صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 9448
گزارشگر: 213
۱۹۳۴
۱
۱
۷
گونه حیات وحش در اردبیل

چرا خرس و پلنگ ایرانی کشته می شوند؟/آزار خرس قهوه ای قبل از مرگ/روی آوردن حیوانات به شهرها در اثر تشنگی؟/+فیلم دلخراش

چرا خرس و پلنگ ایرانی کشته می شوند؟/آزار خرس قهوه ای قبل از مرگ/روی آوردن حیوانات به شهرها در اثر تشنگی؟/+فیلم دلخراش
پس از کشته شدن یک پلنگ سرگردان در شهر شاهی(قائمشهر) در اثر ضرب و جرح و با شلیک ماموران پلیس، یک قلاده خرس در روستای کنازق شهرستان نمین استان اردبیل نیز بر اثر آزار و اذیت اهالی مجروح و کشته شد؛ این در حالی است که به گفته برخی کارشناسان روی آوردن گونه های حیات وحش به شهرها به دلیل بروز خشکسالی و تشنگی های طولانی این جانداران است.

به گزارش آسیانیوز، براساس خبرها گروهی از اهالی روستای کنازق شهرستان نمین استان اردبیل پس از تعقیب و گریز یک قلاده خرس «برای مهار» این خرس، باعث شکستگی استخوان پا و لگن و آسیب ستون فقرات این جاندار شده و مرگ او را رقم زدند. این در حالی است که به نظر می رسد این حیوانات در اثر تشنگی یا خشکسالی احتمالی به شهرها پناه می آورند

فیلم دلخراش آزار رساندن به این حیوان را در ادامه ببینید:

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن قاسم‌پور، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل، اعلام کرده است که در پی اعلام حضور یک قلاده خرس قهوه‌ای در روستای کنازق شهرستان نمین در روز جمعه، دوم اردیبهشت مأمورین یگان حفاظت محیط زیست به این منطقه رفته‌اند، اما پیش از آن اهالی روستا با «روش‌ها و رفتارهای نامناسب» آسیب‌های جدی به او وارد کرده بودند.


به گفته آقای قاسم‌پور، این خرس پس از بیهوشی با اسلحه به کلینیک حیات وحش منتقل شده، اما به دلیل شدت جراحات در ناحیه ستون فقرات و خونریزی داخلی جان باخته‌ است.

در همین حال خبرگزاری صدا و سیما از حمله یک قلاده خرس قهوه‌ای به یک شهروند در مناطق حفاظت‌شده شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در عصر روز یک‌شنبه، چهارم اردیبهشت خبر داده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد وضع عمومی این شهروند را «خوب» گزارش کرده و از مردم منطقه به دلیل آسیب نرساندن به خرس نیز تشکر کرده است.

--------------

بیشتر بخوانید

آغاز «خشکسالی طولانی» در ایران

-------------------------------------------------
کشته شدن یک پلنگ سرگردان در شهر شاهی(قائمشهر) با شلیک ماموران پلیس در روز یک شنبه ۴ اردیبهشت با انتقادهای گسترده‌ای از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و حامیان محیط زیست و حیوانات مواجه شده بود. قاسم پور، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای به علت مواجهه غیراصولی با اهالی یک روستا تلف شد. خرس قهوه‌ای که وارد روستای کنازق شهرستان نمین شده بود، بر اثر آسیب جدی ناشی از ضرب و جرح و روش‌های غیر اصولی اهالی روستا برای مهار این حیوان تلف شد.

این در حالی است که به گفته برخی کارشناسان روی آوردن این حیوانات به شهرها در ایام خشکسالی و بروز تشنگی های طولانی و نبود تالاب و چشمه صورت می گیرد./

https://www.asianews.ir/u/6d0
اخبار مرتبط
در حالی که در شبکه‌های اجتماعی انتقادهایی از سازمان محیط زیست مطرح شده و کاربران اعلام کرده‌اند پس از حدود هفت ساعت سرگردان بودن این پلنگ، ماموران محیط زیست نتوانستند او را زنده‌گیری کنند؛ این سازمان مدعی شد که این پلنگ به دو مامور نیروی انتظامی حمله کرده است! در حالی که فعال محیط زیست و بوم شناس تاکید کرد اگر این حیوان دچار آزار و اذیت و استرس شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مریم
۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
1

شرم آوره واقعا.شما که گرفتینش چرا این بلا رو سرش آوردین؟حیوون آزار قدرت کودک آزاری و دیگر آزاری رو داره از دید من .زندان که پیشکش باید بستری شن تو بخش روانپزشکی .ببینن به چه دلیل یه حیوون ربون بسته رو در حالیکه اسیرشون بوده اینطور کشتن


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید