صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 9618
گزارشگر: 213
۵۷۱
۰
۰
۵
ایسنا به نقل از «منابع آگاه» خبر داد

انتشار خبر اعدام احمدرضا جلالی تا پایان اردیبهشت

انتشار خبر اعدام احمدرضا جلالی تا پایان اردیبهشت
خبرگزاری ایسنا نوشت احمدرضا جلالی، دوتابعیتیِ زندانی، تا آخر اردیبهشت‌ماه اعدام می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت، به نقل از «منابع آگاه» خبر داد که حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی، «به جرم جاسوسی» برای اسرائیل که به تأیید دیوان عالی کشور رسیده تا دو هفته دیگر اجرا می‌شود.


خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام جلالی که تا کنون تمام اتهامات علیه خود را رد کرده و اعلام کرده که تحت شکنجه جسمی و روانی، وادار به اعتراف شده درست در آخرین روز دادگاه حمید نوری در سوئد منتشر می‌شود.

در همین حال خبرگزاری ایسنا به نقل از «تحلیلگران سیاسی» که به نام‌شان اشاره نکرده می‌نویسد که «کل پروژهٔ بازداشت حمید نوری در سوئد و تشکیل دادگاه نمایشی برای وی در آن کشور با هدف فشار بر دولت ایران جهت رهاسازی احمدرضا جلالی بوده است».

خبر اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی پس از آن منتشر می‌شود که در روزهای اخیر احتمال مبادله او با حمید نوری مطرح شده بود.

احمدرضا جلالی پزشک و استاد دانشگاه ایرانی‌تبار و شهروند سوئد است که گفته شده اردیبهشت ۹۵ در حالی که برای شرکت در یک کنفرانس علمی به ایران سفر کرده بود.

در برخی خبرها آمده است او پس از ۹ ماه زندان از جمله سه ماه انفرادی در روز ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی ابوالقاسم صلواتی متهم به «جاسوسی و فروش اطلاعات به اسرائیل» و فساد فی‌الارض و محکوم به اعدام شد./

https://www.asianews.ir/u/6hm
اخبار مرتبط
برخی اخبار به تازگی از احتمالاتی عجیب محاکمه و اعدام حسن روحانی سخن گفته اند که در این راستا بررسی چند موضوع در گذشته و زمان ریاست جمهوری وی نیز شاید به ابعاد این موضوع مرتبط شود.
موضوع و حواشی زندگی نخستین زن محکوم شده به اعدام در دادگاه کیفری ایران و علت اعدام او در سال 1351 جالب توجه و تامل آور است و خواسته او از نحوه اجرای حکم، تیرباران بوده است.
ژاپن در اولین اعدام‌های این کشور از سال ۲۰۱۹، سه مرد را به دار آویخت.
علی دایی اسطوره فوتبال توانست یک محکومی به اعدام را از چوبه دار نجات دهد؛ حال این ابراز تاسف را می توان مطرح کرد که ای کاش جان «آرمان عبدالعالی» نوجوان 25 ساله کودک مجرم نیز با پادرمیانی افراد خیر و شناخته شده جامعه از مرگ نجات می یافت!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید