صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
کد خبر: 9549
گزارشگر: 2
۱۵۶۹۸
۰
۰
۴
خرید هاست و دامین

هاست اشتراکی، ارزان ترین روش جذب مخاطب در اینترنت

هاست اشتراکی، ارزان ترین روش جذب مخاطب در اینترنت
حتما تا کنون با کلمه "هاست اشتراکی" برخورد داشته اید اما شاید آن را به درستی نشناسید یا از مزایای آن برای توسعه سایت وکسب و کارتان غافل باشید! هاست در معنای لغوی به معنای میزبان بوده و در کل به سیستم هایی که میزبان سایر نرم افزارها ویا مجری کدها هستند هاست گفته میشود. اما هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی به هاست‌هایی گفته می‌شود که روی آن چندین سایت به صورت اشتراکی میزبانی می‌شوند. در ادامه ابتدا با مفهوم هاست اشتراکی بیشتر آشنا می‌شویم و سپس قابلیت‌ها و مزایای خرید هاست اشتراکی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

هاست اشتراکی چیست؟

 

یکی از ویژگی های مهم برای راه اندازی و نگهداری هر سایت همیشه در دسترس بودن سایت است. اگر به تازگی قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید، بعد از ثبت دامنه نیاز به فراهم کردن یک فضای میزبانی یا همان هاست دارید تا بتوانید اطلاعات سایت خود را بر روی آن ذخیره سازی کنید تا در دسترس کاربران قرار گیرد. همانطور که اشاره کردیم یکی از انواع میزبانی، هاست اشتراکی است که از گزینه‌های محبوب میان کاربران است. هاست اشتراکی به حالتی از میزبانی وب گفته می‌شود که در آن یک سرور فیزیکی به تنهایی میزبانی چندین سایت را بر عهده می‌گیرد.

 

هاست اشتراکی ارزان قیمت

 

این نوع از هاست تقریبا ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش برای راه‌اندازی یک سایت آنلاین که اولین قدم راه اندازی آن خرید هاست و دامین است می‌باشد، چرا که هزینه‌های نگهداری یک سرور بین همه‌ی کاربران تقسیم می‌شود. انتخاب هاست اشتراکی بهترین راه‌حل برای وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌های کوچکی است که نیازی به تنظیمات پیشرفته و یا پهنای باند بالا ندارند. یک سرویس shared hosting با کمترین هزینه، کاربران جدید را قادر می‌سازد که بتوانند به سرعت در فضای آنلاین حضور یافته و فضای رشد و توسعه بسیاری داشته باشند.
راه‌اندازی و مدیریت در هاست اشتراکی ساده و سرراست است. بیشتر شرکت‌های هاستینگ، برای مدیریت وب‌سایت یک کنترل پنل به کاربر ارائه می‌دهند. این پنل معمولا دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است که اجرای هرگونه وظایف و فرایند‌های مربوط به نظارت و مدیریت عملکرد سرور را تسهیل می‌کند.

 

قابلیت ارتقای هاست اشتراکی

 

در بیشتر مواقع هاست اشتراکی نیاز کاربران را رفع می‌کند. اما این نکته را نیز باید مد نظر داشت که هاست اشتراکی دارای محدودیت سخت افزاری است و حتی اگر فروشنده‌ی هاست عبارت نامحدود را برای برخی از ویژگی‌های فضای میزبانی درج کرده باشد، به این معنی نیست که شما تا هر اندازه قادر به فشار آوردن روی سرور اصلی باشید. برای مثال اگر سایت شما روی هاست اشتراکی قرار گرفته باشد و سایت دیگری که روی همان سرور است در زمانی خاص بازدید بالایی داشته باشد، روی سرعت سایت شما نیز اثرگذار است. پس به طور کلی مشکلات شبکه روی تمامی هاست‌های اشتراکی تاثیرگذار است و اگر بازدید سایت شما از حدی مشخص بالاتر برود، می توانید منابع سخت افزاری آن را ارتقا دهید.

 

چگونه یک هاست اشتراکی انتخاب کنیم ؟

ثبت دامنه

معیارهای مهمی در انتخاب بهترین سرویس‌ هاست اشتراکی وجود دارد. کیفیت هاستی که قصد تهیه آن را دارید باید بالا بوده و از هر جهت مطمئن باشد. پس در هنگام جستجو و خرید یک بسته میزبانی اشتراکی مناسب باید به ویژگی‌های زیر توجه شود :

 

بررسی آپتایم و در دسترس بودن هاست

 

آپ تایم اصطلاحا به درصد زمانی گفته می‌شود که هاست شما در دسترس قرار دارد. اگر Uptime هاستی که انتخاب کرده‌اید ۹۹٫۸۶% بود یعنی در حدود یک ساعت در طول یک ماه سایت شما ممکن است در دسترس نباشد! پس سعی کنید آپ تایم هاستی که انتخاب می کنید بالا باشد. مینیموم ۹۹% برای uptime یک هاست قابل قبول می باشد.

 

منابع سخت افزاری و نرم افزاری

 

هنگام انتخاب خرید هاست اشتراکی، جزئیاتی که شرکت ارائه‌دهنده سرویس در رابطه با استفاده از منابعش ارائه میدهد را در نظر بگیرید. تعداد بازدید بالا و یا دانلود حجم زیادی از محتوا از سمت سایر سایت‌هایی که با شما در هاست اشتراک دارند سبب ایجاد مشکلاتی برای شما خواهد شد. پس حتما بررسی کنید که هاست منابع سخت افزاری چون رم و پردازنده خود را به چه صورت در اختیارتان قرار می دهد.

 

فضای دیسک در هاست اشتراکی

 

منظور از فضای هارد دیسک، فضایی است که شرکت سرویس میزبان برای بارگزاری فایل‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر سایت شما دارای تصاویر زیاد و حجیم است، یا فایل‌های صوتی و یا ویدیویی در اختیار بازدید کنندگان میگذارید، باید از در اختیار داشتن فضای کافی در هاست اشتراکی خود اطمینان حاصل کنید. برای اینکار میزان استفاده از فضای دیسک مورد استفاده یا میزان استفاده از پهنای باند را از طریق کنترل پنل سرویس میزبانی خود کنترل کنید.

 

پنل‌های مدیریت و کنترل

 

هاست های اشتراکی یک کنترل پنل به شما ارائه میدهند که بتوانید میزبانی اشتراکی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. این پنل در اصل یک رابط مبتنی بر وب است که به کاربران این امکان را می‌دهد که تنظیمات سرور خود را به‌راحتی توسط پنل مدیریتی خود مدیریت کنند. معمولا طراحی این پنل‌ها بسیار ساده است و کار با آنها نیاز به آموزش خاصی ندارد.

 

پشتیبانی

 

پشتیبانی قوی را هرگز فراموش نکنید. به‌دنبال یک ارائه‌دهنده خدمات هاست اشتراکی با تیم پشتیبانی قوی باشید که به‌صورت شبانه‌روزی و از طریق ابزار‌های ارتباطی از جمله تلفن، ایمیل یا چت زنده در دسترس باشند و سریع بتوانند مشکلات احتمالی شما را پاسخگو باشند.

 

خرید هاست اشتراکی مناسب چه افرادیست؟

خرید دامین

اگر تجربه کمی در زمینه خدمات میزبانی وب دارید ، خرید هاست اشتراکی قطعا گزینه مناسبی برای سایت شما است. در بسیاری از موارد کاربران در حال اداره یک کسب‌و‌کار کوچک و یا استارت‌آپ هستند و میخواهند هزینه‌ها را تا حد زیادی مدیریت کنند و یا برخی کاربران به‌دنبال طراحی یک وب‌سایت تجاری کوچک یا برای دوستان یا خانواده خود هستند و در ابتدای کار حجم داده ها و اطلاعاتی که بر روی سایت قرار میدهند چندان زیاد نیست.
در چنین مواردی انتخاب میزبان اشتراکی بسیار مناسب و درست است. چون در این حالت ترافیک سایت پایین است و نیاز به صرف هزینه زیاد نیست. اگر در حال تجربه و آزمون در زمینه طراحی وب و برنامه‌نویسی هستید نیز هاست اشتراکی میتواند به کمکتان بیاید. سرویس میزبانی اشتراکی به عقیده بسیاری از متخصصان “مبتدی” در نظر گرفته می‌شود، اما در واقع برای اکثر سایت‌ها کافی می باشد.
یک هاست خوب همیشه و در هر شرایطی سایت شما را آپ نگه می‌دارد. یعنی سایت شما همیشه برای کاربران و مشتریان به راحتی و با سرعت در دسترس است و به همین سبب هاست اشتراکی، ارزان ترین روش جذب مخاطب در اینترنت محسوب می‌شود.

 

جمع بندی

 

خرید هاست اشتراکی(shared hosting) انتخابی ایده آل برای کسب کارهای دیجیتالی نوپا می باشد. همچنین برای وب سایت های شرکتی که فقط نیاز به معرفی کسب و کار خود دارند و دیتای زیادی از خود و کاربران را نگه داری نمی کنند مقرون بصرفه ترین گزینه می باشد. بهترین قیمت هاست اشتراکی و انتخاب شرکت هاستینگ معتبر برای ارائه پشتیبانی کامل به شما می تواند برگ برنده شما در میزبانی وب سایت و جذب کاربران باشد.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/6fo
اخبار مرتبط
بازار، بازار، بازار؛ برای اینکه از مزیت‌های همکاری در فروش بهره‌مند شوید و افراد را جذب وب‌سایت با وبلاگ‌تان کنید، تنها بر روی SEO و شبکه‌های اجتماعی تمرکز نکنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید