صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۱
کد خبر: 9464
گزارشگر: 213
۷۹۳
۰
۰
۸
یادداشت/دکتر محمود قوچانی

افیلیت مارکتینگ؛ بازاریابی پورسانتی؛ روش عالی «چند برابر» کردن فروش/قسمت سوم

افیلیت مارکتینگ؛ بازاریابی پورسانتی؛ روش عالی «چند برابر» کردن فروش/قسمت سوم
بازارابی پورسانتی یک روش عالی برای افزایش فروش و درآمد کسب و کارهاست؛ با استفاه از بازاریابی پورسانتی می‌توان بدون افزایش دادن هزینه ها، میزان فروش شرکت را چندین برابر کرد.

به گزارش آسیانیوز، بازارابی پورسانتی یک روش عالی برای افزایش فروش و درآمد کسب و کارهاست. با استفاه از بازاریابی پورسانتی می‌توان بدون افزایش دادن هزینه ها، میزان فروش شرکت را چندین برابر کرد. این روش برای بازاریابان نیز عالی است. آن‌ها در وقت های آزاد خود می‌توانند از بازاریابی پورسانتی برای کسب درآمد بیش تر استفاده کنند. در این بخش می‌خواهیم تمامی فوت و فن های بازاریابی پورسانتی را به شما آموزش دهیم.

----------------

بیشتر بخوانید

دلایل «سود بالا» در افیلیت مارکتینگ/بررسی قانونی بودن/قسمت دوم

---------------------------------------------------

خودتان را در حال ایجاد یک کسب و کار کوچک فرض کنید و فکر کنید که به فکر پخش محصولات و خدماتتان هستید. در چه مکانی تبلیغ می‌کنید؟ چه کسانی برای رساندن پیام تان به مشتریان به شما کمک می‌کنند؟ آیا قصد استفاده از بازاریابی پورسانتی را دارید؟

اگر پس از خواندن مزایای بازاریابی پورسانتی یا همان بازاریابی همکاری در فروش، همچنان فکر کنید از این طریق می توانید یک شب ثروتمند شوید، سخت در اشتباهید. بازاریابی وابسته قطعا یک راه عالی برای کسب پول به صورت آنلاین است، اما بسیار رقابتی است. برای موفقیت در بازاریابی وابسته، باید نیازهای بازار را بدانید، بیاموزید که چطور محصولات را تبلیغ کنید، چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

آنچه من در طی 11 سال با آن برخورد کرده ام را اینجا برای شما بر می شمارم تا شاید برای برخی جالب به نظر برسد :
1 - مخاطب خود را بشناسید :

بهترین راه برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ اینست که محصولات، خدمات و پیشنهاداتی مطابق با نیازبازدیدکنندگان سایت یا شبکه اجتماعی خود ارائه دهید. در نظر داشته باشید که چرا انها به صفحه شما امده اند؟ برای چه به لیست ایمیل های شما پیوسته اند؟ یا برای چه شما را در رسانه های اجتماعی دنبال میکنند؟آیا انچه که شما در سایتتان یا رسانه اجتماعی ارائه میدهید همان چیزی است که مخاطبان شما دنبال آن هستند؟ مطمئن شوید محصولات معرف یا محصولات افیلیتی که شما تبلیغشان را میکنید راه حلی هستند برای مشکلات بازدیدکنندگان شما.

اگر مطالب شماراجع به ورزش است هیچ وقت تبلیغ تیونر پرینتر را صرفا به این دلیل که دارندگان پرینتر زیاد هستند و درآمد خوبی دارد، در صفحه خود قرار ندهید زیرا افرادی که به صفحه شما مراجعه می کنند تا اطلاعاتی و تفسیری راجع به تیم های ورزشی مورد علاقه شان بخوانند اصلا در آن لحظه به پرینتر و وسایل جانبی آن فکر نمی کنند. پس احتمالا آگهی هایی که به خوانندگان شما مربوط است بیشتر مورد بازدید قرارخواهد گرفت. یک راه جالب برای اینکه تبلیغ شمابه منظور بازاریابی پورسانتی دیده شود: شما می توانید راجع به آن محصول یا خدمات مرتبط که مورد علاقه مخاطبان شما هم احتملا هست، آموزشی در صفحه تان قرار دهید در این حالت ارزش محتوایی صفحه تان را هم بالاتر برده اید.

2 - فقط یک دسته از محصولات خوب را انتخاب کنید :

اولین اشتباه تعداد زیادی از بازاریابان کلیکی یا پورسانتی این است که به سراغ چندین برنامه معرف می روند و هر چیزی را می خواهند تبلیغ کنند. اگر چنین راهی را برای بازاریابی پورسانتی بروید، مسیر پیش روی شما می تواند بسیار سخت باشد و احتمالا نتوانید موفق عمل کنید. اگر میخواهید موفق باشید یک دسته از محصولات خوب را برای تبلیغ انتخاب کنید. سعی کنید محصولی را پیدا کنید که علاوه بر آنکه بازار به آن نیاز دارد، با موضوع سایت شما نیز همخوانی داشته باشد.

3 - از چندین منبع برای تبلیغ محصولات استفاده کنید :
اکثر بازاریابان پورسانتی، تبلیغات را فقط در سایت هایشان قرار می دهند. در این رویکرد هیچ مشکلی وجود ندارد، اما آیا شما می دانید که مکان های دیگری هم وجود دارد که شما می توانید از حجم بازدیدکنندگان آنجا نیز برای تبلیغات خود استفاده کنید؟ هر چه بیشتر به دنبال جاهای مختلف با بازدید کننده بالا برای تبلیغ محصولات باشید، پول بیشتری بدست خواهید اورد.

بازاریابی پورسانتی؛ روش عالی «چند برابر» کردن فروش asianews

حتی می توان از گوگل ادورز برای افزایش ترافیک خود استفاده برد. شما به سادگی یک آگهی در حساب AdWords خود ایجاد و سپس از لینک وابسته خود در URL مقصد آگهی (آدرس سایت مقصد یا فروشنده) استفاده کنید. با این حال شما باید دائما این موضوع را در نظر داشته باشید که سود حاصله از فعالیتتان بیشتر از هزینه باشد تا بتوانید به کار خود ادامه دهید.

------------

بیشتر بخوانید

افیلیت مارکتینگ؛ «شگردهای موفق» فروش/قسمت نخست

------------------------------------

4 - کمپین بازاریابی پورسانتی خود را تست، اندازه گیری و پیگیری کنید :

  یک ایده بسیار خوب این است که از استراتژی های تبلیغاتی مختلف برای محصولات استفاده کنید تا در نهایت متوجه شوید کدام روش خوب و کدام یک اثرگذار نیست. برخی مواقع چند تغییر کوچک می تواند سود شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات بنر را در مناطق مختلف صفحات سایت خود قرار دهید. برخی از موقعیات ها و قسمت های سایت شما برای آگهی ، بیشتر در ذهن بازدید کنندگان قابل توجه است، آن ها را شناسایی کنید.
اکثر برنامه های بازاریابی پورسانتی به شما آمار پایه ای را که ممکن است نیاز داشته باشید ارائه می کند، اما هیچ چیز مانع از استفاده از نرم افزار پیگیری فعالیتتان نمی شود. بسیاری از نرم افزار ردیابی، وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیگیری فعالیت های بازاریابی پورسانتی خود استفاده کنید.

5 - تحقیق در مورد تقاضای محصول :
اگر محصولی را مدنظر دارید که این محصول تقاضای کمی را از سوی مشتریان برای خرید دارد، این احتمال وجود دارد که شما نتوانید آن محصول را به راحتی بفروشید و موفق باشید. هر چه قدر هم که شما تلاش کنید، فروش زیادی انجام نخواهید داد. بنابراین بد نیست که زمان کمی را صرف تحقیق در مورد اینکه آیا محصول مورد نظر محصولی مورد نیاز برای مشتریان دیگر هست یا خیر ؟ کنید .
با ایجاد ترافیک در سایت خود ، اقدام به برگزاری یک نظرسنجی آنلاین از مشتریان کنید تا در این تحقیق شما را همفکری دهند.

6 - از روشهای جدید و کاملا بروز استفاده کنید :
بازاریابی پورسانتی یک میدان بسیار رقابتی است و مردم همیشه با تکنیک های جدیدی روبرو می شوند. سعی کنید با تکنیک های جدید و روند بازار پیش بروید، در غیر این صورت دیگران شما را پشت سر خواهند گذاشت.

7 - به دنبال بهترین فروشنده باشید :
از آنجا که شما به دنبال عدم رضایت مشتری نیستید ! باید بکوشید محصولی را به مخاطب خود معرفی کنید که آن محصول ، حتی برای یک صدم ثانیه هم ناراحتی بر روی چهره مشتری تان ایجاد نکند ! به خاطر داشته باشید که هنگامی که شما یک محصول را تبلیغ می کنید، فرد یا شرکتی را که در پشت محصول است، دارید تبلیغ می کنید، بنابراین سعی کنید عاقلانه انتخاب کنید. شما نمی خواهید بازدید کنندگان خود را برای رفتن و خرید یک محصول تشویق کنید و بعد متوجه شوید که از آن محصول ناراضی هستند. اگر این اتفاق رخ داد ! شک نداشته باشید که دیگر مشتری به سمت شما نخواهد آمد و دیگر هیچ پیشنهادی را از شما نخواهد پذیرفت ، پس اعتبار و سابقه خود را به راحتی خدشه دار نکنید .

معمولا وب سایت ها و شرکت هایی که خدمات مشتریان خوبی ارائه می دهند، رضایت مشتریان را بیشتر خواهند داشت، بنابراین سعی کنید این دسته از محصولات را که مورد پسند همه باشد را تبلیغ کنید.

بازدیدکنندگانی که بازگو کننده صفحه شما هستند یا نقل قول صفحه شما را جای دیگری میبرند حجم ترافیک یا بازدید از صفحه شما را تعیین میکنند. این ها همان کسانی هستند که لینک بک ( در صفحه خودشان ارجاع به صفحه شما) میدهند و راجع به صفحه شما با افراد زیادی صحبت میکنند و انجا را بعنوان صفحه ای با محتوای ارزشمند پیشنهاد خواهند کرد. اگر خوانندگان صفحه شما فکرکنند شما با انها صادق نبوده اید یا اگر احساس کنند هدف شما از مطالب ومعرفی محصولات و خدمات صرفا کسب سود برای خودتان بوده است دیگر آنچه را که شما در صفحه تان میگذارید نخواهند خواند.

اگر شما محصول بی کیفیتی را تبلیغ کنید مخاطبان شما اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهند داد و شما فروش و سود خود را ازدست خواهید داد. پس با توجه به این مسئله شما باید اولویت اولتان ایجاد ارزش یا افزودن ارزش به مخاطبان وب سایتتان و اعضای لیست ایمیلتان باشد. تنها محصولاتی را تبلیغ کنید که به محتوای صفحه شما مرتبط اند و برای مخاطبان شما مفید هستند و میتوانند به انها کمک کنند. اگر این کاررا انجام دهید در طولانی مدت و با تکرار فروش پول زیادی بدست خواهید آورد.

8 - راجع به تبلیغات پورسانتی شفاف سازی کنید :
همیشه بیان کنید که شما تبلیغات پورسانتی انجام میدهید خوانندگان شما صداقتتان را تحسین خواهند کرد و احساس خوبی خواهند داشت بطوریکه به شما در کسب درآمد کمک خواهند کرد . خوانندگان شما به اندازه کافی باهوش هستند اگر احساس کنند با انها صادق نبوده اید از لینک شما برای خرید استقاده نخواهند کرد و برای اینکه شما پورسانت خود را نگیرید مستقیما خود به سراغ فروشنده میروند، حتی اگر قیمت شما با فروشنده یکی باشد، این اقدام عجیب اما حقیقت است.

صادق بودن و شفاف سازی برای داشتن خوانندگان وفادار ضروری است ( این یک قانون است). انها میدانند که کسب و کار شما وابسته به وجود انهاست پس انها را خوشحال و مشتاق کنید تا از شما حمایت کنند.پس در بعضی مواقع نه تنها برای خوانندگان مطالب صفحه تان شفاف سازی می کنید بلکه حتی، چون از لینک معرفی که شما قرار داده اید استفاده کرده اند پاداشی برای انها در نظر خواهید گرفت. این یک تکنیک بسیار قدرتمند است که میزان فروش پورسانتی شما را افزایش میدهد و بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبایتان در زمینه بازاریابی پورسانتی است.

9 - برنامه های مختلف را امتحان کنید :

اگر برنامه خاصی را در جهت تبلیغات خود استفاده کردید و جواب نگرفتید سراغ برنامه ای دیگر بروید. محصولات، خدمات و ساختارهای پرداخت متفاوت در رابطه با برنامه های بازاریابی پورسانتی وجود دارد. می توانید به سراغ فروشندگانی بروید که بازار بهتری دارند. برخی از برنامه های تبلیغی درآمدی مادام العمر را به وجود خواهند آورد و برخی دیگر محدود هستند. در برخی از برنامه ها شما آزادی عمل خواهید داشت برای طرح و گرافیک و رنگ تبلیغ مورد نظر، که با این وجود برای هماهنگ کردن آن ها با تم سایتتان راحت تر خواهید بود.

گاهی شما می توانید به جای استفاده از شبکه های تبلیغات پورسانتی بزرگ، مستقیما سراغ خود منابع بروید. تست کردن تبلیغات و برنامه های مختلف را در دستور کار خود قرار دهید، مطمئن باشید حتما سود خواهید کرد. با تست کردن برنامه های مختلف خواهید دید که کدام یک از آن ها مناسب نبوده و کدام یک مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و فروش شما افزایش یافته است. هم چنین به طور مداوم دنبال محصولات جدید و خدمات جدید برای تست و افزودن به سبد محصولات خود باشید.

10 - از ابزارهای مفید استفاده کنید :
با همه این تعاریف که بالاتر به شما دادم ، اگر در مورد بازاریابی پورسانتی جدی هستید، سعی کنید ابزارهایی پیدا کنید که به شما کمک می کند کارایی بیشتری داشته باشید. ابزارهای مفید زیادی وجود دارد. اگر شما از یک سایت طراحی شده با یک CMS خاص همانند Wordpress – joomla و یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده میکنید، در نظر داشته باشید که حتما یک افزونه مناسب ، همانند مدیریت لینک های وابسته استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که :
فقط با امید و دعا ، بازدیدکنندگان خرید نمی کنند. اگر فکر می کنید همه چیز را به درستی نصب کنید و منتظر بنشینید تا بازدیدکنندگان تبلیغات شما را کلیک کنند، سخت در اشتباهید! یا اگر فکر می کنید که بازدیدکنندگان روی لینک های وابسته شما کلیک می کنند، فقط به دلیل آنکه شما تعداد زیادی لینک وابسته در وب سایت خود قرار داده اید، اشتباه می کنید! شما باید یک برنامه و طرح داشته باشید.
افیلیت مارکتینگ یک کسب و کار است، و باید همانطور که یک کار یا شغل را انجام می دهید و برایش تلاش می کنید با آن مواجه شوید در این صورت، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

11 - مفاهیمی را بنویسید که تا مدت ها ارزشمند باشند :

  مطالبی که شما در گذشته نوشته اید هنوز می تواند ارزشمند باشد هرچند دیگر در صفحه اول دیده نشوند. اگر محتوابه گونه ای نوشته شود که بعد از گذر زمان ارزش خود را از دست ندهد، می توانید از مزایای بلند مدت نوشته هایتان بهره مند شوید.اگر بازدیدکنندگان صفحه شما به طور اتفاقی مطالب قدیمی شما را ببینند و دریابند که مطالبی خارج از رده است ممکن است صفحه شما را ترک کنند.

درست است که اطلاعات هر روز آپدیت و محتوای صفحات مختلف بروز می شوند، شما میتوانید مطالب سایت خود را با گذاشتن لینک مقالات جدید در آنجا آپدیت کنید. به این ترتیب مطالب سایت شما همیشه ارزشمند خواهد بود. می توانید بخش “مطالب اخیر” ، ” مطالبی که بیشترین بازدید را داشته” یا ” مطالب مرتبط” را در سایت خود قرار دهید. هرچند چه نوشتن مطالب جدید و بروز بسیار سودمند است، اما استراتژی که باید بر آن تمرگز داشت نوشتن مطالب “بی خزان” یا مطالبی که هیچ وقت کهنه نمی شوند است؛ مطالبی که بعد از گذر زمان هنوز ارزشمندند. با این روش شما می توانید برای مدت زمان طولانی برای یک مطلب قدیمی بازدید کننده داشته باشید. از این طریق می توانید محصولات و تبلیغاتی را در رابطه با آن ها در داخل صفحه آپدیت کنید و بگذارید.

12 - صبور باشید :

این خیلی مهم است که صبر داشته باشید . به یاد بسپارید که درآمد حاصل از بازاریابی پورسانتی با گذشت زمان رشد کرده و افزایش خواهد یافت. به یاد داشته باشید بعضی از برنامه های بازاریابی پورسانتی، درآمد مادام العمر (طولانی مدت) خواهند داشت. اگر شما یک بازدیدکننده را جهت خرید محصولی به شرکتی یا سایتی معرفی کنید، حتی اگر دوباره به صفحه شما برنگردد، با هر بار خرید او شما می توانید از آن حریدار کسب درآمد کنید. همچنین تا وقتی که شما در صفحه قدیمیتان لینک ارجاع را به صورت فعال داشته باشید ممکن است هنوز برای شما پول ساز باشد.

اگر شما تبلیغاتتان را روی محصولاتی قرار دهید که مثلا هر ماه خرید آن تکرار می شود، انگاه با یک بار معرفی خریدار و تکرار خرید توسط آن شما درآمد ثابت ماهیانه خواهید داشت. مانند چیزی که در بالا ذکر شد. مثلا اگر شما محصول یا خدماتی را تبلیغ کنید که به ازاری هر خریدار که ارجاع میدهید ۱۰ هزار تومان بگیرید و اگر در ماه ۱۰۰ نفر را ارجاع دهید، پس آن ماه یک میلیون تومان خواهید داشت. حال با فرض اینکه همین خریدها هر ماه توسط مشتریانی که شما ارجاع دادید تکرار بشه در عرض یکسال شما ۱۲ میلیون تومان درآمد کسب خواهید کرد.

البته همانطور که در بالا گفته شد گاهی شاید مجبور شوید کالاها و خدمات مختلفی را امتحان کنید تا بهترین گزینه را که با مخاطب شما هماهنگ هست، پیدا کنید. برنامه های تبلیغات کلیکی یک برنامه کوتاه مدت کسب درآمد زیاد نیست، بلکه نوعی درآمد حاشیه ای هست که می توانید از وب سایت یا وبلاگتان به دست بیاورید. همانطور که تلاش می کنید محتوای بیشتری را به وب سایت خود اضافه کنید.

سعی کنید محصولات بیشتری را معرفی، تبلیغ و بازدید کنندگان سایتتان را افزایش دهید. لیست ایمیل خود جهت بارایابی را ایجاد کنید، کم کم بازاریابی کلیکی شما رشد خواهد کرد و برای شما پولساز خواهد شد./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/6dg
اخبار مرتبط
در افیلیت مارکتینگ به دلیل بالا بودن نرخ تبلیغات معمولا سود خوبی نصیب بازاریاب‌ها می‌شود و این امکان فراهم است که افراد با داشتن اینترنت و سیستم کامپیوتری به راحتی کسب درآمد کنند؛ به همین این سوال ایجاد خواهد شد که این بازاریابی دقیقا چطور موجب کسب درآمد می‌شود؟
“افیلیت مارکتینگ”(Affiliate marketing)؛ یکی از روشهای موفق فروش است که از آن، این روزها به عنوان برترین نوع فروش یاد می شود؛ به تعریفی بهتر ، افیلیت مارکتینگ نوعی بازاریابی مشارکتی اینترنتی به شمار می آید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید