صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۹
کد خبر: 9555
گزارشگر: 306
۴۵۷
۰
۰
۱

دیدار مدیرعامل برق منطقه‌‌ای یزد با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس

دیدار مدیرعامل برق منطقه‌‌ای یزد با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس
یزد - مدیرعامل و معاونین شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت، ایجاد شبکه متناسب با رشد بار استان را یکی از حوزه‌های مهم فعالیت شرکت برق منطقه‌‌ای یزد طی دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت مناطق کمتر برخوردار استان، از جمله محور‌های مهم ایجاد شبکه در استان یزد است که در این خصوص، پست بهاباد سال گذشته وارد مدار شده است. همچنین توسعه ترانس دوم پست مروست و خط اسمالون- مروست نیز در دست اجرا است تا پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها، زیرساخت‌های لازم در مناطق هرات، مروست و بهاباد برای احداث صنایع جدید ایجاد شده و علاوه بر توسعه مناطق کمتر برخوردار، موجب حفظ و بقای بافت این مناطق نیز شود.
اسدی با اشاره به نقش اثرگذار عوامل انسانی در توسعه و بهبود صنعت برق استان؛ نحوه افزایش حقوق نیروی انسانی را یک چالش برای این شرکت عنوان کرد و افزود: در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، حدود 500 نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که طی دو سال گذشته، نحوه و میزان افزایش حقوق، موجب ایجاد مشکلاتی برای کارکنان این شرکت شده است.
وی تصریح کرد: نحوه افزایش حقوق در سال‌های اخیر، نگهداشت نیروی انسانی را با مشکل مواجه کرده است.
اسدی ادامه داد: تلاش کرده‌‌ایم تا حد امکان و در چارچوب قوانین، افزایش حقوق کارکنان را اجرا کنیم اما این میزان نسبت به نرخ تورم مبلغ اندکی است و کارمندان نیز انتظار دارند که حقوق آن‌ها متناسب افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به اینکه استان یزد با دارا بودن 81.5 مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی، در جایگاه برتر کشور قرار دارد، ادامه داد: باید بکوشیم که این برتری حفظ شود، لذا بهره‌برداری از ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ از برنامه‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است. همچنین در تلاش هستیم تا طی ۴ سال پیش رو، سهم بزرگی از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی که در برنامه وزارت نیرو قرار دارد را به استان یزد و با اولویت مناطق کمتر برخوردار اختصاص دهیم.
دکتر اسدی فرونشست زمین را یکی از چالش‌های پیش روی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برشمرد و افزود: بر اساس آمار ارائه شده از طریق نقشه‌برداری، در برخی از مناطق استان، فرونشست‌هایی ایجاد شده که این عامل می‌تواند باعث سقوط دکل شود و مشکلاتی را برای تامین برق، ایجاد نماید.
وی سرقت قطعات شبکه برق را یکی دیگر از چالش‌های صنعت برق استان یزد دانست و ادامه داد: برای مقابله با این چالش، بازدید‌های پهپادی و همچنین بازدید‌های پیمانکاران، کارکنان حراست و گروه‌های بسیج پایگاه شهید سامعی به طور منظم در حال اجرا است و خوشبختانه در استان یزد نسبت به سایر استان‌های کشور، سرقت کمتری اتفاق افتاده است.
اسدی ادامه داد: از پارک علم و فناوری یزد و شرکت‌های دانش بنیان نیز برای هم‌فکری و چاره اندیشی در خصوص جلوگیری از سرقت تجهیزات دعوت به همکاری شده و تمامی تلاش خود را برای حفظ و حراست از شبکه به کار گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: تجاوز به حریم خطوط، یکی از عواملی است که می‌تواند موجب اختلال در سرویس و نگهداری شبکه برق شود که مقابله با این امر نیز با توافق مردم و همکاری نیرو‌های انتظامی در حال انجام است تا شبکه محدود نشود.
محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه جدید محاسبه افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: یکی از راه‌های اصلاح این مورد، درخواست دولت برای تعویض لایحه بودجه است، اما با توجه به اینکه بزرگترین شرکت‌های دولتی زیرمجموعه وزارت نیرو هستند، وزارت نیرو می‌تواند برای اصلاح حقوق کارکنان به هیئت دولت درخواست بدهد.
وی ضمن استقبال از ایده احداث نیروگاه‌های خودتامین توسط صنایع، در خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد، عدم ورود بخش خصوصی به موضوع احداث نیروگاه‌های خورشیدی را امری قابل توجه عنوان کرد و افزود: هزینه‌های اولیه بالا و همچنین مشکلات در پرداخت مطالبات نیروگاه‌ها، موجب شده است که بخش خصوصی در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی استقبال کمتری داشته باشد.

سید محمد جواد عرفانفر

دیدار مدیرعامل برق منطقه‌‌ای یزد با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس  , محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی , ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد

https://www.asianews.ir/u/6ft
اخبار مرتبط
یزد - استاندار براولویت قرار دادن تامین آب شرب مردم توسط مدیران اجرایی استان تاکید کرد و گفت:این مسئله باید دغدغه اصلی مدیران باشد
یزد - مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای حل معضلات زیست محیطی شهرستان های اردکان و میبد را در گروه توجه بیشتر مسئولان و ارگان های ذیربط دانست
یزد - به مناسبت روز رادیو مسئولین شرکت آبفا با پرسنل رادیو استانی یزد به مناسبت روز رادیو دیدار کردند
یزد - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از خط پدافندی انتقال آب به شهر یزد بازدید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید