صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
کد خبر: 9445
گزارشگر: 213
۷۰۳
۰
۰
۳
مقررات تازه شرکت گمرک جمهوری اسلامی ایران

پشت پرده اجبار به نصب پیام‌رسان داخلی

پشت پرده اجبار به نصب پیام‌رسان داخلی
طبق مقررات تازه شرکت گمرک ایران، کاربرانی که قصد دریافت کد رجیستری (ثبت) گوشی همراه دارند، باید پیام‌رسان داخلی «وی» (WE) را نصب کنند.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس مقررات تازه شرکت گمرک ایران، کاربرانی که قصد دریافت کد رجیستری (ثبت) گوشی همراه دارند، باید پیام‌رسان داخلی «وی» (WE) نصب کنند.

-----------

بیشتر بخوانید

استارلینک؛ مرهمی بر زخم اینترنت در ایران/اینترنت جهانی چگونه به کشور ما سرویس خواهد داد؟
--------------------------------

این پیام‌رسانِ کمترشناخته‌شده، زیر نظر شرکت «سامانه‌های هوشمند کاربردی سمیع» وابسته به دانشگاه تهران فعالیت می‌کند و برخی مدیران وزارت اقتصاد ایران نیز در این شرکت مناصب مدیریتی داشته‌اند.

به گزارش وب‌سایت زومیت که اخبار حوزه فناوری را منتشر می‌کند، علاوه بر اعمال این رویکرد اجباری برای شهروندان، پیشتر «دولت ایران از سازمان‌ها و نهادهای مختلف خواسته بود را ه بود که باید برای ارتقای سطح امنیتی در فضای مجازی تمامی اسناد اداری و سامانه‌های مرتبط با کسب‌وکارها در پلتفرم‌های بومی جابه‌جا و اجرا شوند».

در سال‌های اخیر ایران با فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام و سیگنال و همچنین اختصاص ده‌ها میلیارد تومان برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، قصد جایگزینی این پیام‌رسان‌ها را داشت که نتایج نظرسنجی‌ها متعدد بیانگر شکست خوردن این پروژه پرهزینه است.

بر اساس آخرین نظرسنجی که شهریور امسال توسط موسسه نظرسنجی ایسپا وابسته به جهاد دانشگاهی منتشر شد، صرفا ۱.۸ درصد مردم از پیام‌‌‌رسان‌های داخلی مانند سروش و روبیکا استفاده می‌کنند.

--------------------

بیشتر بخوانید

کارزار قطع تدریجی اینترنت در ایران

------------------------------------------

از سوی دیگر، آخرین گزارش مرکز آمار ایران که شهریور امسال منتشر شد، نشان می‌دهد که با وجود فیلتر بودن تلگرام در ایران از حدود چهار سال پیش، ۴۵ میلیون ایرانی در این پیام‌رسان عضو هستند و روزانه ۱۵ میلیارد پیام در این شبکه اجتماعی ارسال می‌‌کنند./

https://www.asianews.ir/u/6cy
اخبار مرتبط
پاور بانک های شیائومی با ظرفیت ها و مشخصات کاملا متنوعی در بازار وجود دارند. در این میان پاور بانک ها با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعتی، فروش بالایی را به خود اختصاص داده اند؛ اما، بین شارژرهای همراه شیائومی با این میزان ظرفیت کدام یک برتری دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه ویژگی های سه مدل برتر پاور بانک های شیائومی با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعتی بپردازیم که شامل مدل های PB2050SZM، PLM18ZM و PLM07ZM می شوند. با ما همراه باشید.
کُند شدن بی‌سابقه سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر در کشور، واکنش‌های منفی زیادی به دنبال داشته و بسیاری بر این باورند که کُندی و محدودیت اینترنت نتیجه مطرح شدن طرح صیانت است و فیلترینگ شبکه‌های مجازی تشدید خواهد شد.
در حالی که زمزمه قطع اینترنت در ایران افکار عمومی را نگران کرده است، برقراری سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در شرایط جنگی اوکراین و پیش از آن هنگام وقوع آتشفشان در تونگا نشان می دهد این فناوری می تواند برای دسترسی به اطلاعات آزاد در ایران موثر باشد.
نایب‌ رئیس کمیسیون کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان در اتاق ایران در مخالفت با طرح موسوم به «صیانت» که قرار است برای محدودسازی و کنترل اینترنت عملی شود، می‌گوید که ایران زیرساخت‌های اجرای این طرح را ندارد.
همچنانکه قطعی گسترده و چند ساعته اینترنت در ایران صبح امروز دسترسی ها را به اینترنت های ثابت و همراه و برخی اپراتورها مختل کرد؛ پیشروی پنهان و آشکار طرح موسوم به صیانت در مجلس نیز روز به روز دلهره و نگرانی بیشتر کاربران می افزاید؛ در حالی که شدت انتقادها در شبکه های اجتماعی نیز هر لحظه به شبهه کند کردن تدریجی سرعت اینترنت و قطع اینستاگرام دامن می زند.
نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس، خبر داد که هیات رییسه رای گیری کمیسیون ویژه مجلس برای طرح محدودیت بیشتر اینترنت فاقد اعتبار است.
رئیس کل گمرک می‌گوید به علت حفظ تعادل ارز کشور، واردات خودروهای لوکس و موبایل‌های گران‌تر از ۶۰۰ دلار در سال آینده پیش‌بینی نشده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید