صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 9487
گزارشگر: 213
۶۸۶
۰
۰
۵
فقدان محمدعلی اسلامی ندوشن؛ نویسنده «ایران‌ و تنهائیش»

درگذشت پژوهشگر نامدار ایرانی در کانادا

درگذشت پژوهشگر نامدار ایرانی در کانادا
محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده و پژوهشگر سرشناس ایرانی، که در کانادا زندگی می‌کرد روز پنجم اردیبهشت در ۹۷ سالگی درگذشت.

به گزارش آسیانیوز،  محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده و پژوهشگر سرشناس ایرانی، در ۹۷ سالگی درگذشت. محمدعلی اسلامی ندوشن در سال‌های اخیر در کانادا در کنار فرزندان خود زندگی می‌کرد.

محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده و پژوهشگر سرشناس ایرانی، که در کانادا زندگی می‌کرد روز پنجم اردیبهشت در ۹۷ سالگی درگذشت.

شیرین بیانی، همسر آقای اسلامی ندوشن، با اعلام این‌که این چهره فرهنگی «کسالت نداشت»، گفته که پیکر او در کانادا «به طریق اسلامی» به امانت به خاک سپرده می‌شود.

محمدعلی اسلامی ندوشن در شهریور سال ۱۳۰۴ خورشیدی در ندوشن یزد به‌دنیا آمد و تحصیلات خود را تا سوم متوسطه در شهر یزد گذراند. سپس در سال ۱۳۲۳ برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در دانشگاه تهران در رشته حقوق لیسانس گرفت. او مدرک دکترای حقوق بین‌الملل خود را از دانشکده حقوق دانشگاه پاریس گرفت.

 اسلامی ندوشن در سال ۱۳۳۴ به ایران بازگشت و به مدت چند سال قاضی دادگستری بود. او پس از ترک این شغل، به تدریس در دانشگاه تهران مشغول شد و در مدت ۵۰ سال بیش از ۵۰ کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآورد.

برخی از آثار او عبارتند از: ماجرای‌ پایان‌ناپذیر حافظ، چهار سخنگوی‌ وجدان‌ ایران، زندگی‌ و مرگ‌ پهلوانان‌ در شاهنامه، داستان‌ داستان‌ها، سرو سایه‌فکن، ایران‌ و جهان‌ از نگاه‌ شاهنامه، نامه‌ نامور، ایران را از یاد نبریم، به‌ دنبال‌ سایه ‌همای، ذکر مناقب‌ حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم، سخن‌ها را بشنویم، ایران‌ و تنهائیش، ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد؟

 اسلامی ندوشن در سال‌های اخیر در کانادا با فرزندان خود زندگی می‌کرد./

https://www.asianews.ir/u/6e1
اخبار مرتبط
شهلا ناظریان، بازیگر و صداپیشه سینما و تلویزیون و همسر حسین عرفانی، شب چهارم اردیبهشت ماه درگذشت؛ با صدای او فیلم های بسیاری با هنرپیشه های معروفی مانند اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش،الیزابت تیلور و غیره در خاطرات ایرانیان ماندگار شدند.
پرویز قاضی سعید از نویسندگان عامه‌پسند ایران در سن خوزه ایالت کالیفرنیا رخ درگذشت؛ حدود ۵۰ عنوان کتاب او بارها تجدید چاپ شدند.
دومین روحانی که در صحن حرم رضوی چاقو خورده بود، امروز درگذشت؛ این در حالی است که سخنگوی طالبان گفت این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.
حسین عبداللهی مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز روزنامه «آرمان ملّی» صبح امروز درگذشت.
رضا تهرانچی کارآفرین پیشرو ایرانی و موسس کارخانه ویتانا؛ تولید کننده بیسکویت های مادر و پتی بور، درگذشت.
رضا براهنی شاعر و نویسنده صاحبنام ایرانی و از اعضای هیات موسس کانون نویسندگان ایران که در تورنتوی کانادا به‌ سر می‌برد، بامداد امروز درگذشت.
آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، وزیر سابق وزارت اطلاعات در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.
علیرضا غفاری مجری پیشکسوت صدا و سیما که خاطرات بسیاری را با اجراهایش از دهه 60 رقم زد، صبح امروز درگذشت.
در حالی که هنوز علت واقعی مرگ زهره فکورصبور، بازیگر جوان تلویزیون و سینما مشخص نشده است، بازپرس جنایی پرونده درباره موضوع عجیب خودکشی وی با مصرف قرص توضیحاتی داده است.
سردار آزمون به درگذشت زهره فکور صبور واکنش نشان داد و پیامی عجیب را در استوری اش درباره علت مرگ این بازیگر جوان منتشر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید