صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۳
کد خبر: 9530
گزارشگر: 213
۶۵۸
۰
۰
۵
در مزار شریف

انفجار خونین

انفجار خونین
وقوع دو انفجار جداگانه در شهر مزار شریف افغانستان باعث کشته شدن ۹ نفر شد.

به گزارش آسیانیوز، وقوع دو انفجار جداگانه در شهر مزار شریف افغانستان باعث کشته شدن دست‌کم ۹ نفر در محله‌های هزاره‌نشین شد.

---------------------------

بیشتر بخوانید 

ادامه درگیری ها و بوی جنگ با طالبان+ویدیو

-------------------------------------------------------------
محمد آصف وزیر، سخنگوی فرماندهی امنیت ولایت بلخ به طلوع نیوز گفت که دو انفجار پی در پی عصر امروز در حوزه‌های سوم و دهم شهر مزار شریف رخ داد و باعث کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر شد.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که این دو انفجار در محله‌های شیعه‌نشین مزار شریف رخ داده است. این انفجارها در دو مینی‌بوس رخ داد و آقای وزیر به خبرگزاری فرانسه گفت: «به نظر می‌رسد که هدف انفجارها مسافران شیعه بودند.»

وی تصریح کرد که این دو انفجار در فاصله چند دقیقه با یکدیگر در نقاط مختلف شهر هنگام بازگشت کارگران به خانه برای مراسم افطار روی داد.

این انفجارها یک هفته پس از حمله به مسجد شیعیان در مزار شریف رخ داد که دست کم ۱۲ نفر از نمازگزاران را کشت و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد.

این در حالی است که صبح سه‌شنبه، ۳۰ فروردین (۱۹آوریل) در غرب کابل سه انفجار رخ داد. انفجار نخست در آموزشگاه ممتاز در منطقه قلعه نو از بخش‌های ناحیه سیزدهم کابل بود و ساعتی بعد از آن، دو انفجار پی‌درپی مدرسه عبدالرحیم شهید، یکی از بزرگ‌ترین مدارس غرب کابل، را تکان داد. منابع محلی از کشته شدن دست‌کم ۲۰ دانش‌آموز در انفجار مدرسه عبدالرحیم شهید خبر داده‌اند.

سخنگوی پلیس طالبان در توییتی، انفجارها در غرب کابل را تایید کرد و نوشت: «در دو انفجار جداگانه در غرب کابل، هموطنان شیعه‌مذهب ما آسیب دیده‌اند.» او در مورد آمار تلفات این انفجارها اطلاعاتی نداد.

انفجارهای خونین در مراکز آموزشی غرب کابل در سال‌های اخیر هم سابقه داشته است. پیش‌تر، مدرسه سیدالشهدا، یکی از بزرگ‌ترین مدارس دخترانه غرب کابل، آموزشگاه کوثر دانش و آموزشگاه موعود نیز در همین ناحیه، هدف حملات انتحاری قرار گرفتند که قربانیان بسیار زیادی نیز به جا گذاشت./

https://www.asianews.ir/u/6f8
اخبار مرتبط
انتشار تصاویر و ویدیوهایی، از تحرکات نظامی و جنگی در مرز ایران و افغانستان خبر می دهند؛ در حالی که صف‌آرایی و استقرار نیروهای لشکر ٨٨ زرهی زاهدان نشان از حرکت به سوی مرز افغانستان است.
رسانه‌های اسرائیل به نقل از شماری از مقام‌ها و دیپلمات‌ها گزارش دادند که آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌کند.
به نقل از منابع محلی طالبان در پی تنش با نیروهای مرزی ایران یک خودروی نظامی ایرانی را تصاحب کردند.
یک منبع آگاه گفته است در پی تنش بین مرزبانان جمهوری اسلامی و نیروهای طالبان گذرگاه مرزی اسلام‌قلعه و از مهم‌ترین واحدهای گمرکی این منطقه بسته شد.
انفجار و حمله انتحاری در در غرب کابل و در چندین مراکز آموزشی این شهر منجر به جان باختن دست‌کم ۲۵ دانش آموز در یکی از مدارس شده است.
حملات هوایی پاکستان به شرق افغانستان که ده ها کشته در ولایت خوست بر جای گذاشته است از تحرکات تازه در این دو کشور پس از نخست وزیری شهباز شریف در پاکستان است.
مدیرکل آسیای جنوبی با احضار کاردار افغانستان اعلام کرد که بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید