صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 9623
گزارشگر: 213
۱۳۴۶
۰
۰
۳
در آخرین جلسه دفاع حمید نوری؛

دادیار پیشین زندان: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!

دادیار پیشین زندان: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!
حمیدی نوری(با نام مستعار عباسی) در بخش هایی از اظهاراتش و در پایان آخرین جلسه دادرسی دادگاه سوئد گفت: می خواهم امروز با انرژی مثبت حرف بزنم و حرف خوب من این است: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!

به گزارش آسیانیوز، پاسدار نوری در بخش هایی از اظهاراتش در  آخرین جلسه دادگاه سوئد گفت: « حرف خوب من این است: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی! »

 

حمید نوری کیست؟

 

حمید نوری که در ابتدا به عنوان پاسدار در سپاه پاسداران فعال بوده است، در سال ۱۳۶۱ درخواست کار در دادستانی می‌دهد. او متهم است که در زمان کشتارهای تابستان سال ۱۳۶۷ دستیار محمد مقیسه (ناصریان) در زندان گوهردشت بوده است.

حمید نوری که براساس طرح اتهاماتی در دادگاه سوئد به حبس ابد محکوم شده است، در نود و دومین جلسه دادگاه که آخرین جلسه دادرسی وی به شمار می آید، گفت:

«نمی خواهم سوءاستفاده کنم و فقط می خواهم با انرژی و با حرف های خوب به پایان ببرم..دوستان! آخرین حرفم هم همین است.. دوستان و رفیقان! دوستتان داشتم و دارم و دوستتان خواهم داشت .»

وی در ادامه افزود: حرف قشنگ و خوب حمید نوری؛ آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی است. این حرفم معنا دار است.. شاید خنده دار باشد..لازم است هم از آقای قاضی، توماس ساندر و هیات محترم دادگاه تشکر کنم. همه تون عالی و بی نظیر هستید، دو سه نفر تون خیلی با محبت بودن و اسم آنها را هم نمی آورم.
حرف هایم تمام شد. خداحافظ مردم عزیز ایران
حمید نوری؛ معروف به حمید عباسی
کشور خوب سوئد و دادگاه استکهلم
۱۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ هجری شمسی»

 

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا، امروز، چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت، به نقل از «منابع آگاه» خبر داد که حکم اعدام احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ ایرانی-سوئدی زندانی، «به جرم جاسوسی» برای اسرائیل که به تأیید دیوان عالی کشور رسیده تا دو هفته دیگر اجرا می‌شود.

خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام جلالی که تا کنون تمام اتهامات علیه خود را رد کرده و اعلام کرده که تحت شکنجه جسمی و روانی، وادار به اعتراف شده درست در آخرین روز دادگاه حمید نوری در سوئد منتشر می‌شود.

 خبر اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی پس از آن منتشر می‌شود که در روزهای اخیر احتمال مبادله او با حمید نوری مطرح شده بود.

احمدرضا جلالی پزشک و استاد دانشگاه ایرانی‌تبار و شهروند سوئد است که گفته شده اردیبهشت ۹۵ برای شرکت در یک کنفرانس علمی به ایران سفر کرده بود. همچنین هفته گذشته در پاسخ به گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا درباره تلاش جمهوری اسلامی ایران برای مبادله حمید نوری با جلالی مطرح شده بود، همسر احمدرضا جلالی گفته است که حاضر است همسرش با هر فرد دیگری جز حمید نوری مبادله شود.وی در عین حال تاکید کرده که هیچ خبری در این زمینه از وزارت خارجه سوئد و دفتر وزیر خارجه که با وی در ارتباط بوده‌اند، نشنیده و این موضوع، تنها در برخی رسانه‌های ایرانی مطرح شده است.

حمید نوری، دادیار پیشین زندان گوهردشت کرج بوده است./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/6hq
اخبار مرتبط
دومین دور از دادگاه بین‌المللی مردمی آبان برای رسیدگی به اعتراضات در آبان‌ ماه سال ۹۸ روز پنج‌شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه، در لندن آغاز شد و یک زن شهادت خود را بیان کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید