صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۶
کد خبر: 9578
گزارشگر: 213
۹۷۴
۰
۰
۵
امروز؛ به بهانه روز جهانی کارگر

برپایی تجمع اعتراضی معلمان و کارگران در سراسر کشور

برپایی تجمع اعتراضی معلمان و کارگران در سراسر کشور
هم‌زمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، معلمان و کارگران امروز در شهرهای مختلف ایران تجمعات سراسری اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش آسیانیوز، هم‌زمان با روز جهانی کارگر و روز معلم در ایران، معلمان و کارگران روز یک‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در شهرهای مختلف ایران تجمعات اعتراضی برگزار کردند و شعارهایشان مبتنی بر خواسته های دادخواهانه بود.

بر اساس این گزارش و ویدیوهای انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی، معلمان در شهرهای شیراز، اراک، کرمانشاه، نورآباد فارس، سقز و خمینی‌شهر و ده‌ها شهر کوچک و بزرگ دیگر تجمع کرد‌ه‌اند و در برخی شهرها از جمله مریوان، سنندج و لنگرود با استقرار نیروی انتظامی در سطح شهر از ساعات آغازین صبح، برقرار شده است.


در همین حال تجمعات در برخی شهرها با دخالت پلیس همراه بود و گفته شده  نیروی انتظامی  در بوشهر، با تجمع معلمان و کارگران درگیر شده است.

برپایی تجمع اعتراضی معلمان و کارگران در سراسر کشور

همچنین بازداشت تعدادی از آموزگاران نیز در خبرها آمده است.

این در حالی است که براساَس برخی گزارش ها اسکندر لطفی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، شعبان محمدی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان استان کردستان و مسعود نیکخواه فعال صنفی، نیمه‌شب یک‌شنبه بازداشت شدند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هم روز شنبه از بازداشت دست‌کم ۵ تن از معلمان و فعالان صنفی معلمان خبر داد. رسول بداقی، علی‌اکبر باغانی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی و صلاح سرخی از جمله فرهنگیان بازداشت‌شده در روز شنبه بوده‌اند.

در همین حال شماری از کارگران نیز در مقابل خانه کارگر در تهران و سایر تشکل‌های رسمی کارگری در شهرهای مختلف تجمع کرده‌ و شعارهایی چون «کارگر کارگر اتحاد اتحاد… شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد» و «حقوق ما ریالیه … هزینه‌ها دلاریه» سر داده‌اند.
 
به گزارش سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، حسن سعیدی و داود رضوی از اعضای این سندیکا روز شنبه خانه هایشان تفتیش و وسایل شخصی آن‌ها ضبط شده است.

در همین حال سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران اعلام کرده است که در روزهای منتهی به روز جهانی کارگر، پیامک‌های تهدیدآمیز دریافت کرده اند.

این در حالی است که نماینده صنف فرهنگیان خوزستان حاضر در این تجمع در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: فرهنگیان و معلمان مطالبات مختلفی دارند که از آن جمله می‌توان به رسیدگی به سرقت انجام شده از صندوق فرهنگیان، آزادی فرهنگیان زندانی و مختومه کردن پرونده‌های دادخواهی فرهنگیان، اجرای طرح رتبه بندی و همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان این قشر با سایر مشاغل اشاره کرد.

کوکب پگاه بداغی گفت: متاسفانه پنج نفر از فرهنگیان خوزستان که در این خصوص مطالبه‌گری داشتند به دادگاه احضار شدند.

وی افزود: تاکنون از راه‌های قانونی مطالبات خود را پیگیری کرده‌ایم و تا زمان به نتیجه رسیدن پیگیر خواهیم بود و در این راستا کمک مسوولان را برای تحقق خواسته‌های خود خواستاریم.

این فرهنگیان همچنین در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب اهواز تجمع کرده و مختومه شدن پرونده‌های فرهنگیان را خواستار شدند.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که از فرهنگیان استان درخواست کرده‌ایم برای بیان مطالبات خود از تجمع خودداری کنند./

https://www.asianews.ir/u/6gj
اخبار مرتبط
در سومین روز پیاپی از حرکت اعتراض سراسری هفته دوم بهمن و پس از دو روز تحصن، معلمان روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند و اعلام کردند کارد به استخوان رسید.
روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان با پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.
معلمان امروز روز پنج‌شنبه،‌ ۱۱ آذرماه، بار دیگر در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق در بیش از ۶۰ شهر ایران دست به تجمع‌ زدند.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد پیش از بازگشایی حضوری مدارس «معلمان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ سال که بیماری زمینه‌ای دارند باید واکسینه شوند.»
سینماگران،نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از فعالان صنفی کارگری، معلمان و فعالان مدنی درباره اعتراضات خوزستان در بیانیه‌های جداگانه‌ با هم‌میهنان شهرهای جنوبی اعلام همبستگی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید