صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۴
کد خبر: 9416
گزارشگر: 213
۶۸۷
۲
۰
۱۵
یادداشت/دکتر محمود قوچانی

دلایل «سود بالا» در افیلیت مارکتینگ/بررسی قانونی بودن/قسمت دوم

دلایل «سود بالا» در افیلیت مارکتینگ/بررسی قانونی بودن/قسمت دوم
در افیلیت مارکتینگ به دلیل بالا بودن نرخ تبلیغات معمولا سود خوبی نصیب بازاریاب‌ها می‌شود و این امکان فراهم است که افراد با داشتن اینترنت و سیستم کامپیوتری به راحتی کسب درآمد کنند؛ به همین این سوال ایجاد خواهد شد که این بازاریابی دقیقا چطور موجب کسب درآمد می‌شود؟

به گزارش آسیانیوز، در این نوع از بازاریابی، به دلیل بالا بودن نرخ تبلیغات معمولا سود خوبی نصیب بازاریاب‌ها می‌شود و این امکان فراهم می‌شود که افراد با داشتن اینترنت و سیستم کامپیوتری به راحتی کسب درآمد کنند. به همین دلیل ممکن است این سوال ایجاد شود که افیلیت مارکتینگ دقیقا چطور موجب کسب درآمد می‌شود؟ و آیا افیلیت مارکتینگ قانونی است؟

-----------------

بیشتر بخوانید

افیلیت مارکتینگ؛ «شگردهای موفق» فروش/قسمت نخست

------------------------------------

در پاسخ به این سوال باید گفت که این نوع از بازاریابی یک تجارت کاملا قانونی است و با اشکال دیگر تبلیغات دیجیتال تفاوتی ندارد. اما با این حال یک مساله قابل طرح است و آن میزان صداقت بازاریابان و همکاران فروش در تبلیغ محصول یا خدمت صاحبان کسب و کار است. به عبارت دیگر آیا همه تبلیغات حقیقت را به کاربران می‌گویند؟ آیا تبلیغ‌کننده‌ها در مورد کیفیت و مزایای آن محصول یا خدمت صداقت به خرج می‌دهند؟ آیا تبلیغ‌کننده یک محصول، خودش شخصا از این محصول استفاده می‌کند؟ پاسخ نهایی به این سوال می‌تواند به رفع ابهامات در مورد افیلیت مارکتینگ کمک کند.

از نظر قانونی این نوع از بازاریابی کاملا مشروع و موجه است. با این حال مانند هر شغل و حرفه‌ی دیگری، در بازاریابی افیلیت هر دو وجه مثبت و منفی وجود دارد. به عبارت دیگر انسان‌های خوب و بد و روش‌های صحیح یا غلط در هر حوزه‌ای وجود دارند. اینکه شخص تبلیغ‌کننده به خصوصیات و ویژگی‌های محصول یا خدمت خود باور دارد یا نه یک امر اخلاقی است.

 

برای اطمینان از قانونی بودن افیلیت مارکتینگ و انتخاب سیستم همکاری در فروش می‌توانید به چند نکته که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد توجه کنید:

  ۱ - نوع محصول، میزان دسترسی به محصول، کیفیت و قیمت آن
از خودتان بپرسید که آیا محصولات و خدمات سفارش دهنده تبلیغات با کیفیت هستند؟ آیا قیمت مناسبی دارند؟ آیا شرکت سفارش دهنده تبلیغ، عرضه‌کننده انحصاری آن محصول است و یا این محصول به راحتی در بازار قابل یافتن است؟ آیا محصول عرضه شده گارانتی و ضمانت پس از فروش دارد؟ آیا صاحب آن کسب و کار در ارائه محصول یا خدمت خود صداقت به خرج داده است؟
۲ - پرداخت پورسانت در ازای چه چیزی است؟
آیا برای فروش محصول یا خدمت به همکاران فروش پورسانت پرداخت می‌شود یا این پرداخت در ازای عضوگیری و جذب حمایت و افزایش اعضا است؟ اگر هدف مورد دوم باشد این کار غیرقانونی است و ممکن است یک فعالیت هرمی باشد.
۳ - نرخ پورسانت و مبلغ هر تبلیغ
باید بدانید نحوه محاسبه پورسانت به چه صورت است
۴ - آموزش
بررسی کنید که آیا این سیستم برای رسیدن به هدف خود که معرفی و فروش محصولاتش است، به شما آموزش می‌دهد یا خیر؟
۵ - شرایط فروش محصولات

برای فروش محصول چه شرایطی در نظر گرفته شده است؟ هزینه و نحوه ارسال محصول و یا مدت زمان ارسال آن چقدر است؟ آیا پرداخت مشتری درب منزل است یا در همان زمان سفارش این کار انجام می‌شود؟ این موارد می‌تواند در زمان دریافت پورسانت شما تاثیرگذار باشد.

دلایل «سود بالا» در افیلیت مارکتینگ/بررسی قانونی بودن/قسمت دوم asianews

سه نکته مهم برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ به صورت قانونی

  ۱ - محصولات با کیفیت
برای تبلیغات به سراغ محصولات با کیفیت و موفق بروید و برای کاربران پیشنهاد‌های خوب داشته باشید.
۲ - محتوای با کیفیت
محتوای باکیفیت تولید کنید و با ارائه محتوای جذاب توجه و اعتماد کاربران را جلب کنید. یکی از راه‌های جذب مخاطب استفاده از تصاویر است. نکته مهمی که در این زمینه نباید از آن غافل شوید استفاده از لینک برای تصاویر است.
۳ - نوآوری به خرج دهید
در نهایت برای موفقیت در این نوع از بازاریابی یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، میزان نوآوری و جدید بودن آن محصول است. چرا که همیشه این احتمال وجود دارد که محصولات جدید و کارآمد در جذب مشتری موفق‌تر عمل کنند.

کلام آخر
در نهایت فراموش نکنید که افیلیت مارکتینگ قانونی است و شما به عنوان بازاریاب و تبلیغ‌کننده، معرف محصولات و خدمات صاحبان کسب و کار هستید و مشتری یا کاربران را در فضای آنلاین به فروشنده اصلی متصل می‌کنید. شما و شرکت تبلیغ‌دهنده شریک هم نیستید، بلکه با هم برای فروش همکاری می‌کنید و در ازای تبلیغ پورسانت دریافت می‌کنید.

در پرداخت به ازای تماشای آگهی، سفارش‌دهنده تبلیغ، این امکان را برای شما که تبلیغ‌کننده هستید فراهم می‌کند تا لینک‌های مخصوص به خودتان را با توجه به شماره اکانت‌تان ایجاد کنید و یا حتی از بنرهای از پیش طراحی شده سفارش‌دهنده استفاده کنید و با قراردادن آن‌ها در سایت خود تبلیغات را انجام دهید.

میزان موفقیت شما در این تجارت و مقدار سودی که در گذر زمان به‌دست می‌آورید به خودتان‌، انتخاب‌ها و مهارت‌هایتان بستگی دارد. این کار کاملا قانونی است اما نتیجه نهایی آن به خود شما وابسته است. در این نوع از بازاریابی هم مانند تمام تجارت‌های دیگر، احتمال سود یا ضرر وجود دارد.

 

بازاریابی پورسانتی چیست؟

بازاریابی پورسانتی یکی از روش های بازاریابی است که در آن، یک فرد محصول شما را به فروش می‌رساند و بابت فروش آن، درصدی از مبلغ فروش را دریافت می‌کند. در حقیقت این فرد با استفاده از روابط و ارتباطات خود، اقدام به فروش محصول شما می‌کند. پس از آن به ازای این کار، درصدی مشخص از میزان فروش را به عنوان حق الزحمه دریافت می کند.

با گسترش اینترنت و بازاریابی اینترنتی ، روش های بازاریابی پورسانتی نیز گسترده تر شده اند. در روش های بازاریابی پورسانتی آنلاین، دیگر نیاز نیست که شما مستقیما بازاریاب خود را بشناسید. کافی است شما محصولات و خدمات تان را روی سایت تان قرار دهید.

در شکل جدید بازاریابی پورسانتی، یک وب سایت در ازای فروش محصولات شما، از سایت شما کسب درآمد می کند. به این شکل جدید، افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود.

این روش به شرکت ها و کسب و کارهای نوپا اجازه می‌دهد تا با وب سایت های قابل اعتماد و مطرح شروع به همکاری کنند. به جای پرداخت مبلغ مشخصی برای یک تبلیغ با مدت زمان نمایش معلوم، در بازاریابی پورسانتی به ازای هر فروش از محصول و یا خدمت، هزینه پرداخت می‌شود که این روش هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌های بازاریابی سنتی (و حتی دیجیتال) دارد.

 

فروش محصولات اطلاعاتی بارها و بارها تکرار می شود

  درصد زیادی از افرادی که وارد حرفه بازاریابی پورسانتی می شوند به سراغ بازار و فروش محصولات مبتنی بر اطلاعات می روند. این اطلاعات در فرمت خاصی اماده شده اند (به طور مثال صوتی، تصویری و یا متنی هستند) و به منظور فروش و تحویل به مشتری نهایی است.

دلایل «سود بالا» در افیلیت مارکتینگ/بررسی قانونی بودن/قسمت دوم

بهترین نوع اطلاعات که امروزه فروخته می شود و سودآوری بالایی نیز به همراه دارد دسته “how to” یا “چگونه” است که در هر جایی پیدا می شود و در هر زمینه ای می تواند باشد.
از جذابیت های خاص کارآفرینی اطلاعات در اینترنت، محصولات دیجیتالی مبتنی بر اطلاعات هستند. محصولات اطلاعاتی دیجیتالی، محصولات حاوی اطلاعات هستند که به نوعی در فرمت دیجیتالی به فروش می رسند. کارآفرین اطلاعاتی می تواند به جای کتاب های نرم افزاری یا کتاب های معمولی، سی دی و کتابچه های راهنما و گزارشات آن ها را در قالب فایل صوتی، تصویری، پی دی اف و غیره ارائه دهد.

با این کار بسیاری از هزینه های ارسال و حمل و نقل کاهش پیدا خواهد کرد، مشتریان سریع تر به خرید خود دسترسی پیدا می کنند. به لطف اینترنت درامد های بالقوه را می توان بالفعل و یا به حقیقت تبدیل کرد؛ و با تشکر از بازاریابی پورسانتی مبتنی بر محصولات اطلاعاتی دیجیتالی که اگر یک بار آن را ایجاد کنید بارها و بارها برای شما پولساز خواهند بود.

 

برتری بازاریابی پورسانتی نسبت به بازاریابی سنتی

  در این سطح از بازاریابی پورسانتی ممکن است شما این آمادگی را نداشته باشید تا محصولات مبتنی بر اطلاعات ایجاد کنید. اما به این معنی نیست که شما توانایی های خودتان را برای یافتن راهی برای کسب پول یا آموختن مهارتی جدید و یا کارآمدتر شدن به کار نگیرید. کارآفرینان اطلاعاتی آنلاین، خودشان را از فروشندگان سنتی متمایز می کنند از آن جهت که آن ها رویکرد بازاریابی رابطه گرا را برای انجام کسب و کار خود به کار می گیرند.

آن ها رزومه شخصی و اطلاعات مربوط به محصولات خود را برای مخاطبان ایده ال یا مورد نظرشان از طریق روش های مختلف مانند ایمیل و رسانه های اجتماعی ارسال می کنند. از این طریق موقعیت تخصصی خود را به عنوان پیش فرض حفظ کرده و همچنین شخصیت مناسب برای مخاطبان مورد نظر خود خلق می کنند.

فقط به این دلیل که شما سازنده محصول وابسته نیستید، دلیل نمی شود که بخش ارزشمندی از این زنجیره تجارت الکترونیک نیز نباشید. شما ارائه دهنده اطلاعات مناسب جهت حل مشکل بوده و به مخاطبان خود با کمک بازاریابی پورسانتی، در جهت زندگی بهتر، کمک می کنید.

 

مزایای کارافرین اطلاعاتی در زمینه بازاریابی پورسانتی

  لازمه ایجاد بازاریابی پورسانتی متعهدانه این است که هم مسئولیت پذیری بالای داشته و فرصت های بزرگی به دست بیاورید.

  ۱- بازاریابی رابطه مدار و مستقیم برای مشتریان بالقوه و راغب که به دنبال بهانه هستند تا بابت پیشنهاد شما پول پرداخت کنند.
۲- فشار کمتر برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان همراه با کسب مشتریان وفادار.
۳- فرصت بیشتری برای نشان دادن تخصص و تعهد به مخاطب تازه وارد وجود دارد.
۴- با ارائه پیشنهادات تخفیف و امتیازات در اندازه های مختلف و به افراد در سطوح مختلف، خرید به شکل راحت تری انجام خواهد شد.
۵- رسانه های اجتماعی مختلفی وجود دارند که شما می توانید از بین آن ها اطلاعاتی را که می خواهید از شما بخرند، به شکلی جذاب تر ارائه دهید.

 

چه کسانی از بازاریابی پورسانتی استفاده می‌کنند؟

  روش‌های بازاریابی پورسانتی غالبا توسط خرده فروش‌های آنلاین استفاده می‌شود. وب سایت آمازون یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در این عرصه است. برنامه‌ی ارائه شده توسط آمازون، یکی از اولین برنامه‌های بازاریابی پورسانتی بود و به عنوان مدل و الگویی برای کمپین های سایر شرکت ها نیز تبدیل شد.

نمونه سایت داخلی که این مکانیزم را پیاده سازی کرده است، وب سایت بازکار است. محصولات و خدمات متعددی در این سایت وجود دارند و شما می‌توانید با بازاریابی و فروش آن‌ها درآمد کسب کنید. در این سایت می‌توانید پورسانت محصولات مختلف را ببینید و دقیقا بفهمید که از فروش هر محصول چه میزان پورسانت دریافت خواهید کرد.

به خاطر حق الزحمه‌ای که به سایت های بازاریابی کننده داده می‌شود، سود حاصله از فروش محصولات کمتر می‌شود. اما حجم فروش به شدت افزایش میابد.

 

چرا از بازاریابی پورسانتی استفاده کنیم؟

  ● به راحتی به تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنیم.
● ریسک پایینی دارد: حتی اگر با استفاده از این روش به نتیجه‌ی خیلی شگفت آوری هم نرسیم، هزینه‌ی زیادی را از دست نداده ایم
● دراین موارد بسیاری از ناشران و مدیران وب سایت ها به جای از نو شروع کردن، ترجیح می‌دهند که در پروژه‌های موجود با شما همکاری کنند.

بازاریابی پورسانتی یک روش عالی برای کسب درآمد برای بازاریابان است. چرا که آن‌ها می‌توانند علاوه بر شغل ثابت خود، در وقت های آزاد خود نیز درآمد کسب کنند. معمولا بازاریابان شبکه ارتباطی قوی ای دارند و می‌توانند با برقراری ارتباط یک فروش را رقم بزنند. این دقیقا همان اتفاقی است که در بازاریابی پورسانتی رخ می‌دهد.

طرح های مختلف پورسانتی برای کسب درآمد وجود دارد. برای مثال یک روش، حقوق ثابت با پورسانت و روش دیگر پورسانت کامل است. در روش حقوق ثابت، شما یک حداقل حقوقی را در هر ماه دریافت خواهید کرد (مستقل از این که فروشی داشته باشید یا خیر). برعکس در روش پورسانت کامل، تمامی درآمد شما از پورسانت فروش هایی است که انجام می‌دهید.

انتخاب بین چند طرح بازاریابی پورسانتی، یکی از چالش های اصلی بازاریابان است. آن‌ها می‌خواهند بدانند که همکاری با چه مجموعه ای بیش ترین درآمد را برایشان خواهد داشت.

بازاریابی پورسانتی بر روی چه دسته از مشتریانی مفید است؟

  اگر می خواهید افراد واکنش مثبتی نسبت به بازاریابی پورسانتی داشته باشند، می بایست فضای راحتی را برای آن‌ها ایجاد کنید تا بتوانند به صورت آنلاین خریداری کنند. برای نسل های جوان‌تر شاید این مساله فراگیر باشد و همگی آنها با این روش خرید کنند، اما بزرگسالان ترجیح می‌دهند که کالا و خدمات را به صورت حضوری خریداری کنند.
خوشبختانه، نوع رفتار خریداران آنلاین، مسئولان وب سایت ها را ملزم می‌کند که به دنبال خلق طراحی ساختاری و طراحی بهتری در سایت ها باشند. نمونه هایی از وب سایت های فعال در این حوزه عبارت اند از:

  ● وب سایت های مقایسه‌ی اجناس و راهنمایی‌هایی دراین مورد
● سایت های تخفیفی مانند نت برگ، تخفیفان و …
● بلاگ ها و وبلاگ هایی که درباره‌ی محصولات مختلف توضیح می‌دهند.
مشتریانی که آنلاین خریدار می‌‌کنند، روش‌های راحت‌تر و سریع تری را برای یافتن محصولات مشابه و مقایسه‌ی قیمت های آن‌ها دارند. در تمامی استراتژی های بازاریابی پورسانتی باید به این نکته توجه کنید که مشتری شما در چند ثانیه می‌تواند به اطلاعات محصولات رقبای شما دسترسی پیدا کند.

عناصر اصلی بازاریابی پورسانتی

  ● آگاهی از فضای رقابتی در بازار
● به دست آوردن وابسته‌های مناسب
● جمع آوری اطلاعات از وب سایت های وابسته و تحلیل آن‌ها
● توجه و نگهداری کمپین و اصلاح و رفع مشکلات آن

چه افرادی روی تهیه استراتژی های بازاریابی پورسانتی فعالیت می‌کنند؟

  ● مدیریت و هماهنگی کمپین های بازاریابی اینترنتی یک شرکت اعم از کمپین بازاریابی پورسانتی، کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی
● شناسایی فرصت های موجود در کمپین های بازاریابی اینترنتی شرکت. مواردی مانند تعیین این که در چه مکانی تبلیغ کنند و در این فرآیند از چه شرکایی استفاده کنند
● وضع استانداردهایی برای گسترش تجارت آنلاین شرکت (برای مثال ، عدم استفاده از روش هایی نظیر کوکی اسپوفینگ و …)
● بررسی کارهای روزانه کارکنان تیم بازاریابی
● کار کردن با تیم توسعه دهنده‌ی وب سایت شرکت

مدیران بازاریابی اینترنتی می‌بایست حداقل مدرک کارشناسی را در زمینه‌های بازاریابی، تبلیغات و یا مدیریت تجاری داشته باشند. آن‌ها باید نحوه‌ی برقراری تعادل بین استراتژی های شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی پورسانتی را بدانند تا به موفقیت دست یابند.

 

  متصدی رسیدگی به حساب مشتری ها

  آن‌ها چه می‌کنند؟
● فروش تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
● بازبینی و آنالیز ماهانه‌ی میزان فروش با تبلیغ کنندگان و واسطه ها
● تعیین فرصت های جدید درآمدی برای شرکت به کمک بازاریاب ها و در صورت امکان، افزایش فروش
● ملاقات با مشتریان به صورت حضوری، تلفنی یا از طریق وبینارها (کنفرانسهای تحت وب)

این افراد می‌بایست حداقل مدرک لیسانس را در زمینه‌ی بازاریابی و یک تجربه‌ی پنج ساله کار با تجارت اینترنتی (به خصوص فروش و تبلیغات) داشته باشند. دوره‌هایی که آن‌ها را برای این حرفه آماده می‌کند شامل کلاس‌هایی در حوزه‌ی بازاریابی، تحقیقات تجارت و علم کامپیوتر می‌باشد.

 

  بازاریابی پورسانتی و بازاریابی اینترنتی در کنار یکدیگر

 با ظهور بازاریابی اینترنتی، تکنیک های بازاریابی اینترنتی در کنار بازاریابی پورسانتی قرار گرفتند و مفهوم جدیدی تحت عنوان سیستم های افیلیت شکل گرفتند. سیستم های افیلیت هم از قدرت بازاریابی پورسانتی و هم از قدرت بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند.

در یک سیستم افیلیت، شما به عنوان یک بازاریاب پورسانتی، دارای داشبورد و لینک های اختصاصی خود هستید. شما می‌توانید این لینک ها را در وب سایت خود و یا شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را از طریق ایمیل برای دوستان خود ارسال کنید.

هر زمان که یک مشتری از طریق لینک شما وارد فروشگاه اینترنتی مقصد شود و خریدی انجام دهد، به شما درصد پورسانت تعلق خواهد گرفت. چون شما باعث شده اید که مشتری وارد سایت نهایی شود و معرفی از جانب شما انجام گرفته است، پورسانت فروش به شما تعلق خواهد گرفت.

مزیت سیستم های افیلیت، این است که کلیه فرآیند شناسایی فروش، تخصیص پورسانت، محاسبه درآمد هفتگی و … به صورت خودکار و سیستمی است. بنابراین شما مطمئن خواهید بود که هیچ اجحافی در حق شما صورت نمی‌گیرد./

https://www.asianews.ir/u/6c5
اخبار مرتبط
“افیلیت مارکتینگ”(Affiliate marketing)؛ یکی از روشهای موفق فروش است که از آن، این روزها به عنوان برترین نوع فروش یاد می شود؛ به تعریفی بهتر ، افیلیت مارکتینگ نوعی بازاریابی مشارکتی اینترنتی به شمار می آید.
کسانی که در بازار ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، همواره به دنبال روش‌های مناسب برای بازاریابی و تبلیغات در صنعت ساختمان هستند تا با استفاده از آن تعداد مشتریان و میزان درآمد خود را در این حوزه افزایش دهند؛ در این میان تاثیر سایت بسپار در رشد مشاغل ساختمانی را نمی‌توان نادیده گرفت.
چرا همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ گزینه مناسبی است؟ یک آژانس چطور می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
morvarid leisi
۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
0
1

سلام و تشکر از مقاله خوبتون.من مدتی هست که افیلیت کار میکنم.اما هنوز به درآمد خوبی دست پیدا نکردم.ممکنه راهکارهایی که برای فروش هستند رو بیشتر بیان کنید؟ ممنون از سایت خوبتون.

سعید فرازی آشخانه
۱۴۰۱/۰۲/۰۶
5
0
0

سلام خدمت شما - سوالی برای من ایجاد شده که چرا در ایران افیلیت مارکتینگ اصلا رشدی نداره؟ چرا مردم هنوز با این روش ناب آشنا نیستند؟ واقعا چرا باید از تمام دنیا دور باشیم و بعد از این همه سال ! تازه این علم به دیگران معرفی بشه؟ امیدوارم پاسخ بدید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید