در حال «نسل‌کشی» هستند. رئیس جمهوری فرانسه برخلاف شماری از همتایانش از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، موافق استفاده از واژه «نسل کشی» برای توصیف کشتار غیرنظامیان در اوکراین نیست.

 اوکراین: روسیه می‌خواهد حمله‌ای جدید در شرق را آغاز کند

فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید نشانه‌هایی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد روسیه در حال آغاز یک حمله جدید در شرق اوکراین است. بر اساس این تحلیل با حمله جدید روسیه شدت حملات در بخش‌هایی از مناطق دونتسک و خارکیف افزایش خواهد یافت.

فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین که این مسئله را یک پست فیسبوکی اعلام کرده همچنین تاکید کرد که نیروی اصلی نظامی روسیه بر کنترل مناطق دونتسک و لوهانسک (دونباس)متمرکز شده است.

آمریکا به نیروهای اوکراینی آموزش استفاده از سامانه توپخانه‌ای می‌دهد
یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است که این کشور طی روزهای آینده آموزش مربیان اوکراینی برای استفاده از سامانه توپخانه هویتزر را آغاز خواهد کرد./

https://www.asianews.ir/u/6bl
اخبار مرتبط
در حالی که عضو وزارت کشتی‌رانی یونان یک نفت‌کش روسی را در آب‌های جزیره اویا توقیف کرده است، آمریکا و گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای از حمل نفت ایران با این کشتی خبر داده اند.
جنگ اوکراین در حالی در جریان است که حملات سنگین نیروهای روسیه به شهر ماریوپول واقع در جنوب شرق این کشور با هدف کنترل بر آن، همچنان ادامه دارد و بیم آن می رود که این حملات تلفات سنگینی در طرف اوکراینی‌ها بر جا بگذارد.
در حالی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد که جهان باید برای دستور احتمالی ولادیمیر پوتین جهت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آماده باشد، اتحادیه اروپا از کشورهای اتحادیه خواست، هر چه زودتر به اوکراین جنگ‌افزار بفرستند.
در گفت و گوی ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ و نیز مسایل مهمی درباره روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی اوکراین و جمهوری اسلامی و تامین مواد غذایی در وضعیت جنگ بررسی شده است.
تصویر و جزییات درباره فرد جانشین زلنسکی، رییس جمهور اوکراین منتشر شده است!
همچنانکه در پی سفر جانسون، بریتانیا ۱۲۰ خودروی زره‌پوش به اوکراین می‌فرستد، قدم زدن رئیس جمهور اوکراین و بوریس جانسون در خیابان های کی یف در محافل خبری معنادار شده است!
در دیدار ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ، موضوعات قابل توجهی بررسی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید