صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۲
کد خبر: 9612
گزارشگر: 306
۳۹۷
۰
۰
۱

حجم گسترده خسارات ناشی از ورود سیلاب به دانشگاه یزد

حجم گسترده خسارات ناشی از ورود سیلاب به دانشگاه یزد
یزد - در اثر ورود سیلاب بخش‌هایی از دانشگاه تخریب و خسارت‌های گسترده‌ای به ساختمان‌ها، تجهیزات و معابر آن وارد شد
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد،  در پی بارندگی های شدید در شهر یزد و مناطق اطراف آن و شکسته شدن بخشی از سیل‌بندهای موجود در مسیرهای شهرستان تفت به یزد، سیلاب وارد دانشگاه یزد شد.
بر اثر این حادثه  بخش‌هایی از ساختمان‌ها و تأسیسات دانشگاه یزد دچار خسارت‌های عمده‌ای شد که از مهمترین‌ آن ها می‌توان به تخریب کامل مهمانسرای سبز و دیوار ورودی این دانشگاه واقع در مجاورت چهارراه پژوهش اشاره کرد.
سرانجام با جمع شدن حجم عظیمی از سیلاب در محوطه پشت دیوار ورودی فناوری دانشگاه یزد بخشی از این دیوار فرو ریخت و سیلاب وارد معابر و خیابان های منتهی به چهارراه پژوهش شد.
عملیات مهار روان‌آب ها، بازگشایی مسیرهای تردد، راه اندازی تأسیسات آسیب دیده و پاکسازی ساختمان‌ها از نیمه شب گذشته با حضور رییس دانشگاه، مدیران، کارشناسان و نیروهای خدوم خدمات و تأسیسات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.  
حجم سیلاب به حدی بوده است که مهمانسرای سبز دانشگاه در مجاورت نیروگاه خورشیدی این دانشگاه صددرصد تخریب شد.
این سیلاب همچنین با ورود به طبقات تحتانی ساختمان‌های پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد خسارت‌های عمده ای به تجهیزات شرکت‌های مستقر در این پردیس وارد کرده است.
به دنبال این حادثه هیأت رییسه دانشگاه اعلام کرد کلیه کلاس های حضوری این دانشگاه تا پایان هفته جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
یاد‌آور می‌شود، مهمانسرای سبز دانشگاه یزد  به عنوان پروژه‌ای مشترک میان شرکت برق منطقه‌ای استان و این دانشگاه به نام خانه زمین پناه با هدف تثبیت نسبی دما و کاهش نیاز به انرژی مصنوعی احداث شده بود. این مهمانسرا، اولین ساختمان در بافت جدید یزد با استفاده از معماری و مکانیسم های تهویه سنتی بود.

سید محمد جواد عرفانفر

حجم گسترده خسارات ناشی از ورود سیلاب به دانشگاه یزد  , روابط عمومی دانشگاه یزد

https://www.asianews.ir/u/6hg
اخبار مرتبط
یزد - استاندار گفت : اساسنامه ستاد ویژه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نهایی شده و جلسات آن به صورت ماهانه پیگیری می‌شود
یزد - جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد بیانیه‌ای را در محکومیت جنایت ترویستی حرم رضوی و ضرورت تقویت اتحاد دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان، قرائت کردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید