صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۵
کد خبر: 9577
گزارشگر: 2
۱۹۸۱
۰
۰
۲
بهترین راه برای سودآوری در بازار

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت خوب است؟

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت خوب است؟
سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال، به‌نوعی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن فرد برای مدت حداقل 6 ماه بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه می‌دارد. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای کریپتوکارنسی، به دنبال سود بردن از نوسانات قیمت از طریق یک استراتژی کوتاه‌مدت هستند، اما بهترین راه برای سودآوری در بازار، سرمایه‌گذاری بلندمدت است. در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار نجات داده و ریسک سرمایه‌گذاری را به‌شدت پایین می‌آورد.

معرفی ارزهای آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری

بایننس چیست

با وجود هزاران ارز رمزنگاری شده در بازار، تشخیص یک پروژه آینده‌دار با پتانسیل رشد بالا، بسیار دشوار است. اصولا با درنظر گرفتن ارزش بازار ارزهای دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده، موقعیت بازار و پتانسیل قیمت آینده، می‌توان رمز ارزهای ارزشمند و آینده‌دار را تا حد مناسبی تشخیص داد.
به‌طورکلی، ارزهای دیجیتالی که نسبت به ارزهای دیجیتال بزرگ و معتبرتر مانند بیت کوین و اتریوم ارزش بازار کمتری دارند، در نوسانات بازار، بیشتر دچار تغییر می‌شوند. در نتیجه می‌توان گفت، سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین، ریسک بالاتری دارد. اما ازآنجایی‌که احتمال پیشرفت این نوع پروژه‌ها بالاست، اغلب در زمان صعودی بودن بازار، بازده بالاتری را برای سرمایه‌گذار دارند. در ادامه به معرفی چند مورد از ارزهای آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم:

 

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین

 

بیت کوین اولین، شناخته‌شده‌ترین و باارزش‌ترین رمز ارز موجود در بازار کریپتوکارنسی است. بزرگ‌ترین ارزش بازار (Market Cap) مربوط به بیت کوین بوده و ازآنجایی‌که بیشترین حجم معاملات مربوط به این رمز ارز است، نقدینگی بالایی را نیز به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال، مقبولیت بالایی در میان مردم و سازمان‌ها پیدا کرده و در مواردی به‌عنوان یک روش پرداخت مورد پذیرش قرار گرفته است.
اصولا اکثر آلت‌کوین‌ها از روند قیمتی بیت کوین پیروی می‌کنند، بنابراین اگر بیت کوین ضعیف عمل کند، احتمالا ارزش آلت‌کوین‌ها نیز روند نزولی خواهد داشت. ازآنجایی‌که ریسک سرمایه‌گذاری بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال کمتر است، این رمز ارز برای افرادی که برای اولین بار قصد سرمایه‌گذاری در فضای دارایی‌های کریپتو را دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

معرفی ارز دیجیتال اتریوم

 

اتریوم ارز دیجیتال و پلتفرمی است که مفهوم قراردادهای هوشمند را به بازار ارزهای دیجیتال وارد کرده و از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۵، شاهد دستاوردهای عظیمی بوده است. در حال حاضر، اتریوم پس از بیت کوین بالاترین ارزش بازار را در میان ارزهای دیجیتال دارد. تعداد زیادی از پروژه‌های ارزهای دیجیتالی که در مسیر موفقیت قرار دارند، بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند.

 

معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین

 

بایننس کوین ارز دیجیتالی است که توسط صرافی Binance راه‌اندازی شده و با نماد BNB معامله می‌شود. صرافی بایننس، به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان شناخته شده و بیش از ۱/۴ میلیون تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند.
ارز دیجیتال بایننس، در زمان تأسیس، بر پایه شبکه اتریوم ایجاد شده بود. اما اکنون ارز دیجیتال BNB به‌عنوان رمز ارز اصلی بلاک چین خود بایننس، یعنی Binance Chain و Binance Smart Chain شناخته می‌شود. خرید بایننس کوین مانند بسیاری دیگر از آلت‌کوین‌ها از طریق صرافی بایننس و همچنین صرافی‌های داخلی مانند صرافی ارزپایا امکان‌پذیر بوده و می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

 

معرفی ارزهای متاورسی

 

Metaverse به فناوری ایجاد یک دنیای مجازی گفته می‌شود که در آن افراد می‌توانند بازی، معامله ارزهای دیجیتال، اشیاء (در غالب توکن‌های غیرقابل تعویض) و موارد دیگر را انجام دهند. در واقع، متاورس به‌عنوان ترکیبی از واقعیت مجازی، رسانه‌های اجتماعی، بازی و ارزهای دیجیتال است. در دنیای متاورس از ارزهای دیجیتال به‌عنوان واحد پولی استفاده شده و به آن‌ها ارزهایی متاورسی گفته می‌شود.

 

. ارز متاورسی Axie Infinity (AXS)

 

Axie در میان سایر ارزهای متاورسی یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌های بازار را داشته و درآمد آن به بیش از ۴ میلیارد دلار می‌رسد. قیمت اکسی در سال‌های گذشته روند صعودی داشته و به دلیل پیشرفت‌های پروژه، سرمایه‌گذاری مناسبی به حساب می‌آید. ازآنجایی‌که بسیاری از صرافی‌های دیجیتالی از AXIE پشتیبانی می‌کنند، جهت خرید اکسی می‌توان از طریق صرافی‌های معتبر ایرانی و خارجی اقدام کرد.

 

. ارز متاورسی Sandbox (SAND)

 

این پروژه متاورسی عملکرد چشمگیری را از خود نشان داده و با روند صعودی خود در سال ۲۰۲۱ از مرز ۸ دلار گذشت. این در حالی است که این رمز ارز کار خود را با قیمتی زیر ۰/۱ دلار شروع کرده بود. رشد شگف‌انگیز این ارز، به همراه ترند شدن بازی سندباکس در دنیا، این ارز را تبدیل به یکی از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری بلند مدت کرده است. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که میزان عرضه رمز ارز SAND محدود بوده و برابر با ۳ میلیارد توکن است.

 

. ارز متاورسی Decentraland (MANA)

 

ارز دیجیتال مانا یکی از رمز ارزهایی است که نسبت به سایر ارزهای متاورسی بیشتر در اخبار و رسانه‌ها موردتوجه قرار گرفته است. ارز دیجیتال MANA با ارزش بازار ۳ میلیارد دلاری یکی از بزرگ‌ترین ارزهای متاورسی از نظر ارزش بازار است. خرید مانا و اضافه‌کردن آن به سبد سرمایه‌گذاری بلندمدت در کنار سایر ارزهای دیجیتال سودآور، می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری فرد را کاهش دهد.

 

معرفی ارز دیجیتال سولانا

 

ارز دیجیتال سولانا با نماد SOL، شناخته می‌شود. بر اساس نظر کارشناسان این رمز ارز یک سرمایه‌گذاری عالی بوده و پتانسیل درآمد بلند مدت تا ۵۰۰ درصد را دارد. بر اساس تجزیه‌وتحلیل عملکرد قیمت گذشته، انتظار می‌رود که این توکن در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۲۲۶/۳۷۱ دلار معامله شده و تا سال ۲۰۲۷ به ۷۲۶/۹۰۴ دلار برسد؛ بنابراین می‌توان گفت خرید سولانا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، گزینه سودآوری به حساب می‌آید.

 

مزایای سرمایه‌گذاری بلندمدت

سولانا چیست

. دخیل نکردن احساسات

 

داشتن یک استراتژی مشخص و هدف بلندمدت در سرمایه‌گذاری، سبب می‌شود تا فرد در تصمیم‌گیری‌های خرید و فروش کمتر احساساتی شود. در این نوع سرمایه‌گذاری دیگر نگرانی دررابطه‌با میزان سود و زیان در ساعات و روزهای آینده وجود نداشته و فرد می‌تواند به‌راحتی با تمرکز بر روی اهداف بلندمدت خود، به زندگی و فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

 

. صرفه‌جویی در زمان

 

به‌طورکلی پیش‌بینی حرکت بازار در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت کار دشواری است. اغلب معامله‌گران روزانه بازار ساعت‌های زیادی را صرف بررسی نمودارها، تجزیه‌وتحلیل روش‌ها، فرمول‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری می‌کنند. این کار در مشخص‌شدن روند قیمتی یک رمز ارز خاص در کوتاه‌مدت کمک کرده و به تصمیم‌گیری نهایی خرید و فروش منجر می‌شود.
ممکن است این نوع سرمایه‌گذاری در برخی مواقع مفید و کارساز باشد، اما از نظر کارشناسان، برای تمام معامله‌گران به‌خصوص افراد مبتدی مناسب نبوده و بهترین راه برای کسب درآمد نیست.

 

. عدم نیاز به سرمایه زیاد

 

برای شروع سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال، نیازی به وارد کردن حجم زیادی از سرمایه نیست. در سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز افراد می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را با مقادیر اندک شروع کرده و هر ماه به میزان دارایی خود اضافه کنند. به‌این‌ترتیب، باگذشت زمان سبد سهام افراد متنوع شده و میزان سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

. کاهش ریسک ازدست‌رفتن سرمایه

 

یکی از مواردی که در سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت دیده می‌شود، بالا بودن ریسک ازدست‌رفتن سرمایه است. این احتمال وجود دارد که ظرف یک تا چند روز پس از خرید یک رمز ارز، ارزش آن کاهش پیدا کرده و سرمایه‌گذار به‌سرعت متحمل ضرر و زیان شود. به‌این‌ترتیب، هرچه مدت زمان سرمایه‌گذاری فرد بیشتر بوده و پرتفوی متنوعی داشته باشد، احتمال ازدست‌دادن سرمایه کمتر می‌شود.

لازم به ذکر است تمام پیش‌بینی‌های موجود در این مقاله صرفا بیان احتمالات بوده و به هیچ عنوان پیشنهاد خرید یا فروش نیستند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/6gi
اخبار مرتبط
از آنجا که سیاست های دولت ایالات متحده در باره رمزارزها و قانون‌گذاری در این زمینه موضوع بسیاری مهمی برای جامعه رمزارها به ویژه جامعه رمزارز در ایران است، سرویس رمزارز آسیا نیوز تازه ترین اخبار در این زمینه را پیگیر خواهد شد، آخرین خبرها حاکی از این است که دامنه اختلاف بر سر سیاست‌گذاری در این زمینه از رقابت بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به رقابت درون احزاب به ویژه درون حزب دموکرات کشیده شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید