صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
کد خبر: 9465
گزارشگر: 213
۵۸۶
۰
۰
۳
بنا بر اظهارات لاوروف

آغاز جنگ هسته‌ای پس از مسلح شدن اوکراین

آغاز جنگ هسته‌ای پس از مسلح شدن اوکراین
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، به غرب هشدار وقوع جنگ هسته ای را داد و گفت: ناتو با مسلح کردن اوکراین وارد یک جنگ نیابتی با روسیه شده است.

به گزارش آسیانیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه به غرب هشدار داد که خطر وقوع جنگ هسته‌ای بر سر اوکراین را دست‌کم نگیرند و گفت که او اعتقاد دارد ناتو «در اصل» با تسلیح اوکراین درگیر یک جنگ نیابتی با روسیه شده است.

---------------------------

بیشتر بخوانید

برنامه ولادیمیر پوتین برای تصرف سایر کشورها

-------------------------------------------------------
 لاوروف در یک مصاحبه تلویزیونی همچنین گفت که اصول هر توافقی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین بسیار بستگی به شرایط نظامی در میدان دارد.

از سرگئی لاوروف درباره اهمیت اجتناب از جنگ جهانی سوم سئوال شد و این که آیا شرایط کنونی قابل مقایسه با بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ است.

لاوروف گفت که روسیه تلاش زیادی ناظر به اصل جلوگیری از وقوع جنگ هسته‌ای به هر قیمت خواهد کرد، اگر چه «اکنون خطر آن قابل توجه است».

وی اظهار داشت: «من قصد ندارم که به‌طور غیرواقعی این خطرات را بزرگ جلوه بدهم. خیلی‌ها این‌طوری دوست دارند. خطر جدی و واقعی است. و ما نباید آن را دست‌کم بگیریم.»

دو ماه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین که بزرگ‌ترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، هزاران کشته و مجروج بر جای گذاشته و شهرک‌ها و شهرهای بسیاری را به تلی از آوار بدل کرده و باعث شده که بیش از پنج میلیون نفر از کشور بگریزند.

------------

بیشتر بخوانید

اوکراین خواهد گفت «ایران» کجا بود؟/اتحاد اروپا و شکست روسیه!

---------------------------------------------------------------------

این در حالی است که وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده در سفری یک روزه به کی‌یف قول کمک نظامی بیش از ۷۰۰ میلیون دلاری به اوکراین دادند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا یک‌شنبه ۲۴ آوریل به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کردند. این اولین دیدار مقامات بلندپایه امریکایی از اوکراین پس از آغاز حمله روسیه به این کشور بود.

بلینکن و آستین بر همبستگی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تاکید و اعلام کردند که دیپلمات‌های آمریکایی مرحله به مرحله به اوکراین باز خواهند گشت.
با آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، امریکا دیپلمات‌هایش را از این کشور خارج کرد. وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده همچنین وعده کمک‌های نظامی مستقیم و غیرمستقیم به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار به اوکراین را دادند. این کمک شامل اجازه خرید سلاح به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار نیز هست.

آنتونی بلینکن گفت، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده سفیر کنونی این کشور در اسلواکی را به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در کی‌یف منصوب خواهد کرد. این پست از سال ۲۰۱۹ به طور رسمی خالی است.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که بازگشت دیپلمات‌های این کشور به اوکراین به طور آرام و مرحله به مرحله صورت خواهد گرفت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی سفارت‌خانه‌های خود در کی‌یف را بازگشایی کرده اند./

https://www.asianews.ir/u/6dh
اخبار مرتبط
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که رئیس‌جمهوری روسیه برای تصرف سایر کشورها برنامه دارد.
مقام‌های غربی گفتند که روسیه با وجود شکست در اهداف اصلی خود در تهاجم به اوکراین، همچنان می‌تواند در این کشور مدعی پیروزی شود.
در حالی که عضو وزارت کشتی‌رانی یونان یک نفت‌کش روسی را در آب‌های جزیره اویا توقیف کرده است، آمریکا و گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای از حمل نفت ایران با این کشتی خبر داده اند.
جنگ اوکراین در حالی در جریان است که حملات سنگین نیروهای روسیه به شهر ماریوپول واقع در جنوب شرق این کشور با هدف کنترل بر آن، همچنان ادامه دارد و بیم آن می رود که این حملات تلفات سنگینی در طرف اوکراینی‌ها بر جا بگذارد.
در حالی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد که جهان باید برای دستور احتمالی ولادیمیر پوتین جهت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آماده باشد، اتحادیه اروپا از کشورهای اتحادیه خواست، هر چه زودتر به اوکراین جنگ‌افزار بفرستند.
در گفت و گوی ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ و نیز مسایل مهمی درباره روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی اوکراین و جمهوری اسلامی و تامین مواد غذایی در وضعیت جنگ بررسی شده است.
تصویر و جزییات درباره فرد جانشین زلنسکی، رییس جمهور اوکراین منتشر شده است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید