صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۳
کد خبر: 9540
گزارشگر: 213
۵۶۲
۰
۰
۵
براساس اظهارات جدید کارشناسان بازارهای مالی

پیش بینی افزایش قیمت طلا

پیش بینی افزایش قیمت طلا
کارشناس بازارهای مالی گفت: احتمال نوسان بالای طلا با انس جهانی با توجه به افزایش نرخ دلار در آینده نزدیک وجود دارد.

به گزارش آسیانیوز، قیمت انس طلا در بازار جهانی به‌عنوان یکی از اهرم‌های بازار طلا در ایران سیگنال‌های مختلفی را مخابره می‌کند. دلار نیز به‌عنوان دیگر متغیر موثر بر بازار روند صعودی دارد.

------------------------

بیشتر بخوانید

دلار ۳۰ هزار تومان می شود

--------------------------------------------

 طلا و سکه در هفته‌ای که گذشته نوسان نسبی را تجربه کردند. طبق نرخ‌‌‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۸ روز گذشته قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۷۵۰ هزار تومان بود.

قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار در هشتم اردیبهشت، یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۴۵۲ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه
علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: انتظار می‌رود طلا از دیدگاه انس جهانی با توجه به افزایش نرخ بهره دلار بین ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ دلار نوسان داشته باشد.

او در مورد قیمت سکه نیز توضیح داد: احتمالا سکه امامی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت و خیز یابد. مگر اینکه اخبار برجامی تاثیر یکباره‌ای بر آن بگذارد.


این کارشناس درمورد قیمت طلا در بازار داخلی نیز تشریح کرد: پیش‌بینی می‌شود هر گرم طلای ۱۸ عیار در محدوده کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اوج و فرود بگیرد.

سرمایه‌گذاری روی طلا سودآور است یا دلار؟
به نقل از تجارت نیوز، برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی گفت: اخبار برجام نشان می‌دهد احتمال امکان توافق کم است. دولت هم تلاش می‌کند با گفتاردرمانی‌ها بازار را نگه دارد. از سوی دیگر، در بحث پایه پولی، بی‌انضباطی مالی همچنان موج می‌زند و نقدینگی نیز به تبع پایه پولی رشد می‌کند.

او ادامه داد: اشتباهی که درحال حاضر سیاست‌گذار انجام می‌دهد آن است که بازارها را سرکوب می‌کند و اجازه نمی‌دهد با تورم رشد کند.

این کارشناس یادآور شد: روند دلار و طلا احتمالا صعودی باشد. هرچند که دولت سعی دارد آن را کنترل کند. روند انس هم تا پایان سال ۲۰۲۲ صعودی به نظر می‌رسد. درنتیجه طلا با این دو اهرم می‌تواند صعود بیشتری نسبت به دلار داشته باشد و طبیعتا سرمایه‌گذاران در آن سود بیشتری خواهند داشت./

https://www.asianews.ir/u/6fg
اخبار مرتبط
موسسه پژوهش‌های بازرگانی اعلام کرده است که انتظار می‌رود متوسط نرخ دلار در سال جاری ۳۰ هزار تومان شود.
طلا در روند صعود در بالاترین جایگاه تاریخی خود قرار گرفته است؛ این درحالی است که قیمت دلار نیز در سایه ابهام و عدم نتیجه در مذاکرات هسته ای در حال بالا رفتن است.
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز: فناوری بلاک‌چین به کمک یک صنعت مالی قدیمی دیگر می‌آید.در همین حال، رقابت برای انباشت بیت‌کوین بسیار داغ شده است.
تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند طلا همچنان به عنوان یک دارایی جایگزین درخشان می درخشد و درباره قیمت طلا در کوتاه مدت توضیحاتی ارایه داده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید