صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۹
کد خبر: 9478
گزارشگر: 306
۴۶۸
۰
۰
۰

درب اتاق حراست ادارات باید به روی مردم باز باشد/ با افرادی که باعث نارضایتی مردم می شوند برخورد می شود

درب اتاق حراست ادارات باید به روی مردم باز باشد/ با افرادی که باعث نارضایتی مردم می شوند برخورد می شود
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: رسالت هر کارگزار در نظام اسلامی ارائه خدمت به مردم است و نباید اجازه داد بی حالی، رخوت و کم کاری عده ای در ادارات، در مردم ایجاد نارضایتی کند
آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در جمع مدیران و کارشناسان حراست ادارات استان یزد، اظهار داشت:‌ حراست، دیده بان شفافیت و صیانت کننده از سلامت مجموعه در هر اداره ای است.
وی وجود نهادهای امنیتی، نظارتی و بازرسی در ادارات را ضروری برشمرد و بیان داشت: نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین منابع هر سازمان محسوب می شود لذا باید برای حراست و صیانت از آن برنامه داشت و در میدان بود.
این مقام قضایی، در تبیین شرایط یک مسئول حراست، گفت: ‌مسئول حراست باید یک کارشناس متبحر، مردم شناس دقیق، متحصص کاردان و مسلط به قوانین موضوعه باشد تا با توجه و اشراف به بایدها و نبایدها، موفق عمل کند.
وی با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران، تصریح کرد: در تمام موارد، امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است که از این رو انتظار است فعالیت های ایجابی با کمک آموزش های اصولی و حرکت های فعالانه و پیشگیرانه، مسیر را به سمتی حرکت دهد که دیگر نیازی به نهی از منکر باقی نماند.
رئیس کل دادگستری استان یزد، استمرار و انجام امور به صورت دائمی را عامل موفقیت در رسالت امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر، حرکت های موسمی، موقتی و یکباره، اثر چندانی ندارد و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که امور با تداوم و استمرار انجام شود.
وی هدف گذاری، برنامه ریزی، شناخت وضع موجود و ترسیم حرکت به سمت وضع مطلوب را شاخصه یک واحد حراست فعال و هدفمند ذکر کرد و گفت: مسئول حراست باید از مشغول شدن به مسائل خرد و کم اهمیت بپرهیزد و برای تحقق اهداف تشکیل حراست، برنامه ریزی نموده و برای ایجاد یک محیط اداری سالم و شفاف تلاش نماید. 
دهشیری، از گرفتاری به غرور و تکبر و بستن درب حراست به عنوان دو آفت حراست یاد کرد و ابراز داشت: هدف مجموعه حراست، خدمت به مردم و صیانت از مجموعه اداری است و نباید در این مسیر دچار کبر و غرور شود.
وی افزود: حراست باید گوش شنوای درد و دل مردم و رفیق شفیق کارکنان بوده و با روی گشاده پذیرای آنان باشد تا اگر کسی به هر دلیلی دچار مشکل شده و در مسیر حاشیه قرار گرفته است امکان گرفتن کمک از حراست را داشته و زمینه برای رفع مشکلات فراهم گردد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد، اظهار داشت: رسیدن به نقطه دستگیری یک مدیر و یا یک کارمند با دستور مقام قضایی، در هر اداره ای که دارای حراست است، باید اوج ضعف مسئول حراست آن اداره باشد که نتوانسته از آن مجموعه در برابر خطاها و لغزش ها صیانت کند.
وی برخورد با عاملان ایجاد نارضایتی در مردم را در دستور کار دستگاه قضا ذکر کرد و گفت: وظیفه ما خدمت به مردم است و هرگونه مشکلی در مسیر خدمت، باید با اقناع و توجیه مراجعه کننده و ارباب رجوع همراه باشد و اگر مسجل شود در اداره ای و واحدی، نارضایتی مردم از رخوت، بی حالی و یا عدم پاسخگویی آن مدیر یا کارمندی نشأت گرفته است قطعاً با آن مدیر یا مسئول برخورد می گردد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، برخورد با ترک فعل مدیران در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه حفظ حقوق عامه را در دستور کار در دستور کار دستگاه قضایی اعلام کرد و افزود: دادگستری با اعلام گزارش های واصله، وفق دستورالعمل ابلاغی، ترک فعل ها را مورد بررسی و برخورد قرار خواهد داد.
وی تصریح کرد: قطعا دستگاه قضا از مدیران شجاع و جسور که خدمت به مردم و انقلاب را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند حمایت کامل خواهد داشت و اهتمام خویش را در مسیر پیشگیری از کم کاری، رخوت و سستی قرار خواهد داد.

سید محمد جواد عرفانفر

درب اتاق حراست ادارات باید به روی مردم باز باشد/ با افرادی که باعث نارضایتی مردم می شوند برخورد می شود , غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد 

https://www.asianews.ir/u/6dt
اخبار مرتبط
یزد - سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت : به منظور نظارت بر نحوه تولید ، عرضه و فروش لوازم و تجهیزات پزشکی ، گشت مشترکی برگزار گردید
یزد - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: با حضور در صحنه و بررسی های فنی، قاتل در کمتر 4 ساعت شناسایی و دستگیر شد
یزد - در اجرای طرح نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی به خصوص قند و شکر ، از واحدهای تولید قند و شکر بازدید گردید
یزد - رئیس کل و معاو نین دادگستری کل استان در دومین شب از لیالی قدر با حضور در مسجد بیاق خان بازار یزد از مساجد قدیمی و مرکزی یزد پاسخگوی مراجعات مردمی بودند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید