صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۰
کد خبر: 9495
گزارشگر: 306
۲۸۱
۰
۰
۱

روز جهانی قدس بزرگترین نهی از منکر بین‌المللی امام(ره) / این روز، روز غلبه حق بر باطل است

روز جهانی قدس بزرگترین نهی از منکر بین‌المللی امام(ره)  / این روز، روز غلبه حق بر باطل است
یزد - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت : یکی از بزرگترین نهی از منکرهای امام راحل(ره) از منظر بین‌المللی، اعلام روز جهانی قدس در روز جمعه پایان ماه رمضان بود

آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام «محمدحسین متوسل» بمناسبت روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال پس از دو سال تعطیلی راهپیمایی غیرحضوری، شاهد برگزاری راهپیمایی این مناسبت جهانی به صورت حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم.

وی در ادامه حذف و زائل کردن حکومت جور و استبداد پهلوی را بزرگترین نهی از منکر امام در داخل کشور خواند و گفت: البته بزرکترین امر به معروف بنیانگذار کبیر انقلاب نیز تاسیس حکومت اسلامی بود.

متوسل گفت: قطعاً کسانی که در برگزاری مراسم روز جهانی قدس مشارکت می‌کنند، ادامه‌دهنده‌ این وطیفه نهی از منکر هستند و این در حلیست که یکی از بزرگترین عبادات در ماه رمضان نیز دفاع از مظلوم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش، از برکات مهم روز جهانی قدس را ایجاد وحدت در جهان اسلام خواند و گفت: این تنها یکی از ۱۲ اثر و برکت گرامیداشت این روز جهانیست.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش از مراسم روز جهانی قدس، گفت: امسال با توجه به برگزاری حضوری راهپیمایی امسال، اعضای کمیته‌ها و وظایف آنها در اولین نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در استان مشخص شد و در جلسات بعدی هماهنگی با فرمانداران شهرستانها نیز انجام گرفت.

وی به مصوبات و برگزاری برنامه‌های مختلف ۹ کمیته این ستاد در استان نیز اشاره و عنوان کرد: پخش سرودهای حماسی از بلندگوی مساجد به ویژه مساجد در مسیر راهپیمایی در روز جهانی قدس، فضاسازی معابر شهری، دعوت از عموم مردم برای حضور در این برنامه جهانی از طریق منابر و شبکه های اطلاعرسانی و اجتماعی، از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان این که راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۶۰ منطقه از استان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم در مرکز استان از ساعت ۱۱ از میدان آزادی(باغ ملی) به سمت میدان شهید بهشتی، میدان امیر چخماق و نهایتاً در مسجد ملااسماعیل ختم می‌شود.

متوسل در پایان ضمن تشریح برنامه‌های جنبی این راهپیمایی، گفت: سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان، دکتر فاطمی استاندار جوان یزد خواهند بود.

« سعید زارع» جانشین شورای هماهنگی تبیغات اسلامی استان نیز شعار روز جهانی قدس در کشورمان را «روز جهانی قدس، محور وحدت امت اسلامی، شکست خط سازش با رژیم غاصب صهیونیستی» ذکر کرد و روز جهانی قدس را صدای رسا و کوبنده ملت اسلامی خواند و گفت: این روز، روز غلبه حق بر باطل است.

وی با بیان این که امسال نخستین سال در قرن جدید است، بر لزوم برگزاری باشکوه این مراسم به ویژه با توجه به شرایط بین‌المللی حاکم از جمله حمایت اروپاییان از اوکراین، وقایع اخیر ناشی از فروپاشی داعش، غفلت جامعه جهانی از مسئله فلسطین و عادی‌سازی رابطه با رژیم جعلی صهیونیست و مسائلی از این دست، تاکید کرد.

سید محمد جواد عرفانفر

روز جهانی قدس بزرگترین نهی از منکر بین‌المللی امام(ره)  / این روز، روز غلبه حق بر باطل است  حجت الاسلام «محمدحسین متوسل»مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان  , « سعید زارع» جانشین شورای هماهنگی تبیغات اسلامی استان

https://www.asianews.ir/u/6e8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید