صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۸
کد خبر: 9462
گزارشگر: 213
۷۵۱
۰
۰
۴
صاحب تسلا گفت خرید او «شخصی» است

میلیاردر جهان توئیتر را خرید/قدرت های جدید ایلان ماسک؛ حمایت از بازگشت ترامپ و واقعی شدن ابزار آزادی بیان؟

میلیاردر جهان توئیتر را خرید/قدرت های جدید ایلان ماسک؛ حمایت از بازگشت ترامپ و واقعی شدن ابزار آزادی بیان؟
در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. .

به گزارش آسیانیوز، هیات مدیره توییتر روز دوشنبه با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد. صاحب تسلا پیش از این ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر پیشنهاد کرده بود.

--------

بیشتر بخوانید

رانندگی عجیب با «خودروی بدون فرمان» تسلا

---------------------------------------------------------
ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که این خرید «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که توییتر نتوانسته در مذاکرات خود با ماسک شرطی را اضافه کند تا به این شرکت اجازه دهد حتی پس از امضای قراداد فروش، دیگر پیشنهادها را بررسی کند.
ماسک که یکی از کاربران فعال توییتر است بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود.

این کارآفرین ۵۰ ساله که مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس نیز هست گفته که می‌خواهد با ترول‌ها در توییتر مبارزه کند و پیشنهاد تغییراتی را در سرویس اشتراک توییتر از جمله کاهش قیمت و ممنوعیت تبلیغات ارائه کرده است.

این میلیاردر طرفدار ارزهای دیجیتال همچنین پیشنهاد کرده است دوج‌کوین به‌عنوان گزینه پرداخت در توییتر اضافه شود.

این منابع که به‌طور ناشناس سخن گفته‌اند تصریح کرده‌اند توییتر می‌خواهد درباره هرگونه تحقیقات نهادهای ناظر در مورد ماسک، از جمله تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، که ممکن است تهدیدی برای تکمیل معامله باشد، اطلاعات بیشتری کسب کند.

-----------------------

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک یک مرد «خطرناک» توصیف شد

---------------------------------------------

در حال حاضر ایلان ماسک بیش از ۹ درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد اما از حضور در هیات مدیره توییتر خودداری کرده است. در صورتی که او به عضویت هیات مدیره توییتر درمی‌آمد نمی‌توانست بیش از ۱۵ درصد سهام این شرکت را در اختیار بگیرد.

سهام شرکت توییتر پس از پیشنهاد ایلان ماسک با رشد روبرو شده است و امروز با زمزمه‌های جدید در این زمینه در بازار سهام نیویورک ۴.۵ درصد رشد کرد و به رقم ۵۱.۱۵ دلار به ازای هر سهم رسید.

این در حالی است که اکنون پرسش این است که ماسک چگونه از این قدرت استفاده می‌کند؟علاوه بر احتمال تغییرات مدیریتی و اجرایی، ایده‌ها و گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح است که ان‌پی‌‌آر به برخی از آنها اشاره کرده است:

سهل‌گیری در تولید محتوا به نام آزادی بیان

مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس خود را طرفدار آزادی بیان مطلق توصیف می‌کند و از آنچه تعدیل محتوا در پلتفرم‌های آن‌لاین خوانده می‌شود، انتقاد می‌کند.

او آزادی بیان را مبنای دمکراسی می‌داند و توییتر را میدان شهری دیجیتالی توصیف می‌کند که مبانی حیاتی آینده بشریت در آن به بحث گذاشته می‌شود.

او می‌گوید توییتر نباید محتوای تهاجمی اما قانونی را حذف کند.

توییتر اخیرا پست‌هایی با محتوای آزارگری یا آسیب فیزیکی به دیگران را ممنوع کرده است. اکنون انتظار می‌رود ماسک این قوانین را تعدیل کند. منتقدان می‌گویند این اقدام راه را برای آزارگران مجازی و انتشار اطلاعات غلط باز می‌کند.

ایجاد دکمه ویرایش

انتظار می‌رود یکی از پر درخواست‌ترین امکانات برای توییتر، یعنی اضافه کردن دکمه ویرایش به زودی عملی شود. توییتر برخلاف اینستاگرام و فیس‌بوک امکان ویرایش را به محتوای منتشر شده کاربران نمی‌دهد.

ماسک می‌گوید از اینکه کاربران بتوانند محتوایی که منتشر کرده‌اند را ویرایش کنند،‌ حمایت می‌کند. منتقدان می‌گویند این امکان نیز می‌تواند مورد سوء‌استفاده آزارگران در فضای مجازی که به «ترول» معروفند، قرار گیرد. موافقان اما می‌گویند کاربران می‌توانند به کمک دکمه ویرایش غلط‌های املایی را تصحیح کنند ضمن اینکه همچنان در سابقه توییت، نسخه ویرایش نشده موجود است.

نمایش عمومی الگوریتم توییتر

ماسک از جمله طرفداران نمایش عمومی الگوریتم توییتر است.

مبارزه با ارتش «بات»‌ها

مبارزه با ارتش «بات‌»‌ها، حساب‌های کاربری جعلی که برای پاسخ به توییت‌ها با محتوای خاص برنامه‌ریزی شده‌اند، دیگر تغییری است که انتظار می‌رود توییتر تحت مالکیت ماسک با آن مواجه شود.

محدودیت تبلیغات

در حال حاضر ۹۰ درصد درآمد توییتر از محل تبلیغات تامین می‌شود و تلاش این شرکت برای دریافت تبلیغات، بحث‌های سیاسی را نیز به همراه داشته است. با خصوصی شدن توییتر، فشار سهامداران برای افزایش درآمد از طریق تبلیغات کاهش می‌یابد. ضمن اینکه ماسک قبلا پیشنهاد داده بود توییتر به سمت الگوی اشتراک حرکت کند.

توییتر هم‌اکنون با گزینه‌هایی مانند توییتر آبی گام‌هایی در این مسیر برداشته است. حق اشتراک توییتر آبی ۲.۹۹ دلار در ماه است و به کاربران امکان می‌دهد مثلا توییت ارسال شده برای انتشار را بازگردانند. ماسک می‌گوید توییتر آبی باید ارزان‌تر باشد و به کاربران امکان دهد که دیگر تبلیغ‌ها را مشاهده نکنند یا بتوانند با رمزارز دوج‌کوین حق اشتراک را پرداخت کنند.

بازگشت ترامپ؟

ایلان ماسک هیچگاه به طور علنی اعلام نکرده است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا را به توییتر بازمی‌گرداند. اما تاکید او بر آزادی بیان این انتظار را پدید آورده است که ماسک ترامپ را به توییتر بازگرداند. هرچند که ترامپ اخیرا گفت حتی اگر ماسک هم بخواهد، دیگر به توییتر بازنمی‌گردد./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/6de
اخبار مرتبط
ایلان ماسک جزییات تازه‌ای از ربوتاکسی (robotaxi) تسلا برملا کرد و گفت که فرمان یا پدال نخواهد داشت و سواری‌اش مثل اتوبوس ارزان است.
ایلان ماسک گفته است که بی خانه شده و درباره بی خانمان شدنش توضیحاتی داده است.
نتیجه یک آمارگیری معتبر نشان داد که حتی با هشدار قانون‌گذاران درباره خطرات بازار و تلاش برای تنظیم صنعت، دارایی‌های دیجیتال همچنان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
در خواست ایلان ماسک صاحب خودروسازی تسلا از ولادیمیر پوتین برای جنگ خبر ساز شده است.
در حالی که زمزمه قطع اینترنت در ایران افکار عمومی را نگران کرده است، برقراری سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در شرایط جنگی اوکراین و پیش از آن هنگام وقوع آتشفشان در تونگا نشان می دهد این فناوری می تواند برای دسترسی به اطلاعات آزاد در ایران موثر باشد.
معاون رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار عکس تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به شرکت ایلان ماسک نوشت: استارلینک اینجاست. ممنون ایلان ‌ماسک!
مارک رایلنس، بازیگر سینما گفته که آنها فکر نمی‌کنند آدم‌های بدی باشند، درست برعکس ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا شخصی «خطرناک» است!
به اعتقاد کارشناس ارشد بورس، معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود ترس حاکم در بازار بیت‌کوین در روندی نزولی ندارد؛ در حالی که فرصتی برای خرید است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید