صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 9588
گزارشگر: 213
۶۰۴
۰
۰
۳
آتش گرفتن مخازن اصلی پالایشگاه در شمال عراق

جزییات شلیک چندین موشک به اربیل/مصطفی الکاظمی حمله به اقلیم کردستان را محکوم کرد

جزییات شلیک چندین موشک به اربیل/مصطفی الکاظمی حمله به اقلیم کردستان را محکوم کرد
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
به گزارش آسیانیوز، یک‌شنبه شب، برخورد شش موشک به پالایشگاه گروه نفتی KAR در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد. مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق ضمن محکوم کردن این حمله با مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق گفت‌و‌گو کرد.

سازمان ضد تروریسم اقلیم کردستان  ادعا کرد که این حمله «تروریستی» است و آن را به عصائب حق و حشد‌الشعبی نسبت داده است.این در حالی است که هنوز هیچ گروهی به طور رسمی مسولیت این حمله‌ها را بر عهده نگرفته است.

 گزارش رویترز حاکی از آن است که آتش در آخرین ساعات یکشنبه‌شب مهار شده است. پیش‌تر گزارش شده بود که حمله موشکی به این پالایشگاه خسارتی نداشته است.

تلویزیون Rudaw در اربیل گزارش داد که استان نینوا، مبدا حمله‌های موشکی بوده است. براساس این گزارش تجهیزات مربوط به پرتاب موشک و چهار موشک دیگر در نینوا کشف شد که منهدم شده است.

در ششم آوریل نیز سه موشک به نزدیکی پالایشگاه اربیل برخورد کرده بود. یک مقام اقلیم کردستان به رویترز گفت که مالک آن بازکریم برزنجی، تاجر کرد عراقی است که مدیرعاملی گروه KAR، یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی داخلی را بر عهده دارد.

این درحالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه مارس (۲۲ اسفندماه) مسولیت ۱۲ حمله‌ موشکی به اربیل که به زخمی شدن یک نفر منجر شده بود را با مقصود هدف قرار دادن مواضع اسراییل بر عهده گرفت. 
اما مقامات اقلیم کردستان این ادعا را رد کرده و تاکید کردند که ویلای شخصی بازکریم برزنجی هدف حمله بوده است./
https://www.asianews.ir/u/6gs
اخبار مرتبط
در پی توییت یکی از افراد همسو با حزب دموکرات کردستان معترضان در بغداد دفتر این حزب در بغداد را به آتش کشیدند.
مقامات عالی دولت عراق و مقتدی صدر از حمله به اربیل عراق شدیدا انتقاد کردند.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید