صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۴
کد خبر: 9543
گزارشگر: 213
۶۴۷
۰
۰
۸
یادداشت/دکتر محمود قوچانی

بازار و بازار؛ فقط بر «سئو» تمرکز نکنید!/قسمت چهارم

بازار و بازار؛ فقط بر «سئو» تمرکز نکنید!/قسمت چهارم
بازار، بازار، بازار؛ برای اینکه از مزیت‌های همکاری در فروش بهره‌مند شوید و افراد را جذب وب‌سایت با وبلاگ‌تان کنید، تنها بر روی SEO و شبکه‌های اجتماعی تمرکز نکنید.

به گزارش آسیانیوز، همکاری در فروش چندان دشوار نیست ، اما برای کسب درآمد چشمگیر نیازمند دانش، برنامه‌ریزی و تلاش‌ منسجم است. در اینجا کارهایی معرفی می‌شود که می‌توانید با انجام آنها اطمینان حاصل کنید که بازاریابی پورسانتی شما موفق خواهد بود. کار را با یادگیری درباره‌ی همکاری در فروش و گام‌های لازم برای موفقیت در آن آغاز کنید.

----------------------------------

بیشتر بخوانید

افیلیت مارکتینگ؛ بازاریابی پورسانتی؛ روش عالی «چند برابر» کردن فروش/قسمت سوم

-----------------------------------------------

فقط در فروش کالاها و خدمات باکیفیت همکاری کنید. در واقع بهترین کار این است که ابتدا خودتان آنها را بخرید تا بتوانید کیفیت آنها را تصدیق کنید. شما بر اساس محصول یا خدماتی که ترویج می‌دهید، داوری خواهید شد. در نتیجه تنها بر روی کسب درآمد تمرکز نکنید، بلکه به کیفیت نیز توجه داشته باشید.

درباره‌ی برنامه‌ای که در آن همکاری می‌کنید تحقیق کنید تا بفهمید که چه زمانی و چگونه به شما پول پرداخت می‌شود. همچنین به مسائل مهم مالی که به شما کمک می‌کند تا از خوب‌بودن برنامه مطمئن شوید توجه کنید.

در فروش اقلامی همکاری کنید که به جایگاه شما یا محتوایی که در وب‌سایت یا وبلاگ‌تان دارید مرتبط باشند. برای مثال اگر شما درباره‌ی اسکیت نمایشی مطلب می‌نویسید به‌اشتراک گذاشتن لینک‌های مربوط به موتورسیکلت یا کیف‌های خورجینی جدید نمی‌تواند چندان مناسب باشد.

تبلیغات را باهم ترکیب و متناسب کنید تا با لینک‌های متعدد بازدید‌کننده‌هایتان را آزار ندهید. لینک‌های همکاری که با تصویر همراه هستند بهترین میزان کلیک را به‌همراه دارند.

همیشه رابطه‌‌تان در فروش را برای بازدیدکننده‌ها آشکار کنید. بیشتر بازدیدکننده‌ها احتمالا می‌فهمند که تبلیغات گرافیکی برای شما درآمد ایجاد می‌کنند اما اگر درباره‌ی محصول مطلبی بنویسید و آن را به دیگران توصیه کنید به خواننده‌هایتان این پیام را منتقل می‌کنید که شما از مطالبی که می‌گذارید پول درمی‌آورید. این کار به شما اطمینان می‌دهد که با خوانندگان‌تان شفاف و صادق بوده‌اید.

بازار، بازار، بازار. برای اینکه از مزیت‌های همکاری در فروش بهره‌مند شوید و افراد را جذب وب‌سایت با وبلاگ‌تان کنید، تنها بر روی SEO و شبکه‌های اجتماعی تمرکز نکنید. سعی کنید بفهمید بازار هدف شما چه کسانی هستند، کجا می‌توانید آنها را پیدا کنید و چگونه می‌توانید آنها را جذب سایت‌تان کنید.

افیلیت مارکتینگ/بازار و بازار؛ فقط بر «سئو» تمرکز نکنید!/قسمت چهارم

فهرستی از ایمیل‌های افراد آماده کنید. موفق‌ترین افراد در این نوعِ فروش از ایمیل استفاده می‌کنند. از این موضوع غفلت نکنید، بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند سود شما را خیلی زیاد افزایش دهد.

به فکر استفاده از یک صفحه‌ی اصلی و سیستم قیفی برای بازاریابی کارتان باشید. با ارائه‌ی پیشنهادی اغواکننده مشتری‌های بالقوه را به فهرست ایمیل‌تان جذب کنید. به این ترتیب می‌توانید صفحه‌ی محصولاتی را که در فروش آنها همکاری می‌کنید برای‌شان بفرستید. در سیستم ایمیلی‌تان می‌توانید پیشنهادهای رایگان و پیشنهادهای فروش بیشتری بدهید.

موفقیت برنامه‌ی همکاری در فروش‌تان را بررسی کنید؛ به‌ویژه اگر برنامه‌های متعدد دارید و یا از انواع دیگر تبلیغات مانند Google AdSense برای پول‌درآوردن استفاده می‌کنید. گاهی وقت‌ها وجود تبلیغات زیاد باعث می‌شود وب‌سایت شما سطحی جلوه کند و باعث آزار خواننده‌ها شود؛ در نتیجه باعث می‌شود کارایی شما کاهش پیدا کند.

پیش از اینکه کسب‌وکار خود برای بازاریابی پورسانتی را آغاز کنید، چیزهایی را که به موفقیت بازاریابی کمک می‌کنند یاد بگیرید. مهم‌تر اینکه اگر می‌خواهید همکاری در فروش را به‌عنوان یک کسب‌وکار دنبال کنید یا می‌خواهید همکاری در فروش را به کسب‌وکار کنونی‌تان اضافه کنید، بدانید که این کار سریع و خودکار نیست و بدون تلاش کافی به نتیجه نمی‌رسد.

مانند همه‌ی کسب‌وکارهای خانگی شما به یک طرح و فعالیت هر روزه احتیاج دارید تا بتوانید از همکاری آنلاین در فروش، پول به دست بیاورید.

  به‌طور کلی شانس شما برای پول‌درآوردن از برنامه‌های همکاری در فروش در مقایسه با دیگر کسب‌وکارهای اینترنتی خانگی کمتر یا بیشتر نیست. موفقیت شما به این بستگی دارد که تا چه حد می‌توانید برنامه‌ی همکاری در فروش‌تان را اجرا کنید.

عناوین شغلی بر روی تهیه و توسعه‌ی استراتژی های بازاریابی پورسانتی

مدیر بازاریابی اینترنتی
آن‌ها چه می‌کنند؟
● مدیریت و هماهنگی کمپین های بازاریابی اینترنتی یک شرکت اعم از کمپین بازاریابی پورسانتی، کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی توسط سوشیال سیگنال .
● شناسایی فرصت های موجود در کمپین های بازاریابی اینترنتی شرکت. مواردی مانند تعیین این که در چه مکانی تبلیغ کنند و در این فرآیند از چه شرکایی استفاده کنند
● وضع استانداردهایی برای گسترش تجارت آنلاین شرکت (برای مثال حداقل درصد پورسانت، عدم استفاده از روش هایی نظیر کوکی اسپوفینگ و …)
● بررسی کارهای روزانه کارکنان تیم بازاریابی
● کار کردن با تیم توسعه دهنده‌ی وب سایت شرکت

افیلیت مارکتینگ/بازار و بازار؛ فقط بر «سئو» تمرکز نکنید!/قسمت چهارم asianews

 

مدیران بازاریابی اینترنتی می‌بایست حداقل مدرک کارشناسی را در زمینه‌های بازاریابی، تبلیغات و یا مدیریت تجاری داشته باشند. آن‌ها باید نحوه ی برقراری تعادل بین استراتژی های شبکه های اجتماعی در سوشیال سیگنال، بازاریابی ویروسی و بازاریابی پورسانتی را بدانند تا به موفقیت دست یابند.


مدیر بازاریابی پورسانتی
آنها چه می‌کنند؟

  ● پیدا کردن سایت ها و منابع آنلاینی که به وسیله‌ی آن‌ها بتوانند محصول شرکت خود را عرضه کنند.
● همکاری با شرکت ها برای ایجاد توافق نامه های سودمند دوجانبه
● تولید محتوا برای بازاریابی آنلاین اعم از کاتالوگ های فروش و بنرهای تبلیغاتی
● مدیریت مشتری ها و وایسته ها (برای رسیدگی به این موضوع که وابسته ها کیفیت و ارزش های اخلاقی هستند– سازمان را زیر سوال نبرند.
● یک مدیر بازاریابی پورسانتی باید حداقل مدرک کارشناسی را در زمینه بازاریابی داشته باشد. آن‌ها همچنین می‌بایست تجربه‌ی تجارت آنلاین (شامل فروش، تبلیغات و بازاریابی پورسانتی) را داشته باشند. دوره هایی که آن‌ها را برای این حرفه آماده می‌کند شامل کلاس‌هایی در حوزه‌های بازاریابی، تحقیقات تجاری، آمار، اقتصاد خرد، رفتار شناسی مشتری و قوانین اینترنت است.
متصدی رسیدگی به حساب مشتری ها
آن‌ها چه می‌کنند؟
● فروش تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
● بازبینی و آنالیز ماهانه‌ی میزان فروش با تبلیغ کنندگان و واسطه ها
● تعیین فرصت های جدید درآمدی برای شرکت به کمک بازاریاب ها و در صورت امکان، افزایش فروش
● ملاقات با مشتریان به صورت حضوری، تلفنی یا از طریق وبینارها (کنفرانسهای تحت وب)
این افراد می‌بایست حداقل مدرک لیسانس را در زمینه‌ی بازاریابی و یک تجربه‌ی پنج ساله کار با تجارت اینترنتی (به خصوص فروش و تبلیغات) داشته باشند. دوره‌هایی که آن‌ها را برای این حرفه آماده می‌کند شامل کلاس‌هایی در حوزه‌ی بازاریابی، تحقیقات تجارت و علم کامپیوتر می‌باشد.

---------------

بیشتر بخوانید

دلایل «سود بالا» در افیلیت مارکتینگ/بررسی قانونی بودن/قسمت دوم

---------------------------------------------------

آمارهای بازاریابی پورسانتی

  آنچه در آمارهای ذیل ارائه میشود ، بازگشتی به سالهای 2016 تا 2020 میلادی است که می تواند ، نشان دهنده بسیاری از نقاط مهم در این عرضه بیزینسی باشد .
۱ - در سال ۲۰۱۶ در آمریکا مجموعا ۵ میلیارد دلار هزینه در بخش افیلیت مارکتینگ صورت گرفت که این رقم چیزی در حدود ۲ برابر بودجه اقتصادی کشور بلیز بود .
۲- هزینه مربوط به بازاریابی پورسانتی در کشور انگلیس چیزی در حدود ۱% تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را در بر گرفته است .
۳- نرخ بزگشت سرمایه (ROI) برای بازاریابی پورسانتی در کشور انگلیس در حدود ۱۵ یورو برای هر ۱ یورو هزینه است .
۴- در یکی از پژوهش های انجام شده، بیش از ۴۰% از فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال، افیلیت مارکتینگ را به عنوان بهترین شیوه برای بازاریابی دیجیتال معرفی کرده بودند .
۵- در حدود ۱۵% از درآمد مربوط به صنعت دیجیتال مارکتینگ در قالب بازارابی پورسانتی است.
۶- بیش از ۷۵% از مدیران بازاریابی بیان کرده اند که بازاریابی پورسانتی به عنوان اولین و موثرترین راهکار برای آنها در پروژه های مختلف می باشد.
۷- شرکت هایی که به صورت تکامل یافته از سیستم های همکاری در فروش استفاده می کنند، بین ۱۵% تا ۳۰% از تبلیغات خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.
۸- بیش از ۸۰% از برندهای معتبر از سیستم افیلیت استفاده می کنند.
۹- ۳۸% از بازاریابان بر این عقیده هستند که بازاریابی پورسانتی بهترین راهکار برای جذب مشتری است.
۱۰- در سال ۲۰۱۵ سایت آمازون در حالی به سطح ۱۰۰ میلیارد درآمد رسید که بیش از ۱۰ میلیارد آن را از بازاریابی پورسانتی کسب کرده بود.
۱۱- در انگلستان، برندهای مختلف سالانه در حدود ۱.۳ میلیارد یورو در زمینه بزاریابی پورسانتی و پرورش سرنخ هزینه می کنند.
۱۲- نزدیک به ۵۰% از ترافیک تولید شده توسط افیلیت مارکتینگ، از طریق تلفن های هوشمند انتقال پیدا می کنند.
۱۳- نزدیک به ۳۰% از خریدهایی که توسط تکنیک بازاریابی انجام می شود، با استفاده از تلفن همراه بوده است.
۱۴- از سال ۲۰۰۸ تاکنون سیستم همکاری در فروش آمازون بیش از 3 میلیون همکار فروش جذب کرده است.
۱۵- کمپانی Rakuten در سال ۲۰۱۴ شرکت خرده فروشی Ebates را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد.
۱۶- بیش از ۷۵% از بازار خرده فروشی استرالیا توسط یک شرکت و به صورت همکاری در فروش انجام می شود.
۱۷- شبکه همکاری در فروش ShareASale بیش از ۱ میلیون کاربر در سراسر دنیا به عنوان همکار فروش، دارد.
۱۸- ۵۰% از برنامه های همکاری در فروش به ۴ چهار گروه مد، ورزشی، سلامت و لوازم آرایشی تقیسم می شوند.
۱۹- در اکثر برنامه های همکاری در فروش، مطابق با قانون پارتو، ۹۰% از ترافیک وبسایت تنها توسط ۱۰% از همکاران فروش هدایت می شود.
۲۰- سیستم های همکاری در فروش که به صورت پرداخت به ازای هر خرید هستند، ۱۰% تا ۱۵% نرخ تبدیل دارند، در حالی که نرخ تبدیل برای تبلیغات آنلاین عموما ۲% تا ۳% است.

اینها تنها آماری هستند که بر اساس بازخوردهای مختلف گرد آوری شده اند ! اگر قرار به بررسی جزئی این موارد باشد بد نیست به این نکات توجه شود :

  1- ۸۱ درصد برندها از برنامه های بازاریابی پورسانتی استفاده می کنند:
همکاری در فروش به دلیل ماهیت عملکردی خود، همچنان به افزایش محبوبیت خود در میان تبلیغ کنندگان ادامه می دهد. حتی بیشتر از تبلیغ کنندگان، ناشران از این استراتژی بازاریابی برای کسب درآمد استفاده می نمایند. از سال ۲۰۱۶، ۸۱ درصد برندها و ۸۴ درصد ناشران از این شیوه فروش استفاده می کنند.
2- افزایش ۳۰ درصدی علاقه به جستجو در مورد “بازاریابی پورسانتی” در ۱ سال :
بر اساس آمار Google Trends، بین ماه های سپتامر ۲۰۱۶ و سپتامر ۲۰۱۷ علاقه مندی به جستجوی کلمه “بازاریابی پورسانتی” تا ۳۰ درصد افزایش یافت. همانطور که خرید آنلاین محبوب تر می شود، بازاریابی پورسانتی هم روز به روز مفیدتر می شود.
3- ۲۰ درصد درآمد سالیانه ناشران ناشی از بازاریابی پورسانتی است:
ناشران استراتژی های آنلاین خود برای کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی مثل: tiktok – Instagram و Snapchat را به عنوان سوشیال سیگنال تنظیم کرده اند. بازاریابی پورسانتی در قالب نمایشگاه ها و بررسی های محصول، ۲۰ درصد درآمد سالیانه ناشران را تامین می کند.

  4- ۱۶ درصد تمام سفارشات آنلاین از طریق افیلیت مارکتینگ ایجاد می شود :
بازاریابی ایمیل یکی ار روشهای بازاریابی پورسانتی است .به طور مقایسه ای، بازاریابی پورسانتی ۲۰ درصد سفارشات آنلاین و جستجو از طریق موتورهای جستجو، ۲۱ درصد سفارشات آنلاین را تامین می کنند.

-----------------

بیشتر بخوانید

افیلیت مارکتینگ؛ «شگردهای موفق» فروش/قسمت نخست

------------------------------------

5- ۷ میلیون دلار درآمد همکاری در فروش توسط یک فروشنده در طول یک سال ایجاد شده است :
Jason Stone، که در اینستاگرام با عنوان مربی میلیونر شناخته می شود، در طی ماه های ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷، ۷ میلیون دلار از طریق فروش خرده فروشی و با استفاده از افیلیت مارکتینگ بدست آورد. به اعتقاد او، بازاریابی پورسانتی زمانی موثر است که تاثیرگذاران محصول را با برند شخصی و خاص خود تبلیغ نمایند.
6- صنعت مد، محصولات ورزشی و سلامتی معروف ترین زمینه ها در بازاریابی پورسانتی هستند:
مطالعه ای بر روی ۵۵۰ برنامه بازاریابی پورسانتی مورد آنالیز قرار گرفت و نتیجه به این صورت شد که ۱۸.۷ درصد کمپین های بازاریابی همکاری در فروش به تبلیغ محصولات مد پرداخته اند. ۱۴.۶ درصد از ۵۵۰ برنامه در مورد مد ورزشی و ۱۱.۱ درصد مربوط به سلامتی و زیبایی بود.
7- فروشندگان ۱ الی ۱۰ درصد پورسانت در آمازون دریافت می کنند:
در مارس ۲۰۱۷، آمازون نرخ پورسانت خود را تغییر داد. قبلاً، همکاران در فروش در همه جا ۴ الی ۸.۵ درصد درآمد محصول که توسط فروش با استفاده از بازاریابی پورسانتی ایجاد شده بود را دریافت می کردند. در حال حاضر همکاری در فروش برای تبلیغ و ترویج محصولات لوکس تا ۱۰ درصد و در طرف دیگر ۱ درصد پورسانت برای بازی های ویدیویی دریافت می نمایند.

ورود به افیلیت مارکتینگ برای فروش و کسب سود

افیلیت مارکتینگ یکی از برترین و در عین حال مدلی موفق در دنیاست که بهترین راه برای بازاریابی اینترنتی محسوب می شود . برخی از دلایل آن را در اینجا برای شما توضیح می دهیم:

 1 - مقرون به صرفه : بازاریابی در اینترنت مقرون به صرفه است و لازم نیست شما هزینه ای برای تولید بدهید. این کار توسط فروشنده انجام می شود. همچنین شما نیازی به محل کسب و کار فیزیکی یا استخدام کارکنان ندارید.

اکثر کسب‌وکارها نیازمند یک سرمایه‌گذاری اولیه هستند که این سرمایه تا زمان رسیدن به درآمد‌زایی و ورود جریانات نقدی به شرکت باید بلوکه شود. فرایند سیستم همکاری در فروش با کمترین میزان سرمایه‌گذاری و کمترین دردسر صورت می‌گیرد و در واقع به هیچ سرمایه وتامین مالی نیازمند نیست و شروع آن نسبتا اسان است.

2 - بازار جهانی: بازاریابی آنلاین به شما این امکان را می دهد تا به آسانی به مردم سراسر دنیا دسترسی پیدا کنید.
3 - بدون هزینه: شما نیازی به پرداخت هیچ چیز برای پیوستن به برنامه های بازاریابی پورسانتی یا معرف ندارید.
4 - بدون انبار و بدون حمل و نقل: شما لازم نیست در مورد ذخیره سازی، بسته بندی و یا حمل و نقل محصول نگران باشید. همه آن ها توسط فروشنده مورد توجه قرار گرفته اند.
5 - پشتیبانی از مشتری: بر خلاف خرده‌فروشان و شرکت‌های تولیدی و خدماتی که در معاملات خود با مشتری سروکار دارند و باید در هنگام خرید و بعد از آن رضایت مشتری را جلب کنند، بازاریاب ملزم به ایجاد ارتباط با خریدار نیست و فقط ارتباط مشتری با فروشنده را ممکن می‌سازد و هیچ‌گونه مسولیتی بعد از انجام خرید، متوجه او نیست.

6 - پاداش بر اساس عملکرد: اگر شما یک کار معمولی انجام می دهید ممکن است ماهانه حقوق ثابت دریافت کنید، اما در بازاریابی پورسانتی، البته بسته به قدرت شما در بازاریابی، حتی زمانی که جلوی کامپیوتر خود ننشسته اید نیز می توانید کسب درآمد کنید.
در مشاغل دیگر با انجام 80 ساعت کاری در هفته می‌توانید همین میزان درآمد را کسب کنید که در این سیستم به‌دست می‌آورید. در این حرفه شما بر اساس عملکرد خود و کاری که انجام داده‌اید دستمزد دریافت می‌کنید. در نتیجه بازبینی مهارت‌ها وتجدیدنظر در ساختار رویه‌های کاری‌تان به معنی بهبود مستقیم درآمد شماست.

7 - در خانه کار کنید: اگر شما از جمله آدم‌هایی هستید که از رفتن به سر کار متنفرید، این یک فرصت شغلی مناسب برای شماست. چرا که به راحتی می‌توانید با ایجاد کمپین و فروش یک محصول تولیدی حتی در خانه خود، درآمد کسب کنید.

8 - کسب درآمد بدون صرف زمان : برخلاف کارهای رایج برای ایجاد درآمد، که مستلزم آن است که شما هر روزه در محل کار خود حضور داشته باشید، در این مسیر شغلی می‌توانید حتی زمانی که در خواب به سر می‌برید، درآمدزایی داشته باشید. برای این کار فقط کافی است در ابتدا با اختصاص دادن زمانی مناسب برای ایجاد یک پلت‌فرم بازاریابی، کمی وقت صرف کنید. با این کار شما می‌توانید با خرید مشتریان، تا مدتها درآمدزایی داشته باشید حتی زمانی که به سایر فعالیت های روزانه خود می‌پردازید.

9 - انعطاف‌پذیری و سهولت آنجام آن : از آنجایی که شما یک آزادکار یا فریلنسر هستید، اساسا در تعیین و رسیدن به اهداف خود، آزادی عمل در اختیار داشته و مسیری را انتخاب می‌کنید که به آن تمایل دارید. مانند انتخاب محصول مورد علاقه و یا حتی تعیین ساعات کاری خود. راحت بودن این شغل به این معنی است که سبدی از محصولات را می‌توانید تشکیل دهید که فکر می‌کنید کار کردن با آن شرکت‌ها برای شما خوشایند و آسان باشد و در عین حال از تمام قید و بندهای شرکت در امان هستید./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/6fj
اخبار مرتبط
بازارابی پورسانتی یک روش عالی برای افزایش فروش و درآمد کسب و کارهاست؛ با استفاه از بازاریابی پورسانتی می‌توان بدون افزایش دادن هزینه ها، میزان فروش شرکت را چندین برابر کرد.
در افیلیت مارکتینگ به دلیل بالا بودن نرخ تبلیغات معمولا سود خوبی نصیب بازاریاب‌ها می‌شود و این امکان فراهم است که افراد با داشتن اینترنت و سیستم کامپیوتری به راحتی کسب درآمد کنند؛ به همین این سوال ایجاد خواهد شد که این بازاریابی دقیقا چطور موجب کسب درآمد می‌شود؟
“افیلیت مارکتینگ”(Affiliate marketing)؛ یکی از روشهای موفق فروش است که از آن، این روزها به عنوان برترین نوع فروش یاد می شود؛ به تعریفی بهتر ، افیلیت مارکتینگ نوعی بازاریابی مشارکتی اینترنتی به شمار می آید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید