صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۴
کد خبر: 9600
گزارشگر: 2
۹۰۱
۰
۰
۴
ویلاسازی در لواسان

طراحی ویلا در لواسان

طراحی ویلا در لواسان
لواسان را می توان یکی از زیباترین منطقه های استان تهران دانست که دارای آب و هوایی بسیار مطلوب با طبیعتی زیبا می باشد . همین نکات ویژه و مثبت باعث گشته تا افراد زیادی تمایل به داشتن خانه و ویلایی در این منطقه داشته باشند تا بتوانند در ایام تعطیل و یا آخر هفته ها به این مکان با دوستان و آشنایان خود آمده و زمانی خوش را با یکدیگر بگذرانند.

از طرفی از دیگر نکات مثبت این منطقه می توان به دسترسی آسان افراد به امکانات رفاهی عمومی مانند پمپ بنزین ، فروشگاه ، رستوران ها و ... دانست که خب باعث گشته تا رفاه افرادی که در این منطقه صاحب ویلا هستند تا حد زیادی نسبت به دیگر مناطق محبوب برای ویلاسازی تامین شود . همین نکات باعث شده تا افراد مختلف به ویژه ثروتمندان دست به ساخت ویلا در این منطقه از تهران بزنند.

 

نکات مهم برای طراحی و ساخت ویلا در هر منطقه :

 

برای آنکه بتوان ویلایی طراحی و اجرا نمود که دارای امکانات مختلف باشد و بتواند نیازهای گوناگون افراد صاحب ویلا را رفع نماید باید قبل از خرید زمین و طراحی به بررسی ویژگی های مختلف زمین های احتمالی پرداخت و در نهایت بهترین و مناسب ترین زمین را انتخاب و متناسب و برای آن ویلا طراحی نمود . در این صورت احتمال رضایت مشتریان بیشتر خواهد بود و طرحی که به اجرا در خواهد آمد نیز مرغوب تر و با کیفیت تر خواهد شد .

توجه و بررسی اقلیم منطقه و شرایط آب و هوایی آنجا
• بررسی ارزش اقتصادی زمین و همچنین املاکی که در آن منطقه ساخته شده است
• بررسی و تحلیل وضعیت زمین منطقه از نظر استقامت در برابر عوامل طبیعی
• توجه و بررسی امکانات عمومی رفاهی اطراف منطقه و همچنین چگونگی دسترسی به این امکانات
• بررسی منابع مختلف زمین مانند منابع آبی و ...
• بررسی چگونگی لند اسکیپ و فضای سبز اطراف زمین
• بررسی وضعیت گاز و برق و ...
• و ...

ساخت ویلا

انواع سبک های ویلاسازی در لواسان :

 

طراحی ویلا دارای سبک های مختلفی می باشد که هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی های مختلفی می باشند . درواقع می توان توضیح داد که هر سبک توسط همین ویژگی ها هویت پیدا می کند . تفاوت در سبک ها به افراد این اجازه را می دهد که با سلیقه های مختلف بتوانند ویلایی با سلیقه ی دلخواه خود داشته باشند . از جمله ی این سبک ها عبارتند از :

• طراحی ویلا به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک از اصیل ترین و قدیمی ترین سبک ها در معماری و طراحی می باشد و با وجود اینکه سال های زیادی است که در این عرصه وجود دارد اما همچنان از محبوب ترین سبک ها می باشد . ویلاهایی که به سبک کلاسیک ساخته می شوند اغلب برای ثروتمندترین افراد بوده که دارای زمین هایی با ابعاد بسیار بزرگ می باشند . چرا که این سبک دارای جلال و شکوه خاصی می باشد و برای آنکه بتواند به خوبی خود را جلوه بدهد نیاز به فضا و ابعادی بزرگ دارد . از ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های گرمی مانند کرمی ، قهوه ای ، بژ ، استفاده از ستون در طراحی داخلی و طراحی نما ، استفاده از متریال هایی مانند چوب و سنگ ، توجه به ایجاد نظم و تعادل به واسطه رعایت تقارن ، استفاده از اکسسوری های زیاد و ... اشاره نمود .

• طراحی ویلا به سبک مدرن

سبک مدرن نیز یکی از محبوب ترین سبک های معماری و دکوراسیون می باشد . با وجود اینکه سال های زیادی از حضور آن در عرصه ی معماری و هنر نمی گذرد اما توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جذب کند . از جمله ویژگی های این سبک می توان به استفاده از احجام مکعبی و چهارگوش ، خلق زیبایی با رعایت سادگی ، استفاده از رنگ های روشن و خنثی و ... اشاره نمود . همین ویژگی ها سبب شده تا ویلایی که به این سبک ساخته می شود بتواند تا مدت ها ترند و روی بورس باقی بماند .

• طراحی ویلا به سبک مینیمال

سبک مینیمال شباهت های زیادی در طراحی و اجرا به سبک مدرن دارد اما ویژگی های شاخص زیادی نیز دارد . می توان گفت طراحی ویلا به سبک مینیمال دارای ویژگی های مختلفی مانند سادگی در طراحی ، استفاده از یک یا دو متریال در طراحی نما و دکوراسیون داخلی ، استفاده از رنگ های خنثی و روشن با تنوع کم ، استفاده از انواع احجام مخصوصا حجم های منعطف و ... اشاره نمود .

• و ...

 

 انواع ویلاها در لواسان :

 

• ویلاهایی با سقف های شیروانی

با توجه به این نکته که لواسان از جمله مناطق باران خیز در تهران می باشد بسیاری از ویلاها برای جلوگیری از آسیب دیدن ویلا در برابر بارش های باران در طول سال ها دارای سقف های شیروانی می باشند . این سقف ها کمک می کند تا آب باران به صورت درست از روی سقف به زمین منتقل شود و در این صورت سنگینی باران روی سقف حس نشود .

• کلبه های چوبی

کلبه هایی که از جنس چوب می باشند از ابتدا طرفداران زیادی داشتند . ساخت این کلبه ها در منطقه های جنگلی و تالابی بسیار رواج داشته و دارد . می توان ادعا نمود که امروزه با توجه به طراحی های خلاقانه ای که معماران انجام می دهند می توان کلبه هایی با طرح های نوین و امروزی را در مناطق مختلف به اجرا درآورد . لواسان از جمله مناطقی می باشد که می توان به دلیل خوش آب و هوا بودن و طبیعت بکری که دارد این سبک کلبه ها را در دل خود جای دهد .

• ویلاهای لوکس

همانطور که گفتیم لواسان از جمله مناطقی می باشد که ثروتمندان و هنرمندان علاقه ی زیادی به داشتن ویلا در آن دارند و به همین علت می توان گفت ویلاهایی که در این منطقه ساخته می شوند اکثرا دارای طرح هایی منحصر به فرد و لوکس می باشند . می توان گفت در این منطقه تعداد زیادی ویلا لوکس در کنار هم قرار دارد که تمامی این ها روی همدیگر تاثیر گذاشته و ارزش زمین ها و املاک را به طور قابل توجهی بالاتر برده اند .

• ویلاهای دوبلکس

ویلاهای دوبلکس درواقع ویلاهایی هستند که علاوه بر طبقه ی همکف دارای طبقه ای دیگر می باشند . این گونه ویلاها رواج زیادی دارند و می توان ادعا کرد بسیاری از ویلاها به این سبک ساخته می شوند . درواقع دوبلکس بودن ویلا این اجازه را می دهد که ویلا دید بهتری به چشم انداز اطراف داشته باشد و از طرفی فضاها کیفیت بهتری پیدا کند .

ویلا لاکچری در لواسان

طراحی ویلا در لواسان به صورت لاکچری با هزینه ی کم

 

برای اینکه بتوان ویلایی با هزینه ی کم طراحی نمود به صورتی که لوکس و لاکچری نیز باشد نیاز است که از تیمی حرفه ای کمک بگیرید . شرکت معماری و طراحی ویلای هیرادانا با داشتن تیمی مجرب و مهندسینی حرفه ای برای طراحی ویلا در لواسان و دیگر مناطق در ابتدا به بررسی زمین و امکانات مختلف اطراف زمین و راه های دسترسی می پردازد و سپس با شناسایی شخصیت کارفرما و خانواده ی وی و نیازهای آن ها شروع به طراحی ویلا می کند . این کار باعث می شود تا نتیجه ی حاصله و ویلایی که به اجرا در می آید و ساخته می شود مرغوب تر و با کیفیت تر باشد و رضایت مشتریان بیشتر جلب شود . همچنین اگر تمامی مراحل درست و با ربرنامه ریزی طی شود هزینه ها نیز کاهش می یابد چرا که هر هزینه ای درست در جای خود بدون اتلاف و اصراف صرف می شود .

 

کلام آخر

 

همانطور که گفتیم شرکت معماری هیرادانا یکی از حرفه ای ترین شرکت های طراحی ویلا می باشد . شما می توانید با برقراری ارتباط و تماس با دفتر این شرکت و توضیح پروژه و درخواست خود به مهندسین آن از خدمات مختلف و مشاوره ی این افراد بهره مند شوید .

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/6h4
اخبار مرتبط
ماجرای حمله دو سگ بزرگ آموزش دیده گارد و شکاری (پیتبول و ژرمن) به یک خانواده در پارکی در لواسان و گاز گرفتن دست و پای یک دختر بچه 10 ساله توسط آنها، احساسات عمومی را به شدت جریحه دار کرده است. شاهدان عینی می گویند که یکی از این دو سگ، دست و دیگری پای کودک را گاز گرفته بودند و این وضعیت وحشتناک حدود یک دقیقه ادامه داشته است. زخم دست دخترک بینوا به استخوان رسیده و پای او چنان گاز گرفته شده که دندان های سگ بعد از دریدن گوشت، در بدن کودک به یکدیگر رسیده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید