صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
کد خبر: 9511
گزارشگر: 213
۷۲۲
۱
۰
۱
طرح دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا تصویب شد

توقف پهباد سازی ایران؛ مانعی دیگر برای برجام

توقف پهباد سازی ایران؛ مانعی دیگر برای برجام
طرح توقف صنایع پهبادی ایران از طرف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا به طور مشترک ارائه شد؛ این در حالی است که گفته شده این طرح بر سرنوشت مذاکرات وین تاثیر منفی خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز، طرح متوقف‌سازی صنایع پهپادی ایران در مجلس آمریکا تصویب شد. مجلس آمریکا طرح متوقف‌سازی صنایع پهپادی ایران را با ۴۲۴ رای موافق و دو رای مخالف تصویب کرد.

-----------

بخوانید

نظر جو بایدن و «مقامات آمریکا» درباره سپاه پاسداران

-------------------------------------------------------------------

آمریکا مدعی شد این طرح برای مقابله با تهدیدهای پهپادی فزاینده جمهوری اسلامی از طرف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به طور مشترک ارائه شده است.

مجلس آمریکا روز چهارشنبه ۲۷ آوریل طرح متوقف‌سازی صنایع پهپادی ایران را با اکثریت آرا تصویب کرد. طرح یاد شده قبلا در دسامبر ۲۰۲۱ د در کمیته خارجی مجلس آمریکا تصویب شده بود. این مصوبه اکنون باید به تایید و امضای سنا نیز برسد.

 هدف اصلی این طرح جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی و گروه‌های متحدش به هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است که می‌توانند در حملاتی علیه آمریکا یا شرکای این کشور مورد استفاده قرار گیرند.

پیش‌نویس طرح، از سوی گروهی از نمایندگان سنا از جمله گریگوری میکس، نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، مایکل مک کال، نماینده جمهوری‌خواه، تد دوچ، نماینده دموکرات، و جو ویلسون، نماینده جمهوری‌خواه ارائه شده بود.

 تد دویچ نماینده حزب دموکرات و یکی از بانیان این طرح در توئیتی نوشت: «ایران بارها از پهپادها برای تهدید علیه ثبات جهانی و منافع آمریکا استفاده کرده است. کنگره، امروز با این رویکرد بی‌ثبات‌کننده مقابله کرد و قانون متوقف‌سازی پهپادهای جمهوری اسلامی را تصویب کرد.»

گریگوری میکس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در زمان تصویب این طرح در کمیته خارجی مجلس آمریکا ادعا کرده بود  که ایران و گروه‌های  شبه‌نظامی همسو با این کشور با حملات پهپادی خود در خاورمیانه با هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی و کشتی‌های تجاری کشورهای شریک به طور فزاینده‌ای تهاجمی شده‌اند.
به تاکید میکس، تحریم‌های تسلیحات متعارف موجود علیه ایران شامل هواپیماهای جنگی بدون سرنشین نیز می‌شود و تصویب این قانون به آمریکا این امکان را می‌دهد تا علیه تهدیدهای پهپادی ایران و نیروهای نیابتی و همسو با آن واکنش بهتری نشان دهد.

 براساس گزارش رسانه های خارجی، طرح متوقف‌سازی صنایع پهپادی ایران زمانی به تصویب رسیده است که گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی ایران با کمک پهپادها در منطقه به ویژه در یمن به حملات خود افزایش داده‌اند.

دولت بایدن اخیرا از طرف جمهوری‌خواهان تحت فشار بوده است که تحریم‌های وضع شده علیه سپاه پاسداران را لغو نکند؛ در حالی که تصویب طرح یاد شده می‌تواند بر مذاکرات برجام در وین نیز تاثیری منفی بگذارد.

این در حالی است که چند روز گذشته رسانه‌های اسرائیل به نقل از شماری از مقام‌ها و دیپلمات‌ها گزارش دادند که آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌کند؛ یک روز پیشتر مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتای اسرائیلی خود دیدار کرد.

رسانه‌های اسرائیلی، از جمله رادیوی ملی اسرائیل، روزنامه اسرائیل‌هیوم و شبکه دولتی کان، روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت مدعی شدند که آمریکا بیش از هر زمان دیگری به اعتراف به شکست مذاکرات احیای برجام نزدیک شده است.

یک مقام دولتی به روزنامه اسرائیل‌هیوم گفت: «احتمال امضای توافق در آینده قابل پیش‌بینی با سرعتی تصاعدی در حال کاهش است.»

شبکه کان نیز به نقل از یک منبع گزارش داد که کاخ سفید این روزها «بیش از هر زمان دیگری در گذشته» تمایل دارد اعلام کند مذاکرات احتمالا رو به شکست است./

https://www.asianews.ir/u/6ep
اخبار مرتبط
پلیس اسرائیل مدعی شد نامه‌ای خطاب به خانواده نفتالی بنت، با تهدید به مرگ و گلوله ارسال شده است.
رسانه‌های اسرائیل به نقل از شماری از مقام‌ها و دیپلمات‌ها گزارش دادند که آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌کند.
جانشین پیشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا درباره کناره گرفتن جو بایدن از توافق هسته ای موسوم به برجام با ایران توضیحاتی داده است.
در حالی که عضو وزارت کشتی‌رانی یونان یک نفت‌کش روسی را در آب‌های جزیره اویا توقیف کرده است، آمریکا و گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای از حمل نفت ایران با این کشتی خبر داده اند.
موسسه پژوهش‌های بازرگانی اعلام کرده است که انتظار می‌رود متوسط نرخ دلار در سال جاری ۳۰ هزار تومان شود.
براساس آمار رشد قیمت حبوبات در حالی صورت گرفت که با گران شدن پروتئین، حبوبات جایگزین پروتئین در سبد غذایی مردم شده بود.
در حالی که اموال بلوکه شده ایران در بسیاری از کشورها وضعیت نامشخصی دارد، وزارت خارجه کره‌ سفیر ایران در سئول را به دلیل انتقاد به مقاله اخیر روزنامه کیهان احضار کرد.
حسن مراد مرجان، دیپلمات ارشد ترکیه ای، با انتشار مقاله‌ای در نشریه «ترکی اسکوپ»، وابسته به مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه «دایان» اسرائیل گفت که «هر دو کشور با تهدیدهای مشابهی از طرف بازیگران منطقه‌ای مواجه هستند».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
reza kazemi
۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
0

در این صورت باید مجلس ایران هم رای بده به این که رئیس جمهور آمریکا باید از طرف مجلس ایران تائید صلاحیت بشه چون این آمریکائی ها هر هزیانی رو به رای میگذارند باید مثل خودشون رفتار کرد .


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید